Γιατί δεν εμφανίζεται το site μου στη Google; 10 Λόγοι
Γιατί δεν εμφανίζεται το site μου στη Google; τι μπορεί να συμβαίνει; Τι εμποδίζει το περιεχόμενό της ιστοσελίδας σας να ευρετηριαστεί στην πολυπόθητη #1 θέση;
Σε αυτό το άρθρο, θα συζητήσουμε δέκα πιθανούς λόγους για τους οποίους η σελίδα σας δεν κατατάσσεται, παρόλο που (μπορεί να) είναι βελτιστοποιημένη.
Γιατί δεν εμφανίζεται το site μου στη Google; Χωρίσαμε τα πιθανά προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζετε σε τέσσερις ενότητες:
- Προβλήματα ευρετηρίασης και ανίχνευσης : Πώς να ελέγξετε αν ο ιστότοπός σας βρίσκεται στο Google, καθώς και λόγους για τους οποίους ο ιστότοπος/η σελίδα σας ενδέχεται να μην είναι στο Google
- Τεχνικά προβλήματα με τον ιστότοπό σας : Η Google αγνοεί τον ιστότοπό σας επειδή δεν έχει ρυθμιστεί σωστά;
- Ζητήματα σύνδεσης: Η εσωτερική σας δομή σύνδεσης και η έλλειψη ποιοτικών συνδέσμων επιστροφής περιορίζουν την επιτυχία σας;
- Ζητήματα περιεχομένου και λέξεων-κλειδιών : Είναι το περιεχόμενό σας υψηλής ποιότητας και ευθυγραμμισμένο με τη σωστή πρόθεση αναζήτησης; Είναι οι λέξεις-κλειδιά σας πολύ ανταγωνιστικές;
Εάν δεν είστε σίγουροι πού έγκειται το πρόβλημα και γιατί δεν εμφανίζεται το site σας στη Google 10 Λόγοι, μπορείτε επίσης να μας ζητήσετε έναν ΔΩΡΕΑΝ έλεγχο SEO για να δείτε αν έχετε χάσει κάτι. Θυμηθείτε, εάν θέλετε οι σελίδες σας να κατατάσσονται και να συνεχίσουν να κατατάσσονται, ο ιστότοπός σας θα πρέπει να είναι κατάλληλος για SEO !
Ζητήματα ευρετηρίασης και ανίχνευσης
Όλα τα πρώτα σημεία της λίστας αφορούν ζητήματα ευρετηρίασης και ανίχνευσης. Με απλά λόγια, δεν μπορείτε να κατατάξετε εάν η σελίδα ή ο ιστότοπός σας δεν είναι αρχικά στο Google. Εάν βρίσκετε αυτά τα θέματα μπερδεμένα, ίσως θέλετε να διαβάσετε πώς λειτουργεί η Google και πώς να ξεκινήσετε με το SEO .
1. Ο ιστότοπος/η σελίδα σας δεν βρίσκεται στο Google
Εάν δεν είστε βέβαιοι εάν ο ιστότοπός σας βρίσκεται στο Google ή όχι, μπορείτε να ελέγξετε χρησιμοποιώντας τον site: τελεστή αναζήτησης στο Google. Πληκτρολογήστε site:marioz.gr (όπου marioz.gr το δικό σας domain name) και θα δείτε μια λίστα με τις σελίδες που βρίσκονται σε αυτόν τον τομέα. Εάν πληκτρολογήσετε την πλήρη διεύθυνση URL ενός συγκεκριμένου άρθρου, θα πρέπει να δείτε μόνο ένα αποτέλεσμα αναζήτησης. Εάν βλέπετε τις σελίδες σας, αυτό σημαίνει ότι η Google γνωρίζει τον ιστότοπό σας και έχει βάλει — τουλάχιστον μερικά από αυτά — στο ευρετήριό της. Μόλις ανακαλύψετε ότι η σελίδα σας βρίσκεται στο ευρετήριο, αλλά πιστεύετε ότι δεν έχει καλή απόδοση/κατάταξη, ίσως θελήσετε να εμβαθύνετε.
2. Ο ιστότοπος/σελίδα σας είναι ακόμα πολύ νέος
Εάν ο ιστότοπος ή η σελίδα σας είναι καινούργια, μπορεί να είναι απλώς θέμα χαλάρωσης και επανεξέτασης σε λίγο. Υπάρχουν πολλά κινούμενα μέρη για την ανίχνευση, την ευρετηρίαση και την κατάταξη του περιεχομένου σας. Μερικές φορές, χρειάζονται μέρες ή ίσως και εβδομάδες για να ολοκληρώσει η Google τη διαδικασία ανακάλυψης.
3. Το περιεχόμενό σας είναι noindexed
Ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους για τους οποίους δεν εμφανίζεται το site μου στη Google ή μια συγκεκριμένη σελίδα είναι επειδή – ίσως κατά λάθος – δεν έχει ευρετηριαστεί. Η προσθήκη ετικετών noindex meta robots σε μια σελίδα ενημερώνει το Googlebot ότι μπορεί να ανιχνεύσει μια σελίδα, αλλά ότι τα αποτελέσματα δεν μπορούν να προστεθούν στο ευρετήριο.
Πώς μπορείτε να ελέγξετε εάν η σελίδα σας δεν έχει ευρετηριαστεί; Αυτό είναι εύκολο, απλά ανοίξτε τη σελίδα και δείτε τον πηγαίο κώδικα. Κάπου στο κεφάλι της σελίδας, θα βρείτε τον κώδικα παρακάτω. Αυτό λέει στους ανιχνευτές μηχανών αναζήτησης ότι το περιεχόμενο της σελίδας δεν πρέπει να προστεθεί στο ευρετήριο και, ως εκ τούτου, να μην κατατάσσεται.
<meta name="robots" content="noindex">
4. Ο ιστότοπος/σελίδα σας μπλοκάρει το Google με το robots.txt
Μπορεί να έχετε πει στην Google να μην ευρετηριάζει το περιεχόμενό σας, αλλά είναι επίσης πιθανό να έχετε πει στην Google να μην ανιχνεύει καθόλου τον ιστότοπό σας! Ο αποκλεισμός προγραμμάτων ανίχνευσης σε ένα λεγόμενο αρχείο robots.txt είναι ένας σίγουρος τρόπος για να μην έχετε ποτέ καμία επισκεψιμότητα. Το μπλοκάρισμα ρομπότ είναι πιο εύκολο από ό,τι νομίζετε. Για παράδειγμα, το WordPress έχει μια ρύθμιση Ορατότητας μηχανών αναζήτησης που — αφού ρυθμιστεί σε Αποθάρρυνση των μηχανών αναζήτησης από την ευρετηρίαση αυτού του ιστότοπου — κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για να κρατήσει τα προγράμματα ανίχνευσης έξω. Καταργήστε την επιλογή για να γίνει ξανά διαθέσιμος ο ιστότοπός σας.
Από το WordPress 5.3 και μετά, το WordPress χρησιμοποιεί την προσέγγιση noindex που περιγράφεται στο σημείο 3 για να χειριστεί την ευρετηρίαση ιστότοπων μέσω της ρύθμισης Ορατότητα μηχανών αναζήτησης. Αυτή η αλλαγή ήταν απαραίτητη επειδή η Google μερικές φορές εξακολουθούσε να ευρετηριάζει τις σελίδες που συναντούσε.
Εκτός από το να λέμε στο WordPress να μπλοκάρει τις μηχανές αναζήτησης, ενδέχεται άλλα τεχνικά ζητήματα να δημιουργούν σφάλματα ανίχνευσης που εμποδίζουν την Google να ανιχνεύσει σωστά τον ιστότοπό σας. Ο διακομιστής ιστού του ιστότοπού σας θα μπορούσε να λειτουργεί και να παρουσιάζει σφάλματα διακομιστή ή σφάλματα JavaScript κατά την εκτόξευση του κώδικα στον ανιχνευτή. Βεβαιωθείτε ότι η Google μπορεί να ανιχνεύσει εύκολα τον ιστότοπό σας .
Τεχνικά θέματα που επηρεάζουν την κατάταξη
Εάν η σελίδα/ιστότοπός σας έχει ευρετηριαστεί αλλά δεν κατατάσσεται; Τότε τα τεχνικά προβλήματα είναι κάτι που ίσως θέλετε να ελέγξετε. Θα πρέπει να ελέγξετε εάν το τεχνικό SEO σας είναι στο μηδέν.
5. Δεν κατατάσσεται επειδή ο ιστότοπός σας έχει τεχνικά προβλήματα
Ο ιστότοπός σας πρέπει να πληροί ορισμένα τεχνικά κριτήρια αναφοράς, εάν πρόκειται να κατατάξετε στο Google! Η ταχύτητα φόρτωσης ή το πόσο γρήγορα φορτώνονται οι σελίδες σας είναι ένας σημαντικός παράγοντας. Η ασφάλεια είναι επίσης σημαντική, και δεν είναι μόνο αυτό.
Εάν η ανάρτησή σας δεν εμφανίζεται καθόλου στις μηχανές αναζήτησης, τεχνικά προβλήματα ενδέχεται να την εμποδίζουν να εμφανιστεί πλήρως στα αποτελέσματα αναζήτησης. Θα μπορούσατε να έχετε προσθήκες σε διένεξη που προκαλούν προβλήματα και έχουμε δει επίσης ορισμένα θέματα που στην πραγματικότητα εμποδίζουν την Google να ευρετηριάσει τον ιστότοπό σας. Και, ενώ τα πρόσθετα/plugins φροντίζουν για πολλά τεχνικά ζητήματα , θα πρέπει και να ρυθμιστούν/λειτουργούν σωστά για να το κάνουν/αποδόσουν σωστά.
6. Η ιστοσελίδα σας τιμωρείται για παραβίαση των κανόνων SEO
Εάν η Google σας πιάσει χρησιμοποιώντας σκιερές τεχνικές SEO που δεν επιτρέπει — π.χ. ύπουλες τακτικές, όπως η αγορά συνδέσμων ή η προσθήκη λέξεων-κλειδιών σε κρυφό κείμενο — η σελίδα ή ο ιστότοπός σας μπορεί να τιμωρηθεί. Όταν ήδη καταβάλλετε προσπάθεια για να δημιουργήσετε έναν καλό ιστότοπο και ποιοτικό περιεχόμενο, είναι αντιπαραγωγικό να προσπαθήσετε. Ακόμα κι όταν όλα τα άλλα στη σελίδα σας είναι τέλεια, αν κάνετε κάτι που η Google δεν επιτρέπει, τότε θα έχετε προβλήματα κατάταξης (ή ακόμα και εμφάνισης στα αποτελέσματα αναζήτησης Google).
Τα περισσότερα από αυτά τα πράγματα είναι κοινή λογική, οπότε αν δεν προσπαθείτε να ξεγελάσετε την Google ή να στείλετε ανεπιθύμητα μηνύματα σε άτομα, πιθανότατα δεν χρειάζεται να ανησυχείτε. Ωστόσο, υπάρχουν μερικά πράγματα που αποτελούσαν συνήθη πρακτική στο SEO και μπορούν τώρα να οδηγήσουν σε σημαντικές κυρώσεις — ανατρέξτε στο άρθρο μας σχετικά με τους μύθους SEO για περισσότερα παραδείγματα κακών πρακτικών SEO που πρέπει να αποφύγετε.
Σύνδεση ζητημάτων που επηρεάζουν την κατάταξη
Η ύπαρξη καλής εσωτερικής δομής σύνδεσης και ποιοτικών backlinks είναι σημαντικά εάν θέλετε να κατατάξετε το website ψηλά. Η Google ανιχνεύει τον ιστό, ακολουθώντας κάθε σύνδεσμο που βρίσκει, οπότε αν λείπουν οι σύνδεσμοί σας μπορεί να σας δημιουργήσει προβλήματα με την κατάταξη.
7. Ο ιστότοπός σας δεν έχει σωστή εσωτερική δομή σύνδεσης
Ένας ακόμη λόγος γιατί δεν εμφανίζεται το site σας στη Google στα αποτελέσματα αναζήτησης: ένα κρίσιμο μέρος της στρατηγικής SEO σας δεν είναι εντάξει. Μην υποτιμάτε τη σημασία της δομής του ιστότοπου – της δομής εσωτερικής σύνδεσης – για τη στρατηγική SEO σας. Η σαφής δομή του ιστότοπού σας οδηγεί στην καλύτερη κατανόηση του ιστότοπού σας από την Google. Εάν η εσωτερική σας δομή σύνδεσης είναι κακή, οι πιθανότητες να κατατάξετε ψηλά είναι χαμηλότερες – ακόμα και όταν το περιεχόμενό σας είναι καλά βελτιστοποιημένο και άρτιο.
8. Υπάρχουν λίγα ή καθόλου backlinks στον ιστότοπό σας
Εάν μόλις ξεκινήσατε με τον ιστότοπό σας, το περιεχόμενό σας δεν θα ταξινομηθεί αμέσως. Ούτε αν έχετε βελτιστοποιήσει τα πάντα τέλεια. Για να μπορέσετε να κατατάξετε, θα χρειαστείτε μερικούς συνδέσμους από άλλους ιστότοπους. Μετά από όλα, η Google πρέπει να γνωρίζει ότι ο ιστότοπός σας υπάρχει.
Ζητήματα περιεχομένου και λέξεων-κλειδιών που επηρεάζουν την κατάταξη
Αν όλα τα άλλα είναι όπως θα έπρεπε ως προς το SEO, τότε ο λόγος που η σελίδα ή ο ιστότοπός σας δεν κατατάσσεται μπορεί να σχετίζεται με το περιεχόμενο ή τις λέξεις-κλειδιά σας. Εάν βρίσκετε αυτά τα θέματα μπερδεμένα, ίσως θέλετε να διαβάσετε πώς λειτουργεί η Google και πώς να ξεκινήσετε με το SEO.
9. Η σελίδα σας είναι βελτιστοποιημένη, αλλά υπάρχει πάρα πολύς ανταγωνισμός
Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο λόγος που μια σελίδα δεν κατατάσσεται είναι ότι απλώς υπάρχει υπερβολικός ανταγωνισμός. Εάν βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας για ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά και φράσεις-κλειδιά, όπως [συμπεριφορά γάτας], [ηλεκτρική σκούπα ρομπότ] ή [μεσίτης ακινήτων], οι πιθανότητες είναι υψηλές να μην κατατάξετε για αυτόν τον όρο.
Για να μάθετε αν αυτό είναι το πρόβλημα, ελέγξτε τις σελίδες αποτελεσμάτων για τη λέξη-κλειδί σας. Οι ιστότοποι υψηλής εξουσίας, όπως η Wikipedia ή το Amazon, κυριαρχούν στην πρώτη σελίδα; Βλέπετε πολλούς ιστότοπους που έχουν ήδη εδραιωθεί σταθερά σε αυτήν τη θέση; Οι πιθανότητες είναι ότι ο ιστότοπός σας δεν έχει την εξουσία που έχουν αυτοί οι άλλοι ιστότοποι (ακόμα). Έτσι, μπορείτε να βελτιστοποιήσετε όλα όσα θέλετε, αλλά δυστυχώς, αυτό δεν αρκεί για να κατατάξετε ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης, εάν η θέση σας είναι πολύ ανταγωνιστική.
10. Περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας ή λάθος τύπος πρόθεσης
Ένα τελευταίο πράγμα που θα μπορούσε να είναι ο λόγος που το περιεχόμενό σας δεν κατατάσσεται: δεν ταιριάζει με την πρόθεση των ατόμων που αναζητούν τη λέξη-κλειδί σας. Η πρόθεση αναζήτησης γίνεται όλο και πιο σημαντικός παράγοντας για τις μηχανές αναζήτησης αυτές τις μέρες: θέλουν οι άνθρωποι να αγοράσουν κάτι, να πάνε σε έναν συγκεκριμένο ιστότοπο ή αναζητούν πληροφορίες; Ακόμα κι αν στοχεύετε μια πιο μακρινή βασική φράση, αν το περιεχόμενό σας δεν ταιριάζει με την κυρίαρχη πρόθεση των ερευνητών, οι μηχανές αναζήτησης δεν θα το εμφανίσουν στα αποτελέσματα επειδή δεν θα είναι αυτό που αναζητούν οι άνθρωποι.
Ας δούμε μερικά παραδείγματα. Ας υποθέσουμε ότι είστε εκπαιδευτής σκύλων που θέλει να καταταχθεί για υπηρεσίες εκπαίδευσης κουταβιών, επομένως κάνετε βελτιστοποίηση για [εκπαίδευση του κουταβιού σας], έχοντας κατά νου τη συναλλαγή. Αλλά αν κοιτάξετε τα αποτελέσματα αναζήτησης, θα δείτε ότι υπάρχουν ενημερωτικά βίντεο και όλα τα αποτελέσματα εξηγούν πώς να εκπαιδεύσετε μόνοι σας ένα κουτάβι. Έτσι οι ερευνητές έχουν στην πραγματικότητα ενημερωτική πρόθεση. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει και αντίστροφα. Εάν έχετε γράψει έναν οδηγό βήμα προς βήμα για το ιστολόγιό σας σχετικά με το πώς να φτιάξετε τη δική σας διακόσμηση κήπου, με στόχο να κατατάξετε για [διακόσμηση κήπου με γιρλάντα λουλουδιών], μπορεί να έχετε πρόβλημα με την κατάταξη για αυτόν τον όρο, εάν οι άνθρωποι θέλουν απλώς να το αγοράσουν , όχι να το φτιάξουν μόνοι τους.
Λάβετε υπόψη ότι δεν έχει κάθε όρος αναζήτησης έναν κυρίαρχο τύπο πρόθεσης. Επίσης, δεν είναι αδύνατο να γίνει κατάταξη με περιεχόμενο για διαφορετική πρόθεση. Ωστόσο, μπορεί να αξίζει τον κόπο να το εξετάσετε εάν το βελτιστοποιημένο περιεχόμενό σας δεν κατατάσσεται στις μηχανές αναζήτησης.
Το περιεχόμενο/website/eshop εξακολουθεί να μην κατατάσσεται στη Google;
Τότε, το μόνο που πρέπει να κάνετε εσείς είναι να
επικοινωνήσετε μαζί μας! Όλα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουμε εμείς!