info@marioz.gr | 2310512806

Νέος Κώδικας Δεοντολογίας για προσφορές και εκπτώσεις στα e-shop

MARIOZ.GR - Κατασκευή Eshop > Νέα & Άρθρα  > eCommerce  > Νέος Κώδικας Δεοντολογίας για προσφορές και εκπτώσεις στα e-shop
Κώδικας Δεοντολογίας για προσφορές

Νέος Κώδικας Δεοντολογίας για προσφορές και εκπτώσεις στα e-shop

Τον Απρίλιο του 2023, κυκλοφόρησε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ένας κανονισμός με τίτλο “Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής” που ισχύει ιδίως για προσφορέςεκπτώσεις, και προωθητικές ενέργειες.

 

Στο Νέος Κώδικας Δεοντολογίας για προσφορές και εκπτώσεις στα e-shop παρουσιάζονται λεπτομερώς οι εγχώριοι και οι ευρωπαϊκοί νόμοι που έχουν ήδη ενταχθεί στο Ελληνικό δίκαιο που και αφορούν τους όρους για τη δημοσίευση προωθητικών ενεργειών με εκπτώσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες.

 

 

Στο Νέος Κώδικας Δεοντολογίας για προσφορές και εκπτώσεις στα e-shop αυτοί είναι οι όροι που ισχύουν τόσο για τα φυσικά καταστήματα, όσο και για τα μέσα επικοινωνίας των επιχειρήσεων, όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τα φυλλάδια, και το internet. 

 

Όλες οι αναφορές για μειωμένες τιμές σε ενα e-shop επηρεάζονται από το νέο κανονισμό. Συγκεκριμένα, αφορά:

 

  • Τη διαγραφή της προηγούμενης τιμής ως τιμή αναφοράς για τη μειωμένη τιμή (π.χ. “100€ 80€”).
  • Τη χρήση ενός λεκτικού που καθορίζει την τιμή αναφοράς (π.χ. “Αρχική τιμή: 100€” ή “Τιμή καταλόγου: 100€”).
  • Την προβολή του ποσοστού έκπτωσης σε κείμενο και/ή γραφικά badges (π.χ. “-15%”, “Έκπτωση 10%”).
  • Την αναφορά του ποσού που εξοικονομεί ο πελάτης με την έκπτωση (π.χ. “κερδίζετε 50€”, “100€ κέρδος”).
  • Την προβολή ενημερωτικής ετικέτας ή γραφικού που δηλώνει ότι το προϊόν βρίσκεται σε προσφορά (π.χ. “Προσφορά”, “Special Offer”).
  • Τα διαφημιστικά banners του e-shop που ενημερώνουν για προσφορές ή εκπτώσεις (π.χ. όλα τα αντιηλιακά έως -50%).

 

Αυτά πρέπει να να εφαρμόζονται μόνο εφόσον ισχύουν οι προϋποθέσεις για την ανακοίνωση της μειωμένης τιμής, σύμφωνα με τις γενικές οδηγίες και τα παραδείγματα που καθορίζονται στο συγκεκριμένο ΦΕΚ.

Τι πρέπει να κάνετε

 

Κάθε φορά που γίνεται διαφήμιση για τη μείωση τιμής, πέραν της τελικής τιμής πώλησης, είναι υποχρεωτικό να δηλώνεται ξεκάθαρα η προηγούμενη τιμή (γνωστή ως τιμή αναφοράς) πάνω στην οποία βασίστηκε η εφαρμογή τής έκπτωσης.

 

Η τιμή αναφοράς ορίζεται ως η χαμηλότερη τιμή που καταγράφηκε για το προϊόν στο e-shop σας τις προηγούμενες 30 ημέρες πριν από την έναρξη της έκπτωσης, και όχι με βάση κάποια άλλη τιμή.

 

Σε περίπτωση που ακολουθείται στο e-shop ένας σταδιακός και συνεχής ρυθμός μείωσης τιμών (χωρίς ενδιάμεσες αυξήσεις), όπως σε μια εκπτωτική καμπάνια με νέες μειώσεις τιμής κάθε εβδομάδα, τότε ως τιμή αναφοράς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η υψηλότερη τιμή που καταγράφηκε για το προϊόν ή την υπηρεσία τις προηγούμενες 30 ημέρες.

Διάρκεια εκπτώσεων και προσφορών

 

Μετά την πάροδο 30 ημερών από την ανακοίνωση μιας έκπτωσης ή προσφοράς, εάν το προϊόν διατηρεί την εκπτωτική τιμή, πρέπει να αφαιρεθούν οποιαδήποτε αναφορά ή υποδείξεις έκπτωσης.

 

Σε περίπτωση νέας έκπτωσης, αν η προηγούμενη τιμή προσφοράς διατήρησε την ίδια τιμή για τουλάχιστον 30 ημέρες, τότε ως τιμή αναφοράς πρέπει να χρησιμοποιηθεί η τιμή από την προηγούμενη προσφορά, όχι η αρχική τιμή του προϊόντος πριν την πρώτη έκπτωση.

 

Απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί η τιμή καταλόγου ή η ανώτατη τιμή λιανικής, που συνήθως προτείνεται από τους προμηθευτές προϊόντων, ως τιμή αναφοράς από το e-shop για τη μειωμένη τιμή. Μπορεί όμως να αναφερθεί ως “τιμή καταλόγου” ή “τιμή ανώτατης λιανικής” μόνο για σκοπούς σύγκρισης με την τελική τιμή που αναγράφεται στη σελίδα του προϊόντος, χωρίς να υπονοεί μειωμένη τιμή ή έκπτωση.

 

Σε γενικές αναφορές έκπτωσης με ποσοστό (π.χ. όλα τα παπούτσια έως -50%), το πλήθος των προϊόντων που φτάνουν το μέγιστο ποσοστό έκπτωσης πρέπει να είναι αρκετό ώστε να δικαιολογεί το ποσοστό αυτό. Οι εκπτώσεις δεν πρέπει να προέρχονται από τη μείωση τιμών μόνο σε 2-3

Κώδικας Δεοντολογίας για προσφορές

Πρόστιμα

Η παραβίαση των ανωτέρω ρυθμίσεων από τις επιχειρήσεις συνεπάγεται, μετά από έλεγχο της αρμόδιας αρχής, της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), την επιβολή κυρώσεων, οι οποίες προσδιορίζονται έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από τα 20.000 ευρώ.

Νέος Κώδικας Δεοντολογίας για προσφορές:  Η λύση 

Αν είστε κάτοχος καταστήματος/eshop Χονδρικής ή Λιανικής πώλησης βασισμένο στη βραβευμένη πλατφόρμα του WORDPRESS, έχουμε ετοιμάσει για εσάς ολοκληρωμένη λύση ώστε το κατάστημά σας να συμμορφώνεται πλήρως με τις παραπάνω οδηγίες.

Θέλετε να αναβαθμίσετε το κατάστημα σας ώστε να πληροί τις προϋποθέσεις για το Νέος Κώδικας Δεοντολογίας για προσφορές και εκπτώσεις;

Τότε, το μόνο που πρέπει να κάνετε εσείς είναι να
επικοινωνήσετε μαζί μας! Όλα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουμε εμείς!

6945.049785

Sharing is Caring!