info@marioz.gr | 2310512806

SEO Copywriting: Πλήρης οδηγός σε 9 βήματα

MARIOZ.GR - Κατασκευή Eshop > Νέα & Άρθρα  > Copywriting  > SEO Copywriting: Πλήρης οδηγός σε 9 βήματα
SEO Copywriting

SEO Copywriting: Πλήρης οδηγός σε 9 βήματα

Τι είναι το SEO Copywriting;

 

Το SEO copywriting είναι η διαδικασία δημιουργίας περιεχομένου υψηλής ποιότητας που είναι χρήσιμο στους χρήστες και ακολουθεί τις βέλτιστες πρακτικές SEO.

Ο όρος copywriting, ωστόσο, αρχικά αναφέρεται στη σύνταξη περιεχομένου για διαφημίσεις και πωλήσεις. Κείμενο που προορίζεται να προσελκύει, να προσελκύει και να μετατρέπει δυνητικούς πελάτες.

Μπορεί όμως να ισχύει και για το SEO. Μπορείτε να δημιουργήσετε μια σελίδα προορισμού ή προϊόντος με πειστικό περιεχόμενο. Και βελτιστοποιήστε το, ώστε να κατατάσσεται καλά στην οργανική αναζήτηση.

Επιπλέον, πολλοί άνθρωποι σήμερα χρησιμοποιούν το “SEO copywriting” για να μιλήσουν για τη βελτιστοποίηση των αναρτήσεων ιστολογίου. (Αυτό είναι τεχνικά γραφή περιεχομένου, όχι copywriting)

Σε αυτό το άρθρο, θα αναφερθούμε σε όλα τα παραπάνω.

Ακολουθούν 9 συμβουλές SEO που ισχύουν τόσο για το παραδοσιακό copywriting όσο και για τη συγγραφή περιεχομένου. 

5 Συμβουλές για επιτυχημένο SEO Copywriting

 

1. Βρείτε τις σωστές λέξεις-κλειδιά

 

Οι λέξεις-κλειδιά είναι λέξεις ή φράσεις που εισάγουν οι άνθρωποι στις μηχανές αναζήτησης για να βρουν πληροφορίες ή προϊόντα.

Και η εύρεση των σωστών λέξεων-κλειδιών μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε περιεχόμενο που κατατάσσεται καλά στο Google και οδηγεί την οργανική επισκεψιμότητα (μηχανή αναζήτησης) στον ιστότοπό σας.

Ξεκινήστε στοχεύοντας συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με τη θέση σας και έχουν χαμηλό ανταγωνισμό.

Για να καταλήξουμε στο πλέον αποδοτικό Keyword μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη «βοήθεια» κάποιων αρκετά χρήσιμων «εργαλείων» (όπως για παράδειγμα τα: Soovle, Jaaxy αλλά και Google Search Control) που θα μας βοηθήσουν στην επίτευξη των βέλτιστων αποτελεσμάτων.

Μια λέξη-κλειδί σποράς είναι μια ευρεία λέξη-κλειδί από τη θέση σας που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να βρείτε άλλες ιδέες για λέξεις-κλειδιά.

Για παράδειγμα, εάν διαχειρίζεστε μια εταιρεία SEO, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το “τοπικό SEO” ως βασική λέξη-κλειδί.

2. Βρείτε ερωτήσεις που κάνουν οι άνθρωποι

 

Η κορυφαία προτεραιότητα μιας μηχανής αναζήτησης είναι να συνδέει άτομα με χρήσιμες πληροφορίες.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Google συνεχίζει να αναπτύσσει λειτουργίες SERP —στοιχεία στη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (SERP) που βοηθούν τους χρήστες να βρίσκουν γρήγορα αυτό που αναζητούν.

Ένα από αυτά τα χαρακτηριστικά είναι το μπλοκ “People Also Ask”. Δίνει στους χρήστες πρόσθετες ερωτήσεις σχετικά με την αναζήτησή τους. Και γρήγορες απαντήσεις σε αυτούς. 

Σαν αυτό:

 

SEO Copywriting

 

Η περιήγηση σε αυτήν τη δυνατότητα αναζήτησης είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βρείτε επιπλέον ερωτήσεις που έχουν οι άνθρωποι σχετικά με ένα θέμα.

Έτσι, μπορείτε στη συνέχεια να δημιουργήσετε περιεχόμενο που απαντά άμεσα σε αυτές τις ερωτήσεις.

Πολλά εργαλεία μπορούν να σας βοηθήσουν να βρείτε ερωτήσεις που σχετίζονται με τις λέξεις-κλειδιά σας:

3. Προσδιορίστε και ικανοποιήστε την πρόθεση αναζήτησης

 

Η εύρεση της πρόθεσης αναζήτησης μιας λέξης-κλειδιού σημαίνει τον προσδιορισμό του σκοπού της αναζήτησης κάποιου.

Γιατί μπορεί οι χρήστες να χρησιμοποιήσουν τη συγκεκριμένη φράση-κλειδί; Ποιος είναι ο στόχος τους; Τι ακριβώς ψάχνουν να βρουν;

Και η ικανοποίηση της πρόθεσης είναι ζωτικής σημασίας, επειδή η ποιότητα αναζήτησης είναι ένας από τους κύριους στόχους της Google. Το παν είναι να δίνουμε στους χρήστες αυτό που θέλουν.

Που σημαίνει:

Εάν θέλετε να κατατάξετε την ιστοσελίδα σας στο Google, πρέπει να προσδιορίσετε και να ικανοποιήσετε την πρόθεση αναζήτησης για κάθε σελίδα που δημοσιεύετε.

Υπάρχουν τέσσερις κύριοι τύποι πρόθεσης αναζήτησης λέξεων-κλειδιών:

 

  • Ενημερωτικό : Οι χρήστες θέλουν να μάθουν περισσότερα για ένα συγκεκριμένο θέμα, προϊόν ή κλάδο. Παράδειγμα: «τι είναι ο specialty καφές;»
  • Πλοήγηση : Οι χρήστες θέλουν να βρουν έναν συγκεκριμένο ιστότοπο ή σελίδα. Παράδειγμα: “Σύνδεση Nespresso.”
  • Εμπορικό : Οι χρήστες θέλουν να κάνουν έρευνα πριν κάνουν μια αγορά. Παράδειγμα: «καλύτερες μηχανές καφέ».
  • Συναλλαγές : Οι χρήστες θέλουν να αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Παράδειγμα: «αγοράστε μια μηχανή καφέ Nespresso».

 

Μπορείτε να βρείτε εύκολα την πρόθεση μιας λέξης-κλειδιού πληκτρολογώντας τη στην Keyword Intent .

4. Ελέγξτε τα άρθρα ανταγωνιστών για τις λέξεις-κλειδιά-στόχους σας

 

Αντί να μαντεύετε ποιες λέξεις-κλειδιά να στοχεύσετε ή ποιο περιεχόμενο να δημιουργήσετε, ελέγξτε τι λειτουργεί ήδη για τους ανταγωνιστές σας… Και χτίστε πάνω σε αυτό!

Ξεκινήστε προσδιορίζοντας τις λέξεις-κλειδιά για τις οποίες κατατάσσονται οι ανταγωνιστές σας, αλλά εσείς όχι.

Κάθε μία από αυτές τις λέξεις-κλειδιά αντιπροσωπεύει μια ευκαιρία για εσάς να προσελκύσετε περισσότερη επισκεψιμότητα.

5. Δημιουργήστε συνδεόμενα στοιχεία

 

Ένα στοιχείο με δυνατότητα σύνδεσης είναι ένα κομμάτι περιεχομένου που τείνει να κερδίζει φυσικά backlinks . (Και τα υψηλής ποιότητας backlinks είναι εξαιρετικά για SEO.)

Μια αποτελεσματική τακτική είναι να δείτε με τι συνδέονται ήδη οι άνθρωποι στον κλάδο σας.

Ξεκινήστε κοιτάζοντας τα backlink των ανταγωνιστών σας.

Επαναλάβετε αυτή τη διαδικασία για τους κορυφαίους ανταγωνιστές σας. Και αναζητήστε μοτίβα (patterns)  στις κορυφαίες συνδεδεμένες σελίδες.

Για παράδειγμα:

 

  • Γράφουν για αμφιλεγόμενα θέματα;
  • Η μορφή τους είναι πιο σύντομη ή μεγάλη;
  • Χρησιμοποιούν πολλές εικόνες και βίντεο ή απλώς κείμενο;

 

Χρησιμοποιήστε τις απαντήσεις ως οδηγό για τη στρατηγική περιεχομένου σας. Για παράδειγμα, εάν ο ανταγωνισμός σας τείνει να μοιράζεται video, δημιουργήστε και εσείς video περιεχόμενο. Απλώς φροντίστε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που είναι καλύτερο από τους ανταγωνιστές σας. Έτσι, οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να συνδεθούν μαζί σας.

6. Βελτιστοποιήστε τις κεφαλίδες, τις ετικέτες τίτλων και τις μετα-περιγραφές

 

Όταν εξετάζουν τα SERP, οι άνθρωποι βλέπουν πρώτα την ετικέτα τίτλου μιας σελίδας και την περιγραφή μεταδεδομένων.

Και μόλις μπουν στη σελίδα, πιθανότατα θα σαρώσουν τις κεφαλίδες πριν διαβάσουν το περιεχόμενο.

Που σημαίνει:

Η βελτιστοποίηση για αυτά τα στοιχεία SEO στη σελίδα μπορεί να βελτιώσει την οργανική αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR) και την εμπειρία χρήστη. Σημείωση : Η Google μπορεί να αλλάξει τον τίτλο ή τη μετα-περιγραφή σας στο SERP ανάλογα με το ερώτημα του χρήστη.

Ωστόσο, εξακολουθεί να είναι σημαντικό να βελτιστοποιήσετε και τα δύο επειδή μπορούν να επηρεάσουν τους χρήστες να κάνουν κλικ στο αποτέλεσμά σας.

Ακολουθούν μερικές βέλτιστες πρακτικές για τις ετικέτες τίτλου, τις μετα-περιγραφές και τις κεφαλίδες σας:

 

Ετικέτες τίτλου

  • Βεβαιωθείτε ότι κάθε σελίδα έχει μια μοναδική ετικέτα τίτλου που περιλαμβάνει τη λέξη-κλειδί-στόχο
  • Διατηρήστε τις ετικέτες τίτλου κάτω από 55 έως 60 χαρακτήρες. (Η Google θα κόψει τις μεγαλύτερες.)
  • Περιγράψτε με ακρίβεια το περιεχόμενο για να ικανοποιήσετε την πρόθεση αναζήτησης. Οι χρήστες θα αναπηδήσουν εάν το περιεχόμενο δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους.

 

Μεταπεριγραφές

  • Να συμπεριλαμβάνεται πάντα η λέξη-κλειδί-στόχος της σελίδας. Οι μετα-περιγραφές δεν επηρεάζουν άμεσα την κατάταξη, αλλά μπορούν να επηρεάσουν την απόφαση ενός χρήστη να κάνει κλικ.
  • Συμπεριλάβετε παροτρύνσεις για δράση (CTA) για να παρακινήσετε τους χρήστες να κάνουν κλικ
  • Διατηρήστε τις μετα-περιγραφές κάτω από 120 χαρακτήρες. (Η Google τα κόβει μετά από αυτό το σημείο στο κινητό.)
  • Περιγράψτε με ακρίβεια την ιστοσελίδα—η μετα-περιγραφή κάθε σελίδας πρέπει να είναι μοναδική

 

Κεφαλίδες

  • Γράψτε περιγραφικές ετικέτες H1. Βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης (και τους χρήστες) να μάθουν για τη σελίδα σας και το περιεχόμενό της.
  • Βεβαιωθείτε ότι κάθε σημαντική σελίδα έχει μια μοναδική ετικέτα H1
  • Χρησιμοποιήστε τις επικεφαλίδες σας για να δημιουργήσετε ιεραρχία και δομή

Η βελτιστοποίηση είναι σημαντική. Αλλά το ίδιο συμβαίνει και με τον τακτικό έλεγχο του ιστότοπού σας για σφάλματα.

Διορθώστε τυχόν σφάλματα και διατηρήστε τις προσπάθειές σας για το SEO copywriting σε υψηλό επίπεδο.

Συμβουλή : Διαβάστε τις οδηγίες μας για λάθη που πρέπει να αποφύγετε

7. Δημιουργήστε οργανωμένο, ευανάγνωστο περιεχόμενο

 

Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης για να αναζητήσουν απαντήσεις ή συμβουλές.

Που σημαίνει ότι θέλουν γρήγορα πληροφορίες. Χωρίς κοσκίνισμα σύνθετων παραγράφων.

Ας δούμε μερικούς τρόπους για να κάνουμε το αντίγραφό σας πιο οργανωμένο και πιο ευανάγνωστο.

 

Καλή Δομή

Η καλή δομή καθοδηγεί τους αναγνώστες (και τις μηχανές αναζήτησης) στο περιεχόμενό σας όσο το δυνατόν πιο ομαλά.

Κάθε νέα ενότητα στη σελίδα σας πρέπει να αντικατοπτρίζεται με επικεφαλίδες H2, H3 ή/και H4.

Οι αναγνώστες συνήθως ξεπερνούν τα άρθρα πριν διαβάσουν, επομένως οι κεφαλίδες πρέπει να τους λένε τι πρόκειται να βρουν.

Σκεφτείτε την πρόθεση αναζήτησης. Δείξτε στον αναγνώστη τι ακριβώς θα βρει σε κάθε ενότητα. Και βοηθήστε τους να μεταβούν στην ενότητα που είναι πιο σημαντική για αυτούς.

 

Σαφείς και κατατοπιστικές παράγραφοι

Όπως και με τις κεφαλίδες, στους αναγνώστες αρέσει να περνούν τις παραγράφους για να βρουν τις πληροφορίες που χρειάζονται. Γρήγορα.

Για να το καταπολεμήσετε αυτό, γράψτε σύντομες παραγράφους και ξεκινήστε πρώτα με την κύρια ιδέα. Με άλλα λόγια, χρησιμοποιήστε την ανεστραμμένη πυραμίδα της δημοσιογραφίας.

Ξεκινήστε με το πιο σημαντικό σημείο ή σύσταση. Στη συνέχεια, προσθέστε το πλαίσιο, τα παραδείγματα, τα επιχειρήματα κλπ.

Αυτή η αρχή, γνωστή και ως BLUF (Bottom Line Up Front), κάνει το περιεχόμενο πολύ πιο εύκολο να παρακολουθείται και να παραλείπεται.

Εφαρμόστε το στο περιεχόμενο του σώματος, καθώς και στις εισαγωγές και σε όλες τις επικεφαλίδες.

 

Σύντομες προτάσεις

Γράψε μικρότερες προτάσεις. Θα πεις πιο γρήγορα την άποψη σου.

Διευκολύνετε για άλλη μια φορά τη δουλειά του αναγνώστη. Και το μήνυμά σου πιο εύπεπτο.

 

Απλό λεξιλόγιο

Αν δε γράφετε για ένα εξαιρετικά τεχνικό θέμα, αποφύγετε την ορολογία.

Σκεφτείτε όπως ο αναγνώστης σας—θα ξέρουν για τι πράγμα μιλάτε εάν χρησιμοποιήσετε τεχνικούς όρους ή αρκτικόλεξα;

Χρησιμοποιήστε απλούστερες λέξεις και φράσεις όποτε είναι δυνατόν.

 

Εδώ είναι ένα παράδειγμα:

Πρόταση με ορολογία : “Δημιουργήστε περιεχόμενο που μετακινεί τους χρήστες πιο κάτω από τη διοχέτευση πωλήσεών σας.”

Πώς να το διορθώσετε : “Δημιουργήστε περιεχόμενο που ενθαρρύνει τους χρήστες να κάνουν μια αγορά.”

 

Και τα δύο είναι τεχνικά σωστά. Αλλά η δεύτερη επιλογή είναι πιο συνοπτική και πιο κατανοητή για τον μέσο αναγνώστη.

8. Συμπεριλάβετε οπτικά στοιχεία

 

Χρησιμοποιήστε γραφικά σε όλη τη σελίδα σας—βίντεο, εικόνες, γραφήματα, infographics κ.λπ. 

Η χρήση οπτικών στοιχείων μπορεί να αυξήσει τον χρόνο του αναγνώστη στη σελίδα και να τον δώσει το έναυσμα για κοινή χρήση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Και να ακολουθείτε πάντα τις βέλτιστες πρακτικές SEO εικόνας.

 

Για παράδειγμα:

  • Χρησιμοποιήστε περιγραφικά ονόματα αρχείων για τις εικόνες σας
  • Συμπιέστε τις εικόνες για να μειώσετε το μέγεθος του αρχείου τους
  • Προσθήκη δομημένων δεδομένων εικόνας
  • Βελτιστοποίηση εναλλακτικού κειμένου εικόνας

9. Συμπεριλάβετε CTA (Call-to-Action)

 

Ένας πρωταρχικός σκοπός του SEO copywriting είναι να φέρει τους χρήστες πιο κοντά σε μια μετατροπή (π.χ. αγορές προϊόντων ή υπηρεσιών, τηλεφωνική κλήση ή συμπλήρωση μιας φόρμας).

Εδώ είναι χρήσιμο τα CTA.

Θυμάστε τη “πρόθεση αναζήτησης”;

Ένας χρήστης (ιδανικά) θα προσγειωθεί στη σελίδα σας για κάποιο λόγο. Εάν έψαχναν για ενημερωτικό περιεχόμενο, ίσως θελήσετε να μετακινηθούν σε μια σελίδα προϊόντος στη συνέχεια.

Χρησιμοποιήστε CTA για να δείξετε στους χρήστες σας τι μπορεί να αναζητούν στη συνέχεια. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε απλούς συνδέσμους, κουμπιά, εικόνες και πολλά άλλα.

Σαν αυτό:

 

Από την άποψη του copywriting, αυτό μπορεί να βελτιώσει το ποσοστό μετατροπής του αντιγράφου σας. Και το ROI (απόδοση επένδυσης) του περιεχομένου σας.

Από την άποψη του SEO, αυτό μπορεί να βελτιώσει τις προβολές της σελίδας σας, να μειώσει το ποσοστό εγκατάλειψης και να στείλει θετικά μηνύματα αφοσίωσης στις μηχανές αναζήτησης.

Επαγγελματική συμβουλή : Επειδή οι αναγνώστες μπορεί να μην διαβάσουν ολόκληρη τη σελίδα, θα πρέπει να συμπεριλάβετε CTA σε όλο το αντίγραφό σας. Φροντίστε όμως να τα συμπεριλάβετε σκόπιμα, ώστε η σελίδα σας να μην είναι ανεπιθύμητη. Για παράδειγμα, εάν αναφέρετε ένα συγκεκριμένο προϊόν, μπορείτε να προσθέσετε ένα σχετικό CTA, ώστε ο αναγνώστης να μπορεί να μάθει περισσότερα

Ψάχνετε επαγγελματικές υπηρεσίες SEO Copywriting για την επιχείρησή σας; Επικοινωνείστε μαζί μας!