Ecommerce SEO: 10 Λάθη που πρέπει να αποφύγετε
Οι ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να έχουν σωστό Ecommerce SEO σελίδων προϊόντων. Ακολουθεί ένας οδηγός για το τι δεν πρέπει να κάνετε όταν δημιουργείτε και βελτιστοποιείτε σελίδες προϊόντων.
Η κατοχή μιας βελτιστοποιημένης σελίδας προϊόντος για το ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν πάντα σημαντική.
Είναι ακόμη πιο απαραίτητο κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας όταν πολλοί άνθρωποι μπαίνουν στο διαδίκτυο για να βρουν τα προϊόντα που χρειάζονται αντί να πάνε σε ένα φυσικό κατάστημα.
Με πολλά προϊόντα που ανταγωνίζονται για κορυφαία ακίνητα στις σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης ( SERP ), είναι επιτακτική ανάγκη η επωνυμία σας να βρίσκεται στη Σελίδα 1 στο Google.
Οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν πληθώρα διαφορετικών όρων αναζήτησης για να βρουν τα προϊόντα που πουλάει η επιχείρηση σας. Μια σωστά βελτιστοποιημένη σελίδα προϊόντος βελτιστοποιημένη με Ecommerce SEO μπορεί όχι μόνο να αυξήσει την επισκεψιμότητα αλλά να βοηθήσει και στη μετατροπή των επισκεπτών σε αγοραστές. Συνεπώς, για να νικήσετε τον ανταγωνισμό, πρέπει να διασφαλίσετε ότι οι σελίδες των προϊόντων σας είναι βελτιστοποιημένες στο μέγιστο βαθμό.
Ακολουθούν ορισμένες σαφείς, εύχρηστες οδηγίες Ecommerce SEO για σελίδες προϊόντων, καθώς και οι παγίδες που πρέπει να αποφύγετε.
01Μη χρησιμοποιείτε Περιγραφές Προϊόντων από την Ιστοσελίδα του Κατασκευαστή
Αυτό είναι ένα από τα πιο κοινά λάθη που βλέπω στη βελτιστοποίηση Ecommerce SEO των σελίδων προϊόντων.
Πολλές από τις περιγραφές του κατασκευαστή δεν είναι συναρπαστικές/Eye-catching και δεν είναι βελτιστοποιημένες για αναζήτηση.
Αν αφιερώσετε χρόνο για να γράψετε καλύτερες περιγραφές, μπορεί κάλλιστα να είναι η διαφορά ανάμεσα στο να είστε ‘ορατοί’, διαφορετικά θα είσαστε ‘αόρατοι’.
Όσο πιο λεπτομερείς πληροφορίες, τόσο το καλύτερο.
Αλλά θυμηθείτε ότι δεν θέλετε διπλότυπο περιεχόμενο (Duplicate content), το οποίο θα βλάψει τις SEO προσπάθειές σας.
02Μην αφαιρείτε τις εποχικές σας σελίδες μόλις τελειώσει η περίοδος αιχμής
Αυτό είναι ένα συνηθισμένο λάθος που βλέπω να κάνουν τα eshops.
Εάν έχετε μια σελίδα προϊόντων που είναι εποχιακή και έχει δημιουργήσει βαθμολογίες, επισκεψιμότητα και πωλήσεις με την πάροδο του χρόνου, μην την διαγράψετε.
Μπορεί να φαίνεται λογικό να αφαιρέσετε εποχιακές σελίδες καθώς δεν εξυπηρετούν ουσιαστικό σκοπό το μεγαλύτερο μέρος του έτους.
Ωστόσο, αν το κάνετε αυτό, θα σας αφήσει με τον ίδιο ανηφορικό αγώνα κάθε χρόνο: για άλλη μια φορά, θα προσπαθείτε να ανακτήσετε το ranking που χρειάζεται ο ιστότοπός σας για να καταταχτεί σε εποχικούς όρους αναζήτησης.
Και μέχρι να το κάνετε αυτό κάθε χρόνο, πιθανότατα θα είναι πολύ αργά.
Το Amazon είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς να το κάνετε αυτό καλά.
Έχουν μια αποκλειστική διεύθυνση URL για τη Black Friday (https://www.amazon.com/Black-Friday/) καθόλη τη διάρκεια του έτους.
Στη συνέχεια, πολύ έξυπνα η Amazon ενημερώνει τη σελίδα καθώς πλησιάζει η αιχμή της σεζόν της Μαύρης Παρασκευής.
03Μην χρησιμοποιείτε αυτόματη βελτιστοποίηση
Οι δυναμικά συμπληρωμένες σελίδες προϊόντων με το όνομα του προϊόντος ως ετικέτα τίτλου, ακολουθούμενη από επωνυμία και τίποτα άλλο, δεν είναι η καλύτερη πρακτική.
Αντ ‘αυτού, η εισαγωγή σημαντικών πληροφοριών στους τίτλους, μπορεί να βοηθήσει τον ιστότοπό σας να έχει υψηλή κατάταξη στις στοχευμένες λέξεις-κλειδιά.
Όλοι οι τίτλοι και οι μετα-περιγραφές πρέπει να είναι μοναδικοί.
Επίσης, σημειώστε ότι η χρήση μη αυτοματοποιημένων περιγραφών και η εισαγωγή μερικών σημαντικών μεταβλητών θα μπορούσε να έχει πραγματικά θετικό αντίκτυπο στο CTR (click-through rate) σας.
04Μην αφαιρείτε σελίδες εκτός αποθέματος
Μερικές φορές τα προϊόντα εξαντλούνται, ειδικά σε έναν κόσμο COVID. Είναι άκρως φυσιολογικό!
Εάν ένα προϊόν είναι προσωρινά μη διαθέσιμο, θα πρέπει να διατηρήσετε τη διεύθυνση URL ζωντανή – ειδικά εάν η σελίδα έχει reviews και επισκεψιμότητα.
Όπως και με τις εποχικές σελίδες, αυτό μπορεί να φαίνεται λάθος για ορισμένους ιδιοκτήτες ιστότοπων. Δεν είναι!
Κερδοφόρα στρατηγική Ecommerce SEO είναι να διατηρείτε αυτές τις σελίδες ζωντανές/live και να παρέχετε συνδέσμους/προτάσεις προς άλλα, σχετικά/related προϊόντα, έως ότου το προϊόν είναι ξανά σε απόθεμα.
05Μην χρησιμοποιείτε λάθος τύπο δομημένων δεδομένων
Τα δομημένα δεδομένα μπορούν να βοηθήσουν τον ιστότοπό σας να κατατάσσεται στα πλούσια αποτελέσματα και να έχει περισσότερη Ecommerce SEO επισκεψιμότητα και πωλήσεις.
Η δημιουργία σωστών (Google rich snippets) δεδομένων προϊόντων μπορεί σίγουρα να βοηθήσει την κατάταξη του ιστότοπού σας για οργανικά αποτελέσματα.
06Μη ξεχνάτε τις εκκλήσεις για δράση (CallToAction)
Πολλές φορές πολλά eshops δεν έχουν ισχυρές παροτρύνσεις για δράση (CTA), αλλά να θυμάστε ότι οι δυνατά, ηχηρά και ευκολονόητα μηνήματα παρότρυνσης σε ενέργεια (CTA) είναι απαραίτητες για κάθε ιστότοπο.
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, η κύρια δουλειά της σελίδας του προϊόντος σας είναι να αυξήσει τα έσοδα και τις πωλήσεις.
07Μην χάνετε ευκαιρίες για εσωτερική σύνδεση και συνδέσμους
Οι σύνδεσμοι εξακολουθούν να έχουν σημασία για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Πολλές φορές οι μάρκες δημιουργούν συνδέσμους προς τις αρχικές σελίδες και τις σελίδες κατηγοριών τους, αλλά ξεχνούν τις σελίδες προϊόντων.
Αλλά αυτές οι σελίδες μπορούν να ταξινομηθούν – ειδικά για τις λέξεις -κλειδιά longtail που έχουν υψηλή πρόθεση αγοράς και μπορούν να αυξήσουν δραματικά τα έσοδα και τις πωλήσεις.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα πρέπει πάντα να υποστηρίζετε τις σελίδες προϊόντων με την εισαγωγή εσωτερικών συνδέσμων ώστε να βελτιώσετε την προβολή και την απόδοση.
08Μην ξεχνάτε τη Βελτιστοποίηση για κινητά
Ζούμε σε έναν κόσμο όπου οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τις κινητές συσκευές τους για να βρίσκουν προϊόντα στο διαδίκτυο.
Στην πραγματικότητα, πάνω από το 82% των online αγοραστών στις ΗΠΑ ψωνίζουν μέσω κινητών συσκευών.
Το να μην έχετε μια σελίδα προϊόντων φιλική προς κινητά μπορεί να κάνει τους χρήστες να μην σκεφτούν καν την αγορά προϊόντων από τον ιστότοπό σας.
09Μη ξεχνάτε να χρησιμοποιήσετε βίντεο υψηλής ανάλυσης για τα προϊόντα σας
Ένα από τα μειονεκτήματα των online αγορών είναι ότι δεν μπορείτε να αγγίξετε ή να αισθανθείτε το προϊόν που εξετάζετε.
Τα βίντεο υψηλής ποιότητας, ωστόσο, μπορούν να γεφυρώσουν αυτό το χάσμα παρέχοντας στους τελικούς χρήστες τις πληροφορίες που χρειάζονται για να αισθάνονται σίγουροι για τις αγορές τους.
Πρόσφατα, έψαξα για ασύρματο τρυπάνι.
Το Home Depot κατατάσσεται πολύ ψηλά για αυτόν τον όρο και η σελίδα προορισμού του είναι γεμάτη με καλό περιεχόμενο όπως:
- Βίντεο που απαντούν σε συνηθισμένες ερωτήσεις.
- Ερωτήσεις και απαντήσεις με άλλους πελάτες.
- Εικόνες για το τι περιλαμβάνει ένα συγκεκριμένο κιτ.
Αυτή ήταν μια εξαιρετική εμπειρία χρήστη επειδή ήθελα να μάθω πόσες μπαταρίες συνοδεύουν το τρυπάνι και αν συνοδεύεται από τσάντα μεταφοράς.
10Μη ξεχνάτε τη προσθήκη περιεχομένου FAQ
Η κατοχή περιεχομένου υψηλής ποιότητας που ικανοποιεί τις ανάγκες των χρηστών είναι το κλειδί για την υψηλή κατάταξη σε SERP.
Εάν οι χρήστες δεν βρίσκουν χρήσιμο το περιεχόμενό σας, τα ποσοστά εγκατάλειψής σας θα είναι υψηλά και οι πελάτες ενδέχεται να μην αγοράζουν από εσάς.
Τα περισσότερα eshops δεν διαθέτουν ενότητα Συχνών Ερωτήσεων FAQ.
Ας υποθέσουμε ότι έχω μια ερώτηση σχετικά με ένα προϊόν και δεν θέλω να μιλήσω σε ένα chatbot ή να καλέσω τηλεφωνικά την εξυπηρέτηση πελατών.
Εάν η εν λόγω μάρκα έχει δημιουργήσει μια ενότητα Συχνές ερωτήσεις με απαντήσεις σε ερωτήσεις που συνήθως κάνουν οι χρήστες, εγώ – και πελάτες όπως εγώ – μπορώ να βρώ εύκολα τις πληροφορίες που ψάχνω.
Αυτό, με τη σειρά του, βοηθά το brand σας να πουλήσει περισσότερα προϊόντα!
Συνοψίζοντας
Η βελτιστοποίηση των σελίδων προϊόντων είναι εξαιρετικά σημαντική για την αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας, η οποία μπορεί να μετατραπεί σε πωλήσεις.
Η παρακολούθηση των βέλτιστων πρακτικών SEO – συμπεριλαμβανομένης της βελτιστοποίησης των τίτλων των σελίδων, των περιγραφών και του περιεχομένου της σελίδας σας, τη δημιουργία εσωτερικών συνδέσμων και τη διακόσμηση των σελίδων σας με ενημερωτικά βίντεο παρουσίασης – μπορεί να προκαλέσει περισσότερους πελάτες να επισκεφθούν αυτές τις συγκεκριμένες σελίδες.
Αυτό αποφέρει -στατιστικώς απεδεδειγμένα- υψηλότερη πιθανότητα πώλησης.