Οι συνέπειες του COVID-19 στο τουρισμό
Εάν διαχειρίζεστε ή κατευθύνετε SEO, PPC, μάρκετινγκ περιεχομένου ή μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων για έναν οργανισμό στον ταξιδιωτικό κλάδο, τότε γνωρίζετε ήδη τις ‘σκληρές’ συνέπειες COVID-19 στο τουρισμό, σε ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες, γραμμές κρουαζιέρας, τουριστικούς προορισμούς και διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) από την πανδημία του κορονοϊού.
Οι συνέπειες COVID-19 στο τουρισμό και τα κακά νέα ταξιδεύουν γρήγορα.
Οι πιο πρόσφατοι τίτλοι που έχω διαβάσει στο Skift Daily Newsletter το τελευταίο διάστημα είναι:
- Google Travel Search Is Unrecognizable as Advertising Dries Up
- Business Travel Sector to Take a $820 Billion Virus-Related Revenue Hit: Survey
- Hotels and Airports See Jaw-Dropping Declines in Foot Traffic in March
- Coronavirus, Olympics Delay Batter Japanese Hotel Business
- Tightening Coronavirus Curbs Sap Travel Demand Through Airline Hubs
- Dire Case for Airlines Laid Out by Industry Trade Group
- How Much Damage Will Coronavirus Do to Cruise Industry?
- 10 Cruise Ships Are Still Unable to Dock as Ports Fear Coronavirus
- California’s Visitor Economy Disappears as Shelter in Place Takes Hold
- Spain’s Tourism Sector Faces Three Concurrent Crises
Δε χρειάζεται λοιπόν να είστε ‘καπετάνιος’ για να συνειδητοποιήσετε ότι θα χρειαστεί «λίγος χρόνος» πριν αρχίσει να ανακάμπτει η ταξιδιωτική βιομηχανία από τις συνέπειες COVID-19 στο τουρισμό.
Στην πραγματικότητα, ακόμη και η μασκότ της Hotels.com θα απομακρυνθεί κοινωνικά για «λίγο χρόνο»…!
Λοιπόν, πόσος καιρός είναι ο «λίγος χρόνος» για την ανάκαμψη από τις συνέπειες COVID-19 στο τουρισμό;
Το διμηνιαίο ενημερωτικό δελτίο Lufthansa Innovation Hub, πραγματοποίησε μια αντισυμβατική ανάλυση δεδομένων που διαχειριστές SEO – PPC, διαχειριστές μάρκετινγκ περιεχομένου ή μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων, καθώς και στελέχη στο ψηφιακό μάρκετινγκ διαβάσαμε με μεγάλο ενδιαφέρον.
Οι ερευνητές εξέτασαν τις κινεζικές τάσεις λήψης εφαρμογών (app-download) στις κύριες κατηγορίες ταξιδιών και κινητικότητας, όπως:
- Αεροπορικό ταξίδι.
- Online αναζήτηση και κράτηση.
- Διαμονή (ξενοδοχεία και διαμερίσματα).
- Αστική κινητικότητα (μοτοσυκλέτα, αυτοκίνητο και μοτοσυκλέτα).
- Εκδρομές και δραστηριότητες.
Για κάθε τομέα, επέλεξαν τις πέντε πρώτες εφαρμογές για κινητά με βάση τον όγκο λήψης εφαρμογών τις τελευταίες 12 εβδομάδες στην Κίνα.
Στη συνέχεια, υπολόγισαν τις αλλαγές από εβδομάδα σε εβδομάδα και εξομάλυναν τις γραμμές τάσης χρησιμοποιώντας έναν κινούμενο μέσο όρο δύο εβδομάδων.
Τα αποτελέσματα παρέχουν μια απάντηση στην ερώτηση: «Πόσο καιρό θα χρειαστεί η ταξιδιωτική βιομηχανία για να ξεπεράσει την πανδημία και τις συνέπειες COVID-19 στο τουρισμό;»
Όπως μπορείτε να δείτε από την παραπάνω εικόνα, η Κίνα άρχισε να ξεπερνά την πτώση της ζήτησης αεροπορικών ταξιδιών έξι εβδομάδες (42 ημέρες) μετά το κλείδωμα του Wuhan.
Χρησιμοποιώντας την ίδια μεθοδολογία, εξετάστηκαν επίσης δεδομένα από τις πέντε πιο δημοφιλείς εφαρμογές για κινητές συσκευές για πλατφόρμες αναζήτησης και κρατήσεων, ενοικιάση ποδηλάτων, ταξίδια, ενοικίαση αυτοκινήτων, καταλύματα, καθώς και περιηγήσεις και δραστηριότητες.
Όπως μπορείτε να δείτε στην παραπάνω εικόνα, υπάρχει μια καμπύλη σχήματος V σε καθεμία από αυτές τις κατηγορίες – αν και το βάθος και η διάρκεια ποικίλλουν ανά κατηγορία:
- 21 ημέρες για χρήση ποδηλάτου, χρήση αυτοκινήτου, καθώς και περιηγήσεις και δραστηριότητες.
- 48 ημέρες για διαμονή.
Με βάση αυτήν την ανάλυση, οι ερευνητές και οι συνεργάτες τους αναφέρουν:
Αναμένουμε να δούμε παρόμοιες τάσεις στη Δύση, ανάλογα με το πόσο αποτελεσματικά είναι τα τρέχοντα μέτρα στη μείωση της εξάπλωσης του Covid-19. Φυσικά, είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι ο χρόνος ανάκαμψης μπορεί να διαρκέσει περισσότερο στο Δυτικό ημισφαίριο, δεδομένων των δραστικών μέτρων που έλαβε η κινεζική κυβέρνηση για τον περιορισμό του Covid-19. Αν και αυτά τα μέτρα είναι πιο δύσκολο να εφαρμοστούν στις αμερικανικές και ευρωπαϊκές δημοκρατίες, εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι ο χρόνος αποκατάστασης των έξι εβδομάδων είναι ένα λογικό σημείο αναφοράς.
Το κριτήριο αναφοράς του Lufthansa Innovation Hub προϋποθέτει ότι οι ταξιδιωτικές απαγορεύσεις διατηρούνται αυστηρά έτσι ώστε να ελέγχεται αποτελεσματικά η εξάπλωση του νέου κοροναϊού.
Αυτό μπορεί να είναι μια λογική υπόθεση για τη Γερμανία, όπου οι πρώιμες και επίμονες δοκιμές βοήθησαν στη διατήρηση του ποσοστού θνησιμότητας από τον κοροναϊό -σχετικά- χαμηλό.
Αλλά -ίσως- να είναι υπερβολικά αισιόδοξο για τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου οι ισχυροί έλεγχοι ήταν απαρατήρητοι για εβδομάδες έως ότου ήταν «πολύ αργά» για την εξάπλωση του COVID-19 .
Η παγκοσμιοποίηση της εμπιστοσύνης
Θα καταλήξω στο παρόν άρθρο με αίσθημα αισιοδοξίας, δανειζόμενος τα λόγια του Marco Scavia, σύμβουλο ηλεκτρονικού εμπορίου στο STORE360 στη Γένοβα της Ιταλίας.
Ζούμε σε εντελώς νέους καιρούς. Ο φόβος, η έλλειψη βεβαιότητας, η ανασφάλεια για το μέλλον 'ζυγίζουν' τον παγκόσμιο πληθυσμό. Ταυτόχρονα, υπάρχει μεγάλη επιθυμία να ξεχάσουμε αυτήν την περίοδο και να προχωρήσουμε, προσπαθώντας να επιστρέψουμε γρήγορα στην προ-πανδημική περίοδο.
Γνωρίζουμε όμως ότι δεν θα είναι το ίδιο για αρκετό καιρό, μια κατάσταση όπως αυτή δεν ξεχνιέται εύκολα. Ήρθε η ώρα για νέες προκλήσεις: πώς θα κερδίσουν οι εταιρείες τους πελάτες τους; Πώς θα ανακτήσει το μερίδιο αγοράς ο τουριστικός τομέας (σήμερα -ίσως- η τελευταία μας προτεραιότητα);
Η σκέψη μου ως τουρίστας και όχι ως επαγγελματίας: αλλά αυτό που θα περίμενα είναι μια «παγκοσμιοποίηση της εμπιστοσύνης». Οι αεροπορικές εταιρείες, τα ξενοδοχεία, τα μουσεία και οποιοσδήποτε άλλος τύπος προορισμού πρέπει να ξαναχτίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών.
Ο τουρισμός πρέπει να μας προσφέρει διασκέδαση και νέες εμπειρίες, νέα σημεία παρατήρησης και προβληματισμού. H εξερεύνηση και η ανακάλυψη είναι πρωταρχικές ανθρώπινες ανάγκες. Αλλά αν αφήσουμε στην άκρη την κατηγορία των μεγάλων εξερευνητών, πώς μπορούμε να επιστρέψουμε την επιθυμία να ταξιδέψουμε ως φυσιολογικοί άνθρωποι; Προσφέροντάς τους ένα ιδιωτικό τζετ και ατομικές σουίτες 1.000 τετραγωνικών μέτρων; Συναρπαστικό, αλλά 'over the budget'.
Μόλις τελειώσει η κατάσταση έκτακτης ανάγκης, πιθανότατα στην αρχή θα υπάρξει μεγαλύτερη ώθηση προς τον τοπικό τουρισμό (στην Ιταλία είμαστε σίγουρα ευνοημένοι και μπορούμε να σχεδιάσουμε τον τουρισμό υψηλής ποιότητας εντός της ίδιας της χώρας). Αλλά η εμπιστοσύνη δεν έχει όρια. Και πρέπει να ανακατασκευαστεί με μια δράση συνεργασίας και σύγκρισης σε κάθε επίπεδο: από τις μεγάλες εταιρείες έως τo μικρότερo κατάλυμα Airbnb.
Μια διαφοροποιημένη προσφορά που δεν πουλά πλέον μόνο όνειρα αλλά ασφάλεια και υποστήριξη, από την αναχώρηση έως την επιστροφή στο σπίτι. Μια εξαιρετική ευκαιρία για τη δημιουργία ενός ποιοτικού τουριστικού δικτύου που υποστηρίζει τους ταξιδιώτες με νέα επίγνωση της ασφάλειας.
Η συνεργασία, η ανταλλαγή πληροφοριών και η ένωση των προσπαθειών για κοινούς στόχους, ίσως δεν ήταν ποτέ τόσο απαραίτητες όσο είναι σήμερα. Ναι μπορούμε. 🙂