info@marioz.gr | 2310512806

To Digital Marketing στην εποχή του Metaverse

MARIOZ.GR - Κατασκευή Eshop > Νέα & Άρθρα  > Digital Marketing  > To Digital Marketing στην εποχή του Metaverse
Metaverse

To Digital Marketing στην εποχή του Metaverse

Πίνακας Περιεχομένων

Στη σύγκλιση του VR, του AR και του κρυπτονομίσματος βρίσκεται το Metaverse. Το metaverse γίνεται αντιληπτό παγκοσμίως, καθώς μπορεί -και σίγουρα- θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε και ζούμε για πάντα.

 

 

Αν και η υποδομή του Metaverse βρίσκεται ακόμη υπό δημιουργία, εταιρείες και brands εκμεταλλεύονται την ευκαιρία να ενταχθούν σε αυτόν τον νέο κόσμο.

 

 

Πόσο κοντά είμαστε στο να φέρουμε το μετασύμπαν στην πλήρη πραγματικότητα;

 

 

Έχουμε δει πολλές αλλαγές στην κοινωνία μας τα τελευταία χρόνια, αλλά τίποτα δεν θα έχει τόσο μεγάλη επίδραση όπως το Metaverse.

Το περασμένο φθινόπωρο, όταν ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε τη νέα μητρική εταιρεία του Facebook , τη “Meta”, η συζήτηση για τις μελλοντικές κοινωνικές επιπτώσεις μιας τέτοιας καθηλωτικής κοινωνικής πλατφόρμας έφερε μεγάλη αναταραχή στον κόσμο. Και αυτό για καλό λόγο.

 

Η εικονική πραγματικότητα, η επαυξημένη πραγματικότητα, τα έξυπνα γυαλιά, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα κρυπτονομίσματα υπήρχαν ως ξεχωριστές αλλά σχετικές ιδέες μέχρι τώρα.

 

Το Metaverse συνδυάζει αυτά τα κινούμενα μέρη για να δημιουργήσει ένα ισχυρό εργαλείο για επιχειρήσεις και επαγγελματίες του μάρκετινγκ.

 

Ο Zuckerberg ανακοίνωσε τη Meta ως μια «εταιρεία κοινωνικής τεχνολογίας» με ξεχωριστή εστίαση στην κοινωνική ευθύνη που θα αλλάξει τον τρόπο που οι άνθρωποι εργάζονται, κοινωνικοποιούνται και βιώνουν τον κόσμο γύρω τους.

 

Τα κανονικά φυσικά όρια δεν περιορίζουν αυτόν τον κόσμο και εκεί έγκειται η ελκυστικότητά του για όσους αναζητούν μια πιο παγκόσμια εμβέλεια. Αλλά από πού προήλθε αυτή η ιδέα, πού μας οδηγεί και πως εξελίσεται;

Η ιστορία του Metaverse

Ο όρος «Metaverse» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας Neal Stephenson για να περιγράψει μια τρισδιάστατη εικονική πραγματικότητα που θα μπορούσαν, κατά μία έννοια, να απασχολήσουν οι άνθρωποι. Ήταν περισσότερο θεωρητικό παρά πρακτικό. Αλλά το 2022, ζωντανεύει. Είναι ένα καθηλωτικό ψηφιακό περιβάλλον γεμάτο εικονικά είδωλα που αντιπροσωπεύουν πραγματικούς ανθρώπους.

 

Στο Metaverse, μπορείτε να παρακολουθείτε πολλές από τις καθημερινές αλληλεπιδράσεις και εμφανίσεις της καθημερινής σας ζωής – με τη μορφή avatar σας. Αυτή η φόρμα μπορεί να είναι άνθρωπος, ζώο ή κάτι πιο αφηρημένο με την προσαρμόσιμη εμφάνισή του. Στη συνέχεια, μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με τα avatar άλλων ανθρώπων σε αυτόν τον εικονικό κόσμο. Στο Metaverse, μπορείτε να αγοράσετε και να πουλήσετε γη, να παρακολουθήσετε συναυλίες και να πάτε σε μουσεία, να χτίσετε ένα σπίτι και πολλά άλλα.

 

Οι περισσότεροι θα συμφωνήσουν ότι το Metaverse απογειώνεται/εγκαθιδρύεται στο ξεκίνημα παιχνιδιών όπως το Second Life του 2003. Αυτό δημιουργεί ένα εντελώς άλλο επίπεδο διασύνδεσης και μια άλλη διάσταση στην παγκόσμια οικονομία μας.

Πώς η εικονική πραγματικότητα ξεκινά με το online gaming

Η έννοια της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας έχει επικρατήσει στη κουλτούρα μας τα τελευταία 20 χρόνια. Η βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών ήταν η πρώτη που το εκμεταλλεύτηκε πραγματικά και το ενσωμάτωσε στις πλατφόρμες της.

 

Παιχνίδια όπως το Pokémon Go (2016) και το Fortnite (2017) περιστρέφονται γύρω από τη χρήση αυτών των τεχνολογιών για τη σύνδεση ατόμων μέσω των εφαρμογών τους. Το Pokémon Go είναι ένα από τα μεγαλύτερα, πιο επιτυχημένα παιχνίδια επαυξημένης πραγματικότητας στον κλάδο. Όταν η δημοτικότητά του εκτινάχθηκε το 2016, προανήγγειλε μια νέα εποχή ενσωμάτωσης του AR στην καθημερινή μας ζωή.

 

Το Fortnite, ένα παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας που χρησιμοποιεί άβαταρ για την αναπαράσταση των παικτών, επιτρέπει στους ανθρώπους να παλεύουν ο ένας εναντίον του άλλου σε πραγματικό χρόνο και να παρακολουθούν εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο συγκεκριμένο metaverse.

 

Αυτά τα δύο εξαιρετικά δημοφιλή παιχνίδια βοήθησαν στην εισαγωγή της κοινωνίας στην έννοια της «εκτεταμένης πραγματικότητας» (XR). Η εκτεταμένη ή μικτή πραγματικότητα (XR) αναφέρεται σε όλα τα γεγονότα που συνδυάζουν κάποιο στοιχείο του πραγματικού με αυτό που είναι εικονικό. Αυτό περιλαμβάνει φόρμες επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και εικονικής πραγματικότητας (VR).

 

Το XR δημιουργεί μια πιο καθηλωτική εμπειρία για τους χρήστες και θολώνει τα όρια μεταξύ της πραγματικότητας και αυτού που δημιουργείται από την τεχνολογία. Αυτός ο συνδυασμός πραγματικοτήτων δημιουργεί άπειρες δυνατότητες ενοποίησης για διαφορετικές τεχνολογίες για τη δημιουργία μιας πιο ολιστικής και καθηλωτικής εμπειρίας για τους χρήστες.

Πώς το κρυπτονόμισμα έκανε το Metaverse εφικτό

Δεδομένου ότι το Metaverse είναι εικονικό, είναι πάντα ενεργό, αυτοσυντηρούμενο και δημιουργεί απίστευτες δυνατότητες στις επιχειρήσεις. Πολλές από αυτές τις δυνατότητες έχουν βάση στα κρυπτονομίσματα. Η έλευση του Bitcoin το 2009, παράλληλα με τη γενική αυξανόμενη δημοτικότητα των κρυπτονομισμάτων την τελευταία δεκαετία, εγκαινίασε μια νέα εποχή στην οποία η χρηματοδότηση δεν χρειάζεται να είναι φυσική.

 

Με την πρόσφατη αύξηση της δημοτικότητας στο Ethereum και τα NFT , τα κρυπτονομίσματα γίνονται μια πιο νόμιμη μορφή χρηματοοικονομικής ανταλλαγής για τον κόσμο γενικότερα – ειδικά για επενδυτές και ηγέτες επιχειρήσεων που πάντα κοιτάζουν στον ορίζοντα για νέες τάσεις.

 

Οι συζητήσεις γύρω από αυτά τα νομίσματα θα γίνονται όλο και πιο mainstream τα επόμενα χρόνια. Το εικονικό νόμισμα συμπληρώνει μόνο αυτόν τον ήδη εικονικό κόσμο και δίνει σε κάθε άτομο στο μετασύμπαν αγοραστική δύναμη. Οι επιχειρήσεις παρατηρούν και ακολουθούν το παράδειγμά τους.

Πώς εμπλέκονται τα μεγάλα brand names στο Metaverse

Μερικές από τις επιχειρήσεις που προετοιμάζονται για το Metaverse περιλαμβάνουν μεγάλα ονόματα όπως η Nike, η Adidas και η Vans. Τον Οκτώβριο του 2021, η Nike κατέθεσε αρκετές αιτήσεις για εμπορικά σήματα για τα δημοφιλή σλόγκαν και εικονογραφήσεις της (όπως «Just Do It» και το εμβληματικό σημάδι επιλογής), που θα της επιτρέψουν να φτιάχνουν και να πουλάνε εικονικά αγαθά.

 

Αυτό συνέβη παράλληλα με τον Mark Zuckerberg να ανακοινώνει το Meta.

 

Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, η Nike ανακοίνωσε την εξαγορά της εταιρείας εικονικών παπουτσιών RTFKT στούντιο, η οποία θα τους βοηθήσει να δημιουργήσουν παπούτσια για πώληση στο Metaverse. Αυτά είναι απίστευτα νέα για τους sneakerheads παντού. Η Adidas κάνει την εμφάνισή της στο Metaverse με συνεργατικά έργα NFT (τα οποία έκτοτε έχουν εξαντληθεί), δημιουργώντας αποκλειστικά συλλεκτικά αντικείμενα με άλλους καλλιτέχνες. Τα NFT τους πουλήθηκαν για πάνω από 22 εκατομμύρια δολάρια. Eπιβεβαιώσαν την κοινότητα NFT επενδύοντας σε NFTs ως εταιρεία και έχουν αγοράσει ένα μεγάλο οικόπεδο στο metaverse για να φιλοξενούν εικονικά πάρτι και εκδηλώσεις.

 

Είναι μία από τις πρώτες εταιρείες που όχι μόνο κυκλοφόρησαν NFT αλλά επένδυσαν πραγματικά στο ίδιο το οικοσύστημα της Metaverse. Η Vans. Η εταιρεία έχει κατασκευάσει ένα διαδικτυακό πάρκο skate που έχει ήδη δει πάνω από 48 εκατομμύρια επισκέπτες . Αυτός ο τύπος δέσμευσης είναι πρωτοφανής.  Οι πελάτες μπορούν να ψωνίσουν στο εικονικό τους κατάστημα για να κερδίσουν πόντους και να προσαρμόσουν ένα avatar.

Brands aren’t just dipping their toes into the water – they’re diving in. It’s time for others to follow suit.

Το Metaverse είναι πιο κοντά από ποτέ – Στην πραγματικότητα, είναι ήδη εδώ

Η υποδομή του Metaverse βρίσκεται ακόμα υπό κατασκευή, αλλά εταιρείες και επωνυμίες εκμεταλλεύονται την ευκαιρία να γίνουν μέρος αυτού του νέου κόσμου.

Πόσο κοντά είμαστε στο να φέρουμε το Metaverse σε πλήρη πραγματικότητα;

Ποιες είναι οι πιθανές επιπτώσεις του Metaverse στο κοινωνικό σύνολο, και συγκεκριμένα, στο τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιούμαστε;

Metaverse

Μικτή πραγματικότητα και εικονικές διασκέψεις και συνέδρια στο Metaverse

Η πανδημία εκτόξευσε την κοινωνία σε μια νέα εποχή ψηφιακής καινοτομίας και δημιούργησε σημαντική ανάγκη για προηγμένες τεχνολογίες που θα μας επέτρεπαν να συνεχίσουμε τις καθημερινές επιχειρηματικές μας προσπάθειες από το σπίτι. Οι εταιρείες που εξαρτιόνταν από συνέδρια και εμπορικές εκθέσεις έπρεπε να στραφούν στο online περιβάλον –  και γρήγορα.

 

Το Metaverse προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες για τις εταιρείες να συναντηθούν μέσω της εικονικής πραγματικότητας, εξοικονομώντας χρήματα από τις επιχειρήσεις και τους συμμετέχοντες για ταξίδια, διαμονή και άλλα συναφή έξοδα. Οι εργαζόμενοι και οι συμμετέχοντες μπορούν να φορέσουν γυαλιά VR από την άνεση του σπιτιού τους και είναι σαν να είναι εκεί.

 

Συγκροτήματα και καλλιτέχνες μπορούν να φιλοξενήσουν εικονικές συναυλίες από οπουδήποτε στον κόσμο. Οι πολλές πιθανές χρήσεις δεν είναι τίποτα λιγότερο από μια επανάσταση.

Στοχεύοντας τους Millennials And Gen Z

Η στόχευση των millennials και του Gen Z είναι υψίστης σημασίας για τις επωνυμίες. Η ψηφιακά εγγενής Gen Z έχει αποδειχθεί ότι είναι δύσκολη στην αγορά. Διαθέτουν μια διαισθητική κατανόηση της τεχνολογίας που δεν έχει προηγούμενο σε προηγούμενες γενιές. Είναι επίσης πιο ‘διασυνδεδεμένοι online’ από τις περισσότερες άλλες ηλικιακές ομάδες.

 

Σύμφωνα με ορισμένες αναφορές, η Gen Z θεωρεί τις ψηφιακές ζωές εξίσου σημαντικές με τις φυσικές. Για κάποιους, υπάρχει μικρή έως καθόλου διαφοροποίηση. Ο εικονικός κόσμος και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι ξεχωριστές ζωές αλλά περαιτέρω προεκτάσεις της πιο παρούσας, φυσικής τους πραγματικότητας.

 

Κάνει επίσης τις φιλίες σε όλο τον κόσμο περισσότερο μια σημερινή πραγματικότητα και σημαίνει έκθεση σε επωνυμίες που συνήθως δεν ανακαλύπτουν. Αυτό μπορεί να υπερηφανεύεται για διπλό αντίκτυπο στο μάρκετινγκ και τις δυνατότητες πώλησης για τις επωνυμίες – η έκθεση είναι απεριόριστη από φυσικούς περιορισμούς και τα φυσικά και ψηφιακά αγαθά γίνονται παίκτες ίσης αξίας.

 

Σύμφωνα με το παράδειγμα της Nike, ένα εικονικό παπούτσι δεν έχει μειωμένη αξία επειδή υπάρχει στην ψηφιακή σφαίρα – έχει την ικανότητα να ανταγωνίζεται (και δεν χρειάζεται απολύτως καμία ενέργεια για να παραμείνει καθαρό). Εάν το κοινό-στόχος μιας επωνυμίας γίνεται ψηφιακό, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι επωνυμίες πρέπει να επιδιώκουν την ψηφιακή καινοτομία για να ανταγωνιστούν. Τώρα είναι η ώρα για τις επωνυμίες να δουν ποιες δυνατότητες μπορεί να τους ανοίξει το Metaverse.

Ένα βαθύτερο επίπεδο αφοσίωσης πελατών (customer loyalty)

Το Metaverse δεν κοιμάται. Υπάρχει σε έναν βρόχο πληροφοριών και αλληλεπίδρασης 24/7. Οι υπεύθυνοι του μάρκετινγκ πρέπει να αναπτύξουν μια προσέγγιση για την αφοσίωση των πελατών, για να συνεχίσουν να πετυχαίνουν πωλήσεις, στο τεράστιο και φρενήρη ανταγωνισμό που θα προκύψει. Η αξιοποίηση ενός βαθύτερου επιπέδου αφοσίωσης πελατών και μάρκετινγκ με γνώμονα τις σχέσεις μπορεί να ακούγεται ασήμαντο, αλλά είναι μια πολύ μεγάλη πρόκληση.

 

Βοηθώντας πολλές επωνυμίες να ενισχύσουν την αφοσίωση των πελατών, μπορώ να εγγυηθώ ότι η επιτυχία σε αυτόν τον τομέα δεν προέρχεται μόνο από την τεχνολογία, ανεξάρτητα από το πόσο προηγμένη είναι – και η ίδια αρχή ισχύει και στο Metaverse. Από τη στιγμή που το Metaverse υπάρχει και λειτουργεί στο σύνολό του, το να κερδίσεις νέους πελάτες θα είναι πιο δύσκολο από ποτέ. Αρχίστε να εστιάζετε στη δημιουργία μιας εξαιρετικά πιστής βάσης πελατών που θα σας ακολουθεί στο Metaverse καθώς μεγαλώνει και αναπτύσσεται.

Είναι πραγματικά έτοιμος ο μέσος καταναλωτής για το Metaverse;

Το Metaverse θα ωθήσει το μάρκετινγκ και το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας βαθύτερα στην ψηφιακή καινοτομία και την εμβάπτιση του με αυτήν.

Είναι όμως έτοιμοι οι καταναλωτές; Οι πρώτοι που υιοθετούν μπορεί να είναι ενθουσιασμένοι να το δοκιμάσουν, αλλά τι γίνεται με εκείνους που είναι πιο διστακτικοί;

Θα χρειαστεί απλώς χρόνος για να ενσωματωθεί περισσότερο η τεχνολογία στην καθημερινή ζωή και στην κοινωνία στο σύνολό της.

Εάν δημιουργείτε κάτι στο οποίο το κοινό-στόχος σας θέλει να είναι μέρος, θα έχετε επιτυχία. Μην εγγραφείτε στο Metaverse μόνο και μόνο για να συμμετάσχετε σε αυτό: Βεβαιωθείτε ότι έχετε κάτι να προσφέρετε.

Δημιουργήστε μια αίσθηση κοινότητας και οι πιο απρόθυμοι συμμετέχοντες θα σας εμπιστευτούν αρκετά ώστε να ακολουθήσετε.

Τι μας επιφυλάσει το εγγύς μέλλον στο Metaverse;

Το 2022, μπορείτε να περιμένετε περισσότερο υλικό να έρθει στους καθημερινούς καταναλωτές. Η Apple έχει ήδη επενδύσει στην επαυξημένη πραγματικότητα και τα ακουστικά εικονικής πραγματικότητας έρχονται αργότερα φέτος, με τις φήμες για φακούς επαφής VR να κυκλοφορούν τις τελευταίες εβδομάδες.

 

Οι δημιουργοί του Pokémon Go ασχολούνται επίσης με τον εξοπλισμό επαυξημένης πραγματικότητας. Επωνυμίες όπως η Burberry και η Gucci ήδη διαφημίζουν και πωλούν εικονικά προϊόντα χρησιμοποιώντας AR και VR. Νέο υλικό πρόκειται να κυκλοφορήσει αργότερα μέσα στο έτος. Το ογκομετρικό βίντεο ενσωματώνεται περισσότερο στις εμπειρίες αγορών και σε ορισμένες εκδηλώσεις που σχετίζονται με την εργασία.

 

Η αγορά εικονικής γης στο Metaverse βρίσκεται σε άνοδο, με κάποιους να αναμένουν ότι θα αποκομίσουν εκατομμύρια (αν όχι δισεκατομμύρια) έσοδα. Για να το θέσω ξεκάθαρα, δεν είναι απλώς μια τάση – ήρθε για να μείνει. Οι έμποροι θα πρέπει να δώσουν μεγάλη προσοχή στην εξέλιξη και την πρόοδο του Metaverse. Όσοι είναι δύσπιστοι μπορεί να χάσουν ένα σημαντικό ποσό ψηφιακής καινοτομίας που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο η κοινωνία δραστηριοποιείται και λειτουργεί ως σύνολο.

Sharing is Caring!