info@marioz.gr | 2310512806

Αλλαγές στον αλγόριθμο κατάταξης της Google

MARIOZ.GR - Κατασκευή Ιστοσελίδων και Eshop > Νέα & Άρθρα  > Copywriting  > Αλλαγές στον αλγόριθμο κατάταξης της Google
Αλλαγές στον αλγόριθμο κατάταξης της Google

Αλλαγές στον αλγόριθμο κατάταξης της Google

Η Google ανακοινώνει μια επικείμενη αλλαγή στον αλγόριθμο κατάταξης της Google οργανικής αναζήτησης που θα ενσωματώσει το Core Web Vital ως σήμα κατάταξης (Ranking Signal).

 

Η Google παρουσιάζει ένα νέο σήμα κατάταξης (Ranking Signal), το οποίο συνδυάζει Core Web Vital με υπάρχοντα σήματα εμπειρίας χρήστη, για να βελτιώσει τον τρόπο αξιολόγησης της συνολικής εμπειρίας που παρέχεται από μια σελίδα.

 

Αυτό το νέο σήμα κατάταξης βρίσκεται στα αρχικά στάδια της ανάπτυξης, και έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει τον επόμενο χρόνο.

 

Για να βοηθήσουμε τους ιδιοκτήτες ιστότοπων να προετοιμαστούν, σας παραθέτουμε μια πρώτη ματιά στην εργασία (development) που έχει γίνει μέχρι στιγμής.

Το νέο σήμα «Εμπειρία σελίδας»

 

Το επερχόμενο σήμα αλγόριθμο κατάταξης της Google θα είναι γνωστό ως σήμα εμπειρίας σελίδας (page experience signal).

Το σήμα εμπειρίας σελίδας αποτελείται από το Core Web Vital, καθώς και από αυτές τις υπάρχουσες μετρήσεις εμπειρίας σελίδας:

 

  • Φιλικότητα για κινητά
  • Ασφαλής περιήγηση
  • HTTPS-ασφάλεια
  • Παρεμβατικές παρενθετικές οδηγίες
Αλλαγές στον αλγόριθμο κατάταξης της Google

Το σήμα εμπειρίας σελίδας μετρά πτυχές του τρόπου με τον οποίο οι χρήστες αντιλαμβάνονται την εμπειρία αλληλεπίδρασης με μια ιστοσελίδα. Η βελτιστοποίηση για αυτούς τους παράγοντες καθιστά τον Ιστό πιο ευχάριστο για χρήστες σε όλα τα προγράμματα περιήγησης και επιφάνειες ιστού και βοηθά τους ιστότοπους να εξελίσσονται προς τις προσδοκίες των χρηστών σε κινητά/μικρές συσκευές.

Core Web Vital στον αλγόριθμο κατάταξης της Google

 

Το Core Web Vital, που παρουσιάστηκε νωρίτερα το τρέχον έτος 2020, είναι ένα σύνολο μετρήσεων που σχετίζονται με την ταχύτητα, την ανταπόκριση και την οπτική σταθερότητα.

 

Η Google τα έχει ορίσει ως Core Web Vital:

 

  • Largest Contentful Paint: Ο χρόνος που απαιτείται για τη φόρτωση του βασικού περιεχομένου μιας σελίδας. Η ιδανική μέτρηση LCP είναι 3 δευτερόλεπτα ή πιο γρήγορα.
  • First Input Delay: Ο χρόνος που απαιτείται για να γίνει μια σελίδα διαδραστική. Η ιδανική μέτρηση είναι μικρότερη από 100 ms .
  • Cumulative Layout Shift: Το ποσό της απροσδόκητης αλλαγής διάταξης του περιεχομένου της οπτικής σελίδας. Η ιδανική μέτρηση είναι μικρότερη από 0,1 .
Αλλαγές στον αλγόριθμο κατάταξης της Google

Αυτό το σύνολο μετρήσεων σχεδιάστηκε για να βοηθήσει τους κατόχους ιστότοπων να μετρήσουν την εμπειρία χρήστη που παρέχουν όταν πρόκειται για φόρτωση, διαδραστικότητα και οπτική σταθερότητα.

 

Όπως το θέτει η Google:

Το Core Web Vital είναι ένα σύνολο μετρήσεων με επίκεντρο τον χρήστη, πραγματικού κόσμου που ποσοτικοποιούν βασικές πτυχές της εμπειρίας του χρήστη. Μετρούν τα μεγέθη της χρηστικότητας στον ιστό, όπως ο χρόνος φόρτωσης, η διαδραστικότητα και η σταθερότητα του περιεχομένου καθώς φορτώνει (οπότε δεν πατάτε κατά λάθος άλλο σύνδεσμο/κουμπί που δεν θέλετε - πόσο ενοχλητικό!)

Τα Core Web Vital δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμη – πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να αλλάζουν/εξελίσσονται από έτος σε έτος ανάλογα με το τι περιμένουν οι χρήστες από μια καλή εμπειρία ιστοσελίδας.

 

Προς το παρόν, τα Core Web Vital είναι αυτά που αναφέρονται παραπάνω. Η Google σίγουρα θα ενημερώσει το κοινό εάν και πότε αλλάξουν αυτές οι μετρήσεις.

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το Core Web Vital, δείτε την πλήρη αναφορά μας από την πρώτη τους παρουσίαση.

Page Experience Signal & Ranking στον αλγόριθμο κατάταξης της Google

 

Προσθέτοντας τους Core Web Vital ως παράγοντες κατάταξης και συνδυάζοντάς τους με άλλα σήματα εμπειρίας χρήστη, η Google στοχεύει να βοηθήσει περισσότερους κατόχους ιστότοπων να δημιουργήσουν σελίδες που οι χρήστες θα απολαμβάνουν να επισκέπτονται.

 

Εάν η Google διαπιστώσει ότι μια σελίδα παρέχει μια εμπειρία χρήστη υψηλής ποιότητας, με βάση το σήμα της εμπειρίας σελίδας, τότε πιθανότατα θα κατατάσει τη σελίδα υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

 

Ωστόσο, η συνάφεια του περιεχομένου εξακολουθεί να είναι πολύ σημαντική όσον αφορά την κατάταξη. Μια σελίδα με περιεχόμενο που σχετίζεται ιδιαίτερα με ένα ερώτημα θα μπορούσε να ταξινομηθεί καλά, ακόμη και αν είχε ένα κακό σημάδι εμπειρίας σελίδας.

 

Το αντίθετο ισχύει επίσης, όπως δηλώνει η Google:

Μια καλή εμπειρία σελίδας δεν αντικαθιστά το εξαιρετικό, σχετικό περιεχόμενο. Ωστόσο, σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν πολλές σελίδες με παρόμοιο περιεχόμενο, η εμπειρία της σελίδας καθίσταται πολύ πιο σημαντική για την προβολή στην κατάταξη αναζήτησης.

Όπως αναφέρει η Google, ένα σήμα εμπειρίας σελίδας είναι ένα είδος διακόπτη. Δηλαδή εάν υπάρχουν δύο σελίδες και οι δύο που παρέχουν εξαιρετικό περιεχόμενο, η μία με το ισχυρότερο σήμα εμπειρίας σελίδας θα κατατάσσεται υψηλότερη στα αποτελέσματα αναζήτησης.

 

Γι’ αυτό μην αφιερωθείτε -μόνο- στη βελτιστοποίηση για την εμπειρία της σελίδας σας και βάλετε σε δεύτερη μοίρα το περιεχόμενο της. Το εξαιρετικό περιεχόμενο μπορεί, θεωρητικά, να ξεπεράσει μια εξαιρετική εμπειρία σελίδας.

Αξιολόγηση εμπειρίας σελίδας στον αλγόριθμο κατάταξης της Google

 

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ειδικό εργαλείο για την αξιολόγηση της εμπειρίας σελίδας στο σύνολό της.

 

Παρόλα αυτά είναι δυνατό να μετρηθούν τα μεμονωμένα στοιχεία που συνεισφέρουν στη δημιουργία του σήματος εμπειρίας σελίδας.

 

Μέτρηση βασικών Web Vital

 

Όσον αφορά τη μέτρηση του Core Web Vital, οι SEO και οι κάτοχοι ιστότοπων μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια ποικιλία εργαλείων της Google, όπως:

 

  • Search Console
  • PageSpeed Insights
  • και μερικά ακόμη εργαλεία που χρησιμοποιούμε οι SEO experts

 

Σύντομα θα είναι επίσης διαθέσιμες προσθήκες για προγράμματα περιήγησης (web browsers) για γρήγορη αξιολόγηση του Core Web Vital καθώς επίσης και σε third party tools.

Πότε θα συμβούν αυτές οι αλλαγές;

 

Οπως αναφέρει η Google, αυτές οι αλλαγές θα συμβούν σττο επόμενο έτος 2021. Stay Tuned!

Αναζητάτε ένα αξιόπιστο συνεργάτη για το SEO Ranking της ιστοσελίδας σας στη κατάταξη αποτελεσμάτων της Google;

Τότε, το μόνο που πρέπει να κάνετε εσείς είναι να
επικοινωνήσετε μαζί μας! Όλα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουμε εμείς!

6945.049785

Sharing is Caring!