Inbound Marketing: Απαραίτητο για την επιχείρηση σας
Το inbound marketing είναι η καρδιά και ψυχή κάθε επιτυχημένης online καμπάνιας. Για να κάνεις τους καταναλωτές να γνωρίσουν την επιχείρηση σου – και ακόμα πιο σημαντικό να τους μετατρέψεις σε πελάτες – θα πρέπει να εφαρμόσεις αρκετές inbound marketing τεχνικές και στρατηγικές
Αν η επιτυχία της επιχείρησής σας ήταν μια πόλη, τότε αδιαμφησβήτητα το Inbound Marketing είναι το οδικό δίκτυο που θα σας οδηγούσε σε αυτή. Σε κάθε οδικό δίκτυο, όμως, υπάρχουν παραδοσιακές διαδρομές που χρησιμοποιούνται για πολλά χρόνια και σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι που εγγυώνται ασφάλεια και ταχύτητα.
Το ίδιο συμβαίνει και με το marketing, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα. Οι τακτικές του χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: το outbound και το inbound marketing. To outbound marketing είναι αυτό που χρησιμοποιούνταν κατά κόρον μέχρι και πριν από 10 με 15 χρόνια – ο παραδοσιακός δρόμος – και εκφραζόταν συνήθως με μαζικές προωθητικές ενέργειες είτε μέσω εντύπων είτε μέσω e-mail, και βασίζεται στην εξής λογική: όσο πιο πολλές φορές προβάλλω το μήνυμά μου, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχω να το δει κάποιος και να ενδιαφερθεί.
Τι Έχει Αλλάξει
Το Outbound Marketing εξακολουθεί να φέρνει αποτελέσματα. Δεν παύει να είναι ένας δρόμος που οδηγεί στην επιτυχία. Με τα σημερινά δεδομένα, όμως, δεν είναι ούτε ο ταχύτερος, ούτε ο φθηνότερος. Και αυτό γιατί σε έναν κόσμο που βομβαρδίζεται διαρκώς με πληροφορίες και με τους ρυθμούς της καθημερινότητας να γίνονται ολοένα και πιο γρήγοροι, οι άνθρωποι τείνουν να εκνευρίζονται όταν λαμβάνουν κλήσεις ή μηνύματα χωρίς πρώτα να έχουν δείξει οι ίδιοι κάποιο ενδιαφέρον. Το πρόβλημα αυτό λύνει το Inbound Marketing.
Η φιλοσοφία του Inbound marketing είναι ακριβώς αντίθετη από αυτή του outbound: Αντί να τρέξεις να βρεις πελάτες, αφήνεις του πελάτες να σε βρουν. Στην ουσία δηλαδή, προωθείτε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας σε άτομα που ήδη θέλουν να μάθουν περισσότερα. Δεν δημιουργείται ενδιαφέρον, επειδή αυτό ήδη υπάρχει.
Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Τα social media, ένα καλό seo και η έξυπνη χρήση των blogs μπορεί να γίνουν νέον φωτεινά βελάκια που να δείχνουν προς την ιστοσελίδα σας. Ας δούμε κάποια στατιστικά στοιχεία για πλεονεκτήματά του Inbound marketing έναντι των παραδοσιακών μεθόδων στο παρακάτω infographic.
Το infographic είναι κατανεμημένο σε 4 στάδια:
- Προσέλκυση επισκεπτών μέσω δημιουργίας πλούσιου περιεχομένου
- Μετατροπή των επισκεπτών της ιστοσελίδας σε leads
- Οικοδόμηση σχέσεων και μετατροπή των leads σε πελάτες
- Μέτρηση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων
Επεξήγηση Ορολογίας Inbound Marketing
leads: Στο marketing, lead ονομάζουμε έναν καταναλωτή ο οποίος έχει αρχίσει να ενδιαφέρεται ή να ερευνά σχετικά με προϊόντα ή υπηρεσίες μιας επιχείρησης. Τα leads μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πολλούς σκοπούς, όπως η οικοδόμηση λίστας καταλόγου, newsletter ή για απευθείας πωλήσεις.
lead-to-close rate: Είναι μια βασική μέτρηση που περιγράφει το ποσοστό των leads το οποίο μετατρέπεται σε πώληση. Για παράδειγμα, ένα 46% lead-to-close rate δείχνει ότι στα 100 leads τα 46 γύρισαν σε πώληση.
outbound marketing: Το outbound marketing είναι η παραδοσιακή μορφή του marketing όπου η επιχείρηση σχεδιάζει το μήνυμα της και το προβάλει στο ευρύ κοινό μέσω τηλεόρασης, ράδιο, εφημερίδες και άλλα παραδοσιακά μέσα.
lead nurturing: Είναι η διαδικασία ανάπτυξης σχέσεων με τους καταναλωτές (τα leads δηλαδή που έχεις αποκτήσει) σε κάθε στάδιο του sales funnel, καθώς και σε κάθε βήμα του customer journey. Επικεντρώνεται στις προσπάθειες marketing και επικοινωνίας για τον αφουγκρασμό των προοπτικών πωλήσεων που παρουσιάζονται, παρέχοντας τις πληροφορίες και τις απαντήσεις που χρειάζονται.
Το μυστικό της επιτυχίας είναι απλό
To Inbound Marketing συμβαδίζει με τις επιθυμίες της νέας γενιάς, η οποία θέλει να έχει εκείνη τον πρώτο λόγο όσον αφορά τις αγοραστικές της επιλογές. Γι’ αυτό και δυο από τις πιο δημοφιλείς μεθόδους του Inbound Marketing είναι η δημιουργία κειμένων και το social media marketing.
Γιατί, λοιπόν, Inbound Marketing;
Με λίγα λόγια, το Inbound Marketing υπερέχει έναντι των παραδοσιακών τρόπων επειδή:
- Είναι πολύ πιο οικονομικό. Θυμηθείτε ότι στοχεύετε σε πελάτες που ήδη ενδιαφέρονται, συνεπώς έχετε λιγότερες αποτυχίες και κάνετε πιο γρήγορη απόσβεση των χρημάτων σας.
- Είναι μαγνήτης δυνητικών πελατών. Όσο περισσότερο ασχολείστε με αυτές τις μεθόδους τόσο περισσότερη κίνηση θα δείτε στην ιστοσελίδα σας
- Η απόδοσή του είναι μετρήσιμη. Με εργαλεία όπως τα Google Analytics, μπορείτε εύκολα να διαπιστώσετε αν μια μέθοδος Inbound marketing έχει το αποτέλεσμα που θέλετε.