Τι είναι το SMS Marketing;
Το SMS Marketing είναι μία τεχνική μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί μηνύματα κειμένου SMS & VIBER για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών στους παραλήπτες-καταναλωτές με στόχο την αύξηση των πωλήσεων της επιχείρησης. Ουσιαστικά, λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο όπως το email marketing. Το περιεχόμενο των μηνυμάτων έχει σχέση με την ενημέρωση των καταναλωτών για προσφορές, νέα προϊόντα ή υπηρεσίες ή ακόμα και ειδοποιήσεις για εκπτώσεις ή διαγωνισμούς με δώρα. Βέβαια, τα SMS αυτά στέλνονται σε άτομα που έχουν επιλέξει να λαμβάνουν αυτούς τους τύπους των μηνυμάτων.
Ο βασικός στόχος του SMS Marketing είναι να χτίσει μία βάση δεδομένων από συνδρομητές-πελάτες. Αυτή θα χρησιμοποιηθεί για την αποστολή των συγκεκριμένων ενημερωτικών και διαφημιστικών μηνυμάτων. Θα λέγαμε πως αποτελεί έναν ιδανικό τρόπο να δημιουργήσετε σχέσεις εμπιστοσύνης με το κοινό στο οποίο στοχεύετε (target audience), αλλά και να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επιχείρηση σας.
Σύμφωνα με την έκθεση «Mobility Report» της εταιρείας τηλεπικοινωνιών Ericsson, μέχρι το 2023 το 90% του παγκόσμιου πληθυσμού άνω των έξι ετών θα διαθέτει κινητό τηλέφωνο. Επίσης, οι συνδρομές «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων (smartphones) πρόκειται να ξεπεράσουν τα 6,1 δισεκατομμύρια.
Πως το SMS Marketing μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις σας;
To SMS Marketing είναι η μαζική κοινοποίηση προωθητικών ενεργειών μέσω της χρήσης σύντομων τηλεφωνικών μηνυμάτων (SMS & VIBER) σε κινητά τηλέφωνα.
Το Marketing μέσω SMS είναι μια ιδιαίτερα διαδεδομένη, οικονομική, αλλά και αποτελεσματική μέθοδος.
Μέσω του SMS Marketing μπορείτε να αποστείλετε επιθυμητά μηνύματα άμεσα και απόλυτα συγχρονισμένα σε ένα μεγάλο αριθμό πελατών προσφέροντάς τους την πληροφορία κυριολεκτικά στα δάκτυλά τους!
Γιατί χρειάζεστε το SMS Marketing στην εταιρεία σας;
- 90% των SMS διαβάζονται εντός 3 λεπτών από την παραλαβή τους
- Στο πλαίσιο ερευνών, 82% των ερωτηθέντων, απάντησαν ότι ανοίγουν κάθε SMS που λαμβάνουν
- Επιπλέον, 70% αυτών δήλωσαν ότι τα SMS είναι ένα αποτελεσματικό μέσο για να τραβήξει την προσοχή τους
- Το 75% υποστήριξε ότι εκτιμά το να λαμβάνει προσφορές μέσω SMS
- 84% των μικρών-μεσαίων επιχειρήσεων που επένδυσαν στο SMS Marketing, ανάφεραν ότι έχουν δει τόσο άμεση, τόσο και μακροπρόθεσμη επίδραση τόσο στην απήχηση, αλλά και τις πωλήσεις τους
Σε ποιους απευθύνεται αυτή η στρατηγική;
Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας σε σχέση με τις επιχειρήσεις στις οποίες ταιριάζει καλύτερα η στρατηγική του SMS Marketing. Με άλλα λόγια, ανεξάρτητα με το είδος της επιχείρησης σας, η αποστολή μηνυμάτων SMS μπορεί να σας φέρει θετικά αποτελέσματα. Ωστόσο, θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ορισμένα είδη επιχειρήσεων, όπου το SMS Marketing θεωρείται απαραίτητο.
1) Επιχειρήσεις που διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα (e–shop)
Στην περίπτωση που στέλνετε μηνύματα που αφορούν την εξέλιξη της παραγγελίας των πελατών σας, (π.χ. Ευχαριστούμε για την παραγγελία σας. Η παράδοση θα γίνει στις 15 Απριλίου) ή επικείμενες εκπτώσεις ή προσφορές στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, το SMS είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για αυτές τις εργασίες.
Επιπλέον, είναι ένας καλός τρόπος να λάβετε ανατροφοδότηση (feedback) από τους πελάτες σας για την εξυπηρέτηση που τους προσφέρετε. Μπορείτε να τους δώσετε την δυνατότητα να συμπληρώνουν ερωτηματολόγια ικανοποίησης ή να γράφουν αξιολογήσεις για εσάς.
Ακόμη, τα SMS μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε περίπτωση υπενθύμισης για το εγκαταλελειμμένο καλάθι αγορών (abandoned cart) ενός πελάτη. Εάν δηλαδή έχετε τον αριθμό τηλεφώνου του μπορείτε να του στείλετε με SMS ένα εκπτωτικό κουπόνι. Έτσι, του δίνετε ένα επιπλέον κίνητρο για να ολοκληρώσει τελικά την αγορά του.
2) Ταξιδιωτικές εταιρίες
Το SMS Marketing είναι μία απαραίτητη στρατηγική για τέτοιου τύπου εταιρίες, καθώς οι πελάτες χρειάζονται έγκυρες και έγκαιρες πληροφορίες. Σε αυτές περιλαμβάνονται ενημερώσεις για τις ώρες πτήσης, αλλαγές στη πύλη αναχώρησης, ακυρώσεις ταξιδιού, ειδοποιήσεις που αφορούν τον καιρό και πολλές άλλες σχετικές πληροφορίες.
3) Μεγάλες εταιρίες με πολλά υποκαταστήματα και υπαλλήλους
Η επικοινωνία ανάμεσα στους ανθρώπους που εργάζονται σε μία εταιρία είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία της. Όμως, είναι δύσκολο να επικοινωνήσει κανείς με κάθε υπάλληλο σε μία μεγάλη εταιρία. Για επείγουσες πληροφορίες, το email είναι πολύ αργό. Αντίθετα, χρησιμοποιώντας το SMS για την εσωτερική επικοινωνία των εργαζομένων, θα εξασφαλίσετε πως κάθε υπάλληλος θα λάβει την πληροφορία που θέλετε να του στείλετε την κατάλληλη στιγμή.
4) Επιχειρήσεις Real Estate και Μεσιτικά Γραφεία
To SMS Marketing μπορεί να είναι εξίσου αποτελεσματικό σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις για την αποστολή αυτοματοποιημένων μηνυμάτων για ακίνητα. Το μήνυμα αυτό θα δίνει ορισμένες βασικές πληροφορίες για το ακίνητο όπως, τιμή, περιοχή κ.ά. Με αυτό τον τρόπο, όσοι αναζητούν σπίτια στην περιοχή που βρίσκεται το εκάστοτε ακίνητο, υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες να ενδιαφέρονται για την αγορά ή ενοικίαση του.
5) Ξενοδοχεία ή καταλύματα
Εάν γνωρίζετε τι είναι το SMS Marketing, θα καταλάβετε ότι η αποστολή SMS είναι πολύ καλή στρατηγική όταν θέλετε να πετύχετε την αύξηση των ξενοδοχειακών σας κρατήσεων. Σε κάθε περίπτωση, είτε πρόκειται για ενοικιαζόμενα δωμάτια είτε για κάποια μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα, βασικός στόχος σας είναι να κάνετε τους επισκέπτες σας να έχουν μία μοναδική εμπειρία διαμονής για να σας δείξουν την προτίμηση τους και στο μέλλον.
Με την αποστολή μηνυμάτων μπορείτε να διαφημίσετε το ξενοδοχείο σας. Υπενθυμίζοντας στους πελάτες σας τις παροχές που τους προσφέρατε, μπορεί να σας επιλέξουν και πάλι για τις διακοπές τους.
6) Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς
Το SMS Marketing είναι ιδανικό για να καλύψει τις ανάγκες των σχολείων, των πανεπιστημίων και γενικότερα όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Με την αποστολή SMS & VIBER θα βοηθήσετε τους σπουδαστές ή φοιτητές σας να μένουν πάντα ενημερωμένοι. Παράλληλα, μπορείτε να αποστείλετε SMS για να ενημερώσετε για μελλοντικές εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν. Ακόμη, η στρατηγική αυτή είναι χρήσιμη για την ενημέρωση των γονέων.
7) Ιατρικά Κέντρα ή Νοσοκομεία
Το SMS Marketing είναι μία καλή λύση για να κρατάτε τους ασθενείς σας ενημερωμένους. Συγκεκριμένα, μπορείτε να ενημερώνετε τους ασθενείς σας για την ακριβή ημερομηνία των ραντεβού τους. Έτσι, δε θα χρειαστεί να χάσετε χρόνο σε τηλεφωνική επικοινωνία για την επιβεβαίωση τους. Επίσης, μπορείτε μέσω SMS να τους υπενθυμίσετε κάποια προκαθορισμένα check-ups ή εξετάσεις που γίνονται σε ετήσια ή μηνιαία βάση.
8) Εστιατόρια/bars ή Κέντρα Διασκέδασης
Και σε αυτό τον επιχειρηματικό κλάδο η στρατηγική των SMS μπορεί να επιφέρει θεαματικά αποτελέσματα. Μπορείτε να προσελκύσετε νέους πελάτες, διαφημίζοντας μέσω SMS συγκεκριμένες προσφορές. Παράδειγμα ενός τέτοιου μηνύματος είναι το εξής: «Επισκεφτείτε το εστιατόριο μας μέχρι 20/7 και κερδίστε έκπτωση 30%», «Μοναδική προσφορά! 50% έκπτωση στο 2ο ποτό σας».
Με αυτό τον τρόπο, θα δημιουργήσετε μία σταθερή βάση πελατών που θα σας προτιμήσουν ξανά. Πάντα, βέβαια, με την προϋπόθεση ότι τους ανταμείβετε με προσφορές! Μία άλλη καλή ιδέα είναι να στέλνετε μηνύματα ευχών στους πελάτες σας σε περιόδους γιορτών ή όταν έχουν την ονομαστική τους εορτή ή τα γενέθλια τους. Ευχηθείτε τους δίνοντας τους επιπλέον έκπτωση για εκείνη την ημέρα ή ακόμα καλύτερα ένα δωρεάν γεύμα.
9) Γυμναστήρια ή Κέντρα Αισθητικής
Χρησιμοποιώντας σωστά το SMS Marketing, τα γυμναστήρια και τα κέντρα ομορφιάς και αισθητικής (SPA) μπορούν να έχουν σημαντικά οφέλη. Συγκεκριμένα, μπορείτε μέσω SMS να στείλετε στους σταθερούς πελάτες σας προγράμματα ή συμβουλές διατροφής 1-2 φορές την εβδομάδα. Με αυτό τον τρόπο, τους δίνετε την αίσθηση ότι ενδιαφέρεστε για αυτούς. Παράλληλα, προσδίδετε στην επιχείρηση σας κύρος και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη.