Η ανατομία ενός SEO-friendly URL [Infographic]
Πόσες φορές έχετε αναρωτηθεί τι παραπάνω έχει ο ανταγωνιστής σου από εσένα και καταφέρνει πάντα να εμφανίζεται πρώτος στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης; Ήρθε η ώρα να μάθετε την απάντηση, αλλά και τον τρόπο να βελτιστοποιήσετε τα URLs σας ώστε να είναι SEO-friendly URL
Στη MARIOZ το έχουμε σαν αρχή να μη δημοσιεύουμε κανένα link εάν δεν έχουμε πρώτα βελτιστοποιήσει το URL για τη διευκόλυνση τόσο των χρηστών όσο και των μηχανών αναζήτησης – SEO-friendly URL
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ξεκαθαρίσω τη θέση μου λέγοντας ότι υπάρχουν και άλλες βέλτιστες πρακτικές SEO, οι οποίες συμβάλλουν στην ανάδειξη μιας ιστοσελίδας όμως η χρήση Search engine friendly URL θα σας δώσει σίγουρα ένα προβάδισμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Ας αρχίσουμε από τα βασικά. Τι κάνουμε όταν θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε ένα URL;
1ον Αφαιρούμε τις λέξεις που δεν προσφέρουν κάτι στους χρήστες όπως για παράδειγμα το ‘και’, το ‘στις’ κλπ.
2ον Ενσωματώνουμε σχετικά keywords. Ας πούμε το URL του συγκεκριμένου άρθρου περιλαμβάνει τα keywords SEO κα URL
3ον Προσπαθούμε να είναι φιλικό προς τον αναγνώστη. Δηλαδή, αφού αφαιρέσετε τις λέξεις που δεν προσφέρουν κάτι θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το SEO-friendly URL σας βγάζει κάποιο νόημα. Ένα καλό παράδειγμα είναι το URL “kataskevi-etairikis-istoselidas-5-kanones”
4ον Χωρίζουμε την κάθε λέξη με παύλα (-) γιατί έτσι το URL είναι πιο ευανάγνωστο. Για του λόγου το αληθές ποιό από τα 3 URLs είναι πιο ευανάγνωστο:
Εάν υποθέσουμε ότι αυτά τα κάνατε έτσι και αλλιώς μέχρι σήμερα καθώς αποτελούν βασικά SEO best practices, τότε τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει ένα SEO-friendly URL;
Η απάντηση είναι ότι ένα «φιλικό προς αναζήτηση» URL διαφέρει αρκετά από τα υπόλοιπα και γι’ αυτό είναι σημαντικό να του αφιερώνουμε τα 5 αυτά λεπτά που χρειάζεται προκειμένου να είναι αποτελεσματικό.
Για να καταλάβετε τη διαφορά, έρευνα έχει δείξει ότι τα πιο μικρά URLs έχουν υψηλότερη θέση στα rankings της Google. Επίσης, εάν θες να ανεβάσεις τη σελίδα σου σε ακόμα πιο υψηλό επίπεδο κατάταξης τότε καλό είναι να φροντίσεις ώστε το URL σου να περιλαμβάνει ένα ή δύο βασικά keywords.
Αλλά ας μη μιλάμε άλλο θεωρητικά. Το παρακάτω infographic είναι σε θέση να σας δώσει κατευθυντήριες γραμμές σε σχέση με την ανατομία ενός SEO-friendly URL αλλά και πώς να το φτιάξετε.