Η Google κατατάσσει ιστοσελίδες, όχι ιστότοπους
Είναι μια απλή φράση που απαντά σε πολλές ερωτήσεις σχετικά με το SEO, αλλά συνάμα δημιουργεί και πολλά ερωτηματικά προς συζήτηση: Η Google κατατάσσει ιστοσελίδες, όχι ιστότοπους.
Παρακάτω θα αναπτύξω ένα SEO factor που είναι γεγονός και θα απαντήσει στο γιατί Η Google κατατάσσει ιστοσελίδες, όχι ιστότοπους και πολλές ερωτήσεις σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της Google στη κατάταξη οργανικής αναζήτησης.
Η Google κατατάσσει ιστοσελίδες και όχι ιστότοπους.
Δεν με πιστεύετε; Ρωτήστε τον John Mueller της Google:
Μόλις λάβετε υπόψη σας τη δύναμη αυτής της φαινομενικά δυσνόητης δήλωσης, θα καταλάβετε πώς το το έχετε υπόψιν σας κατά τη διάρκεια ανάπτυξης της οργανικής αναζήτησης του website/eShop/blog σας, μπορεί να απλοποιήσει πολλές από τις αποφάσεις σας.
Επιπλέον, βάζει τέλος σε πολλές από τις πιο δημοφιλείς συζητήσεις SEO που έχουν λάβει χώρα όλα αυτά τα χρόνια.
Τι σημαίνει πραγματικά;
Κοιτάξτε, δεν χρειάζεται να το υπερπλέξουμε εδώ, αλλά ας δούμε πώς αυτή η φράση μερικές φορές αναστατώνει μερικούς από τους συναδέλφους μου SEO.
Βασικά, “Η Google κατατάσσει ιστοσελίδες, όχι ιστότοπους”, σημαίνει ότι η Google αντιμετωπίζει κάθε ιστοσελίδα που ανιχνεύει και ευρετηριάζουν τα ρομπότ της ως ένα μικρό αυτόνομο (self-contained) κόσμο περιεχομένου, κώδικα και συνδέσμων.
Επομένως, όσον αφορά την κατάταξη και την ευρετηρίαση, αυτή η ιστοσελίδα θα μπορούσε να ‘ζει’ σε οποιονδήποτε τομέα της αρέσει και η Google θα την αντιμετώπιζε με τον ίδιο τρόπο.
Γιατί μερικοί επαγγελματίες SEO μισούν αυτήν την φαινομενικά αθώα φράση;
Επειδή η ύπαρξή του σπάει πολλές έννοιες που τους αρέσουν/συμφέρουν – και επειδή η επιχείρησή τους εξαρτάται από ανθρώπους που πιστεύουν ότι αυτές οι έννοιες υπάρχουν.
Όμως ας μην επικεντρωθούμε σε αυτήν την πλευρά των πραγμάτων. Αντ ‘αυτού, θα δούμε πώς αυτή η ιδέα εξηγεί τόσο πολύ για το πώς γνωρίζουμε την κατάταξη στο Google.
Ποτέ δεν είχα χρησιμοποιήσει πολύ γτις φράσεις «on-page» ή «off-page» SEO ή «Technical SEO» για αυτό το θέμα, οπότε ας το χωρίσουμε σε τρεις τομείς που χρησιμοποιώ για τους ελέγχους SEO μου (και πολλά άλλα): Περιεχόμενο , Σχεδιασμός και Σύνδεσμοι.
Περιεχόμενο
Ενώ έγραφα αυτό το άρθρο, θυμήθηκα ακόμη μια ερώτηση, στην οποία απαντά η έννοια “Η Google κατατάσσει ιστοσελίδες, όχι ιστότοπους”. Πρόκειται για ερώτημα που αφορά το περιεχόμενο του SEO: “Μπορώ να αρθρογραφώ για διαφορετικά θέματα στο ίδιο το blog μου; ή αυτό βλάπτει την κατάταξη μου;
Είναι μια πολύ καλή ερώτηση που ταλανίζει πολλούς bloggers, copywriters και ιδιοκτήτες business ιστοσελίδων.
Κάθε μέρα επισκέφθεστε και διαβάζετε πιθανώς μερικά από τα καλύτερα παραδείγματα του γιατί το blogging (ή οποιαδήποτε άλλη συγγραφή περιεχομένου δημοσίευση στον Ιστό) η οποία έχει διαφορετική θέματολογιά δεν βλάπτει – επ’ ουδενί – την κατάταξή στη Google: Ιστότοποι ειδήσεων και ενημερωτικά portal.
Δεκάδες θέματα, συνυπάρχουν αρμονικά στον ίδιο ”τομέα”, χωρίς να προκαλούν ζημιά μεταξύ τους.
Γιατί;
Η Google κατατάσσει ιστοσελίδες και όχι ιστότοπους.
Εάν το σκεφτείτε, δεν θα θέλαμε να ζούμε σε έναν κόσμο όπου η Google θα ταξινομούσε ιστοσελίδες με βάση ένα μόνο θέμα ολόκληρου του ιστότοπου.
Ο Joshua Hardwick του Ahrefs μας εξηγεί,
Το γεγονός ότι η επιχείρησή σας δημιουργεί παράθυρα βιτρό, δεν σημαίνει ότι κάθε σελίδα στον ιστότοπό σας πρέπει να κατατάσσεται -ή να στοχεύει- στο ερώτημα, 'παράθυρα βιτρό'.
Σχεδιασμός
Εάν έχετε συμμετάσχει στο παιχνίδι βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης για μεγάλο χρονικό διάστημα, πιθανότατα έχετε ακούσει ολόκληρη τη συζήτηση «υποτομέας έναντι υποφακέλου» (subdomain vs subfolder) τουλάχιστον μία φορά. Προσωπικά τις έχω παρατηρήσει να αναζωπυρώνονται στις συζητήσεις SEO περίπου μία φορά κάθε δύο χρόνια.
Κάθε χρόνο, η Google διευκρινίζει. Δεν έχει σημασία.
Γιατί δεν έχει σημασία;
Επειδή η Google κατατάσσει ιστοσελίδες και όχι ιστότοπους. Επομένως, αυτές οι ιστοσελίδες μπορούν να ‘ζουν’ είτε σε έναν υποτομέα είτε σε έναν υποφάκελο. H Google θα τους αντιμετώπιζε με τον ίδιο τρόπο.
Για ακόμη μια φορά τονίζω ότι δεν θα θέλαμε να ζήσουμε σε έναν κόσμο όπου τα λάθη σε μια σελίδα στον ιστότοπό σας έχουν (αρνητικό) αντίκτυπο σε ολόκληρο τον ιστότοπο.
Σύνδεσμοι
Μία από τις πιο δημοφιλείς και αποτελεσματικές στρατηγικές SEO γύρω από αυτές τις μέρες είναι οι κόμβοι περιεχομένου. Η διαδικασία, επίσης γνωστή ως Pillar-Cluster Model, βασίζεται στην ιδέα της δημιουργίας ενός θέματος “hub” ή “pillar” που συνδέεται με άλλες υποσελίδες ή “clusters” subtopics που παρέχουν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το περιεχόμενο hub / pilar.
Ένας από τους λόγους για τους οποίους αυτή η στρατηγική λειτουργεί τόσο καλά είναι επειδή επιτρέπει μια εύκολη μέθοδο να μεταβιβάσει τη ‘εξουσία’ που αποκτήθηκε από τους εισερχόμενους συνδέσμους στους κύριους κόμβους θεμάτων στα υποθέματα (ή το αντίστροφο).
Γιατί λειτουργεί τόσο καλά;
Ενώ αυτοί οι εσωτερικοί σύνδεσμοι ενδέχεται να μην είναι τόσο ισχυροί όσο οι εξωτερικοί σύνδεσμοι, εξακολουθούν να διαθέτουν πολλή δύναμη, επειδή η Google τα βλέπει όλα ως μεμονωμένες σελίδες με τη δική τους ‘εξουσία’.
Συμπέρασμα
«Οι ιστοσελίδες, όχι οι ιστότοποι» αποκαλύπτει μια ολόκληρη υπο-οικονομία του εμπορίου SEO που βασίζεται σε μια εντελώς αναληθή ιδέα.
Μην σπαταλάτε τα χρήματά σας προσπαθώντας να αλλάξετε μια μέτρηση που έχει αξία μόνο σε άτομα που προσπαθούν να πουλήσουν αυτήν τη μέτρηση σε άλλους.
Θέλετε άριστη και έμπειρη υποστήριξη και βελτιστοποίηση SEO στο website ή το eShop σας;
Τότε, το μόνο που πρέπει να κάνετε εσείς είναι να
επικοινωνήσετε μαζί μας! Όλα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουμε εμείς!