Ο αντίκτυπος του COVID-19 στη Black Friday 2020

MARIOZ.GR - Web & Mobile App Development > Νέα  > Άρθρα  > Ο αντίκτυπος του COVID-19 στη Black Friday 2020

Ο αντίκτυπος του COVID-19 στη Black Friday 2020

Κάθε χρόνο, οι επιχειρήσεις σχεδιάζουν τις εκστρατείες τους για τη ‘Μαύρη Παρασκευή’. Ίσως, το μεγαλύτερο Παρασκευο-Σαββατοκύριακο αγορών του έτους, και όπως είναι φυσικό, σκοπός μας είναι ως πάροχοι ιντερνετικής προώθησης (internet marketing agency), να βρούμε τρόπους για να μεγιστοποιήσουμε τις πωλήσεις της Black Friday.

 

Το παραπάνω σενάριο βέβαια θα συνέβαινε οποιοδήποτε ‘φυσιολογικό’ έτος – εκτός του φετινού 2020, το  οποίο έτος είναι κάτι άλλο εκτός από ‘φυσιολογικό’. Η πανδημία COVID-19 έχει προκαλέσει πονοκέφαλο στα ηλεκτρονικά καταστήματα επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο, και οι επιχειρήσεις σπάνε το κεφάλι τους και αναρωτιούνται πώς να προσεγγίσουν αυτήν τη -μη φυσιολογική- Μαύρη Παρασκευή.

 

Ο δυνητικός αντίκτυπος του COVID-19 στη Black Friday 2020 είναι τεράστιος. Και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ένα μεγάλο ποσοστό των λιανοπωλητών είδαν ήδη τη Black Friday ως αποτελέσμα της μετά το COVID-19 εποχής. Στις ΗΠΑ, τα επίπεδα αγορών ηλεκτρονικού εμπορίου κατά τη διάρκεια του COVID-19 (Απρίλιος έως Μάιος) ήταν 7% υψηλότερα από αυτά που είδαν οι έμποροι λιανικής κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου του 2019 (Νοέμβριος και Δεκέμβριος).

 

Όπως φαίνεται παρακάτω, οι διαδικτυακές πωλήσεις σημείωσαν νέα ανοδική πορεία στα μέσα Μαρτίου. Αυτή η τάση αντικατοπτρίστηκε επίσης στα περισσότερα αποτελέσματα των πελατών μας εδώ στη MARIOZ.GR.

Data snapshot May 6th from https://ccinsight.org/

Δεδομένης αυτής της αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου την άνοιξη, οι λιανοπωλητές αναρωτιούνται αν η Black Friday θα διατηρήσει την ίδια αξία με πριν.

 

Θα έχουν καταναλωτική όρεξη οι πελάτες για τη Black Friday; Και θα έχουν τα μέσα να αγοράσουν όπως πριν, δεδομένης της οικονομικής αβεβαιότητας;

 

Αν προχωρήσουμε λίγο fast forward μέχρι τους καλοκαιρινούς μήνες, οι μέσες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν σταθεροποιηθεί αρκετά σε σχέση με την απότομη άνοδο του Μαρτίου. Τα δεδομένα από το Adobe Analytics δείχνουν την τεράστια ετήσια αύξηση για τον Μάιο και τον Ιούνιο ειδικότερα και στη συνέχεια την σταθεροποίηση που πραγματοποιείται στον Ιούλιο και Αύγουστο.

Source: Digitalcommerce360.com

Νέα έρευνα από την Adobe δείχνει ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις 2020 θα ξεπεράσουν τις συνολικές διαδικτυακές πωλήσεις του 2019 έως τις 10 Νοεμβρίου 2020. Λάβετε υπόψη ότι αυτή η ημερομηνία του Νοεμβρίου είναι πολύ πριν (σχεδόν 3 εβδομάδες) αρχίσει η εορταστική περίοδος – δείχνοντας πόσο η COVID-19 τροφοδότησε την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στο πρώτο μέρος του 2020.

 

Ετσι λοιπόν, δημιουργείται το ‘μεγάλο ερώτημα’ που μουρμουρίζουν όλοι οι καταστηματάρχες και επιχειρηματίες, και αυτό είναι…

Θα είναι η BLACK FRIDAY 2020 ίδια με τα προηγούμενα χρόνια;

 

Σίγουρα θα υπάρξουν κάποιες βασικές αλλαγές. Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε αυτά …

 

Θυμάστε τις ειδήσεις/ροή/δημοσιεύσεις που κατέκλυζαν το κινητό σας τις προηγούμενες Μαύρες Παρασκευές;

Πιθανότατα θα έχετε δει/διαβάσει τουλάχιστον μία αναφορά για:

 

  1. πελάτες σε σκηνές που περιμένουν όλη τη νύχτα για να πάρουν τις καλύτερες προσφορές, ή
  2. πελάτες να μπαίνουν με ως αλλόφρονες/ταύροι εν υαλοπωλείο, να προλάβουν τα λιγοστά τεμάχια της έκπτωσης/προσφοράς.

 

Για προφανείς λόγους, είναι αδύνατο να σκεφτούμε ότι εταιρείες (ή κυβερνήσεις) θα επιτρέψουν τόσο μεγάλα πλήθη/συγκροτισμό για τη Μαύρη Παρασκευή 2020. Οι νόμοι είναι διαφορετικοί σε ολόκληρο τον κόσμο, και συνεπώς είναι σίγουρο ότι οι πωλήσεις στο Black Friday στα φυσικά καταστήματα θα είναι πολύ διαφορετικές -έως μηδενικές- φέτος. Επίσης οι  λιανοπωλητές είναι προσεκτικοί σχετικά με την ασφάλεια των εργαζομένων και έχουμε ήδη δει να θέτονται περιορισμοί στον αριθμό των ταυτόχρονων επισκεπτών εντός του καταστήματος.

 

Φέτος είναι η πρώτη φορά που ο διευθύνων σύμβουλος του retail κολοσσού Macy’s, Jeff Gennette, σχολίασε ότι η Black Friday του πολυκαταστήματος το 2020, θα προσανατολιστεί περισσότερο στο διαδίκτυο.

With the heavyweight retailers making such moves, I think it’s only a matter of time before plenty more follow suit and adopt a purely online strategy. As such, it’ll be those businesses that can replicate the buzz, excitement and drama of a Black Friday shopping floor in their eCommerce store that will get the best results.

Ο αντίκτυπος της Μαύρης Παρασκευής θα εξαρτηθεί επίσης από την οικονομική κατάσταση. Από το ξέσπασμα του COVID-19, οι χώρες έχουν υιοθετήσει διαφορετικές οικονομικές στρατηγικές για την αντιμετώπιση του κλειδώματος. Σε ορισμένες περιοχές, υπάρχει η απειλή ότι η αυξανόμενη ανεργία ή / και οι αλλαγές στις πληρωμές κοινωνικής πρόνοιας θα σταματήσουν τελικά τον τύπο των Μαύρων Παρασκευών που έχουμε δει στο παρελθόν. Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος είναι η πραγματικότητα για εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο και θα έχει αντίκτυπο στις πωλήσεις της Black Friday.

 

Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι η Μαύρη Παρασκευή θα είναι στα ίδια επίπεδα πωλήσεων με πέρυσι, ή θα κάνει μια βουτιά;

 

Προσωπικά πιστεύω ότι με τη μετάβαση του καταναλωτικού κοινού στο διαδίκτυο λόγω της COVID-19,  θα βλέπουμε τις πωλήσεις της Black Friday να επιταχύνουν περισσότερο από ποτέ.

Διαφορές στη BLACK FRIDAY vs. COVID-19 καταναλωτική συμπεριφορά

 

Κατά το αρχικό lockdown της Άνοιξης λόγω COVID-19, ορισμένα προϊόντα είδαν τεράστιες αυξήσεις στις πωλήσεις καθώς όλοι ετοιμαζόμασταν για περισσότερο χρόνο/διαμονή/εγκλεισμό σε εσωτερικούς χώρους. Μερικές από τις βασικές αναζητήσεις ήταν είδη παντοπωλείου και μαγειρικής στο σπίτι, DIY εξοπλισμός, είδη οικιακής χρήσης, είδη γυμναστήριου και γραφείου για το  σπίτι.

 

Τη στιγμή της σύνταξης, η εβδομαδιαία έκθεση των προϊόντων υψηλότερου ρυθμού ανάπτυξης του CCI περιλαμβάνει:

 

Προϊόν Ποσοστό (%) αύξησης των πωλήσεων
Σχοινάκι 998%
Πλυντήριο 817%
πριόνι χειρός 599%
ελαιόλαδο 458%
βάρη 258%
εξοπλισμός γκολφ 228%
σύρμα 182%

 

Όταν η COVID-19 εξαπλώθηκε, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν λόγω ανάγκης. Η πρόσβαση στα φυσικά καταστήματα ήταν πολύ περιορισμένη, οπότε έπρεπε να παραγγείλουμε τα εβδομαδιαία είδη πρώτης ανάγκης από το διαδίκτυο. Τα γραφεία και τα γυμναστήρια έκλεισαν, γι ‘αυτό επενδύσαμε σε μια καρέκλα γραφείου και ένα σχοινάκι για μια προπόνηση μετά το μεσημεριανό γεύμα. Τα αγαπημένα μας αρτοποιεία δεν έκλεισαν, αλλά επενδύσαμε στον εξοπλισμό για να φτιάχνουμε ψωμί και κέικ μαγιάς στο σπίτι και να έχουμε ‘δημιουργικό οικογενειακό χρόνο’.

 

Εν αντιθέσι όμως συνήθως, -ας είμαστε ειλικρινείς- η Μαύρη Παρασκευή συνδέεται κυρίως με μη απαραίτητες αγορές, κυρίως ενδύματα, gadgets, hobby και ηλεκτρονικά είδη.

 

Αυτή ακριβώς η διαφορά παρουσιάζει μια νέα ευκαιρία για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων που ενδέχεται να μην είχαν προηγουμένως μεγάλη παρουσία στις ηλεκτρονικές αγορές της Black Friday όπως DIY εξοπλισμός, οικιακές συσκευές, εξοπλισμός γυμναστικής, είδη ανανέωσης σπιτιού και λευκά είδη.

 

Σκεφτείτε το, ο συνδιασμός Black Friday + Lockdown αγοραστικής/εορταστικής περιόδου θα δημιουργήσει -σχεδόν σίγουρα- αυξητική τάση πωλήσεων σε προϊόντα που μέχρι πέρυσι ήταν ‘off thε list’.

 

Με την εμπειρία του COVID-19 στη ‘τσέπη μας’, αυτοί οι τύποι επιχειρήσεων/καταστημάτων ενδέχεται να έχουν τις καλύτερες περγαμινές για να φτάσουν στις υψηλότερες πωλήσεις  Black Friday από ποτέ… Αρκεί βέβαια να χρησιμοποιήσουν τις σωστές μεθόδους marketing και τα σωστά κανάλια διαφήμισης!

Send this to a friend