Facebook Ads vs. Google Ads Ποιό είναι καλύτερο;
Υπάρχουν πολλοί παράμετροι πού πρέπει αξιολογήσετε για να καταλήξετε που θα επενδύσετε το διαφημιστικό σας budget μεταξύ του Google Ads και του Facebook Ads -Facebook Ads vs. Google Ads -. Μάθετε τι πρέπει να σκεφτείτε και να υπολογίσετε.
Ο τίτλος του παρόντος άρθρου είναι μια από τις πιο συχνές ερωτήσεις που μας κάνουν οι επιχειρήσεις όταν επεκτείνουν την παρουσία τους στην -επί πληρωμή- online διαφήμιση.
Πού να ξοδέψω τα χρήματα της διαφήμισης μου:
Αναζήτηση Google ή διαφημίσεις στο Facebook;
Μια άλλη έκδοση αυτής της ερώτησης είναι: Ποια είναι η καλύτερη, Διαφημίσεις Facebook ή Google Ads -Facebook Ads vs. Google Ads;
Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει «καλύτερο» όταν συγκρίνουμε αυτά τα δύο – Facebook Ads vs. Google Ads, γιατί κάνουν τα πράγματα πολύ διαφορετικά και παρέχουν διαφορετικό αποτέλεσμα.
Οι σωστές ερωτήσεις που πρέπει να θέσουμε είναι:
- Ποια είναι η καλύτερη προσαρμογή για τον προϋπολογισμό μου – Facebook Ads vs. Google Ads;
- Ποιο είναι το πιο κατάλληλο για το προϊόν που παρέχω;
- Σε ποιά στάδια της ”εμπειρίας” του αγοραστή στοχεύω;
Γιατί λοιπόν υπάρχει τόσο μεγάλη συζήτηση για αυτά τα δύο, ξανά και ξανά;
Η μεγαλύτερη πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου βρίσκεται και στις δύο πλατφόρμες καθημερινά και είναι αποδεδειγμένο ότι και οι δύο είναι ισχυρά εργαλεία προώθησης.
Όταν πρέπει να επιλέξετε ένα διαφημιστικό κανάλι έναντι του άλλου, Facebook Ads vs. Google Ads (συγκεκριμένα, το προϊόν διαφημίσεων αναζήτησης για αυτήν τη σύγκριση – SEM), ποιο θα πρέπει να επιλέξετε;
Θα αξιολογήσουμε βάση διαφόρων περιπτώσεων.
Προϋπολογισμός ψηφιακής διαφήμισης & Κόστος απόκτησης Facebook Ads vs. Google Ads
Πριν ξοδέψετε χρήματα, ξεκαθαρίστε τους αριθμούς σας.
Κατανοήστε τι μπορείτε να πληρώσετε για να κερδίσετε έναν πελάτη. Εάν δεν το γνωρίζετε, θα ξοδέψετε πολλά χρήματα σε οποιαδήποτε πλατφόρμα χωρίς αποτέλεσμα.
Αυτό θα διασφαλίσει ότι θα έχετε την καλύτερη δυνατή απόδοση και, στη συνέχεια, θα επανεπενδύσετε περαιτέρω με νέους και στόχους.
Ο κλάδος σας και ο ανταγωνισμός σας
Αρχικά, εξετάστε το κλάδο που δραστηριοποιείστε σας και ερευνήστε το πιθανό κόστος σας με οποιδήποτε ”Εργαλείο σχεδιασμού λέξεων-κλειδιών” .
Υπάρχουν ορισμένοι κλάδοι (ή δευτερεύοντες κλάδοι) που είναι πολύ ακριβοί από άποψη κόστους ανά κλικ και προϋπολογισμού διαφημίσεων.
Για παράδειγμα, οι λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με το νόμο είναι πολύ ακριβές.
Εάν στοχεύετε σε αυτό το κλάδο και δεν έχετε μεγάλο budget να διαθέσετε, ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε.
Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι έχετε προϋπολογισμό 100€ / ημέρα, αλλά το μέσο CPC σας είναι 40€ (ναι, υπάρχει). Θα έχετε μόνο 2-3 κλικ την ημέρα!
Θα χρειαστεί να έχετε εκατοντάδες (ή και χιλιάδες) εμφανίσεις ώστε να μάθετε (μέσω των στατιστικών σας) ποιές λέξεις-κλειδιά, καμπάνιες και σελίδες προορισμού λειτουργούν αποτελεσματικά για εσάς και τη διαφήμιση σας.
Συνεπώς, θα σας πάρει πολύ χρόνο όταν έχετε έναν μικρό προϋπολογισμό έναντι ενός ακριβού κλικ.
Αν και αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Ads, πρέπει να γνωρίζετε ότι οι διαφημίσεις στο Facebook μπορεί να είναι μια πιο προσιτή/οικονομική εναλλακτική λύση με εξαιρετικά ισχυρές δυνατότητες στόχευσης για πολλούς κλάδους με ακριβό CPC.
Μία εναλλακτική λύση που πρέπει επίσης να εξετάσετε είναι η εμφάνιση διαφημίσεων μόνο σε χρήστες που έχουν επισκεφτεί τον ιστότοπό σας χρησιμοποιώντας τη δυνατότητα RLSA στο Google Ads.
Καθορισμός του στόχου σας Facebook Ads vs. Google Ads
Μόλις προσδιορίσετε το κόστος που μπορεί να ”αντέξει” η τσέπη σας λαμβάνοντας υπόψη τον ανταγωνισμό, τότε θα πρέπει να σκεφτείτε τι ελπίζετε να επιτύχετε από αυτήν τη στρατηγική μάρκετινγκ.
Εάν ο στόχος σας είναι να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας (brand awareness) ή τη δημιουργία ζήτησης (demand generation), οι διαφημίσεις Facebook μπορεί να είναι πιο οικονομικές για εσάς.
Ωστόσο, εάν θέλετε να δημιουργήσετε πωλήσεις ή δυνητικούς πελάτες (demand capture), το Google Ads μπορεί να είναι μια καλύτερη επιλογή για την επιχείρησή σας.
Σε αυτό το σενάριο, ένας χρήστης-στόχος αναζητά αυτό που προσφέρει η επιχείρησή σας. Επομένως, θα στοχεύετε άτομα με γενικά πολύ υψηλότερη πρόθεση αγοράς.
Ωστόσο, θα πρέπει να λάβετε ξανά υπόψη τις συνολικές δαπάνες διαφήμισης Google και Facebook. Σε πολλές περιπτώσεις, έχω δει χαμηλότερο κόστος ανά μετατροπή (δηλ. Κόστος ανά δυνητικό πελάτη) από το Facebook Ads.
Buyer’s Journey
Η κατανόηση της τοποθεσίας του χρήστη στο ”ταξίδι του αγοραστή” θα σας βοηθήσει επίσης να αποφασίσετε ποιο διαφημιστικό κανάλι θα αξιοποιήσετε. Αυτό σημαίνει ότι και οι δύο πλατφόρμες είναι ιδανικές, αλλά σε διαφορετικές χρονικές στιγμές.
Εάν θέλετε να προσελκύσετε χρήστες τη στιγμή που επιθυμούν να αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, το Google Ads θα ήταν το καλύτερο στοίχημά σας λόγω του υψηλού επιπέδου προθέσεων από το κοινό σας.
Ωστόσο, εάν προσπαθείτε να δώσετε περισσότερη αρχική ευαισθητοποίηση (initial awareness) ή να επηρεάσετε τη συνεχή εκτίμηση (ongoing consideration) της προσφοράς σας, τότε οι διαφημίσεις Facebook μπορούν να σας βοηθήσουν να στοχεύσετε όσους έχουν ”current” ή ”unknown” ανάγκη για το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
Ωριμότητα προϊόντος / υπηρεσίας και συνολικός όγκος αναζήτησης
Εάν ο οργανισμός σας διαθέτει ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία και υπάρχει πολύ λίγος ή καθόλου όγκος αναζήτησης, τότε οι διαφημίσεις αναζήτησης Google δε θα σας δώσουν μεγάλο αποτέλεσμα.
Σκεφτείτε για παράδειγμα το Uber. Πριν από λίγα χρόνια, ο όρος «rideshare» δεν σήμαινε κάτι για τους περισσότερους, οπότε κανείς δεν το έψαξε. Υπηρεσίες όπως η Uber και η Lyft δραστηριοποιήθηκαν σε έναν κλάδο για τον οποίο οι άνθρωποι δεν αναζητούσαν ακόμη.
Προσέφεραν μια πολύ χρήσιμη υπηρεσία (και καθημερινή ανάγκη), αλλά δεν ήταν ένα θέμα στο οποία οι χρήστες έψαχναν/αναζητούσαν λύσεις – υπήρχαν μόνο τα ταξί, και αυτό ήταν.
Προτού όμως αποκλείσετε το Google Ads σε αυτό το σενάριο, λάβετε υπόψη σας τη ”λύση στο πρόβλημα” που επισημαίνει το προϊόν σας. Μπορεί να υπάρχει μια σειρά λέξεων-κλειδιών που περιγράφουν με ποιό τρόπο το προϊόν σας επιλύει το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα οι χρήστες.
Για παράδειγμα, το Tile περιγράφηκε ως “Bluetooth tracker”, αλλά ένα από τα πρώτα του είδους του. Κανείς δεν έψαχνε ακόμα για λέξεις-κλειδιά “Bluetooth tracker”.
Όμως, οι χρήστες έψαχναν λύσεις για το πρόβλημα, όπως “βρείτε το πορτοφόλι σας”, “βρείτε τα κλειδιά σας” ή “βρείτε το τηλέφωνό σας”.
Οι παραπάνω φράσεις στοχεύουν στο σημείο του ”προβλήματος” και την τοποθέτηση διαφήμισης που αναφέρεται στον τρόπο επίλυσης του προβλήματος. Με αυτό τρόπο σίγουρα θα δημιουργήσετε περισσότερο όγκο αναζήτησης από το στοχεύατε τη διαφήμιση σας με την ονομασία (brand name) του προϊόντος σας.
Δημογραφικά ευαίσθητο προϊόν ή υπηρεσία
Σενάριο: εάν το προϊόν ή η υπηρεσία σας συσχετίζεται στενά με βάση συγκεκριμένα ”γεγονότα ζωής”, τότε το Facebook είναι πιθανότατα η καλύτερη επιλογή σας.
Το Facebook διαθέτει ισχυρές δυνατότητες στόχευσης, όπως η δυνατότητα στόχευσης με βάση γεγονότα που αλλάζουν τη ζωή (life-changing events).
Ενώ η Google -επίσης- σάς δίνει τη δυνατότητα να στοχεύετε συμβάντα ζωής, παρόλα αυτά εξακολουθείτε να στοχεύετε άτομα που αναζητούν αυτούς τους όρους.
Εάν, όπως σημειώσαμε παραπάνω, δεν είναι κάτι που αναζητήθηκε ευρέως, η δημογραφική στόχευση δεν θα σας βοηθήσει στο Google Ads.
Στο Facebook, ωστόσο, είναι ο κύριος μηχανισμός στόχευσης, επιτρέποντάς σας να προσεγγίσετε πολύ περισσότερους ανθρώπους σε συγκεκριμένες καταστάσεις ζωής:
Συμπέρασμα Facebook Ads vs. Google Ads
Όπως βλέπετε, δεν υπάρχει μια απλή λύση για όλους ή ένας οδηγός για το εάν πρέπει να χρησιμοποιείτε διαφημίσεις Google έναντι Facebook.
Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να εμπιστευθείτε ένα επαγγελματία digital marketeer με τον οποίο θα απαντήσετε στα ερωτήματα:
- Καθορισμός κόστους.
- Εξέταση του κλάδου σας και του περιβάλλοντος αναζήτησης.
- Έρευνα λέξεων-κλειδιών για το ιδανικό CPC.
- Αξιολόγηση προϋπολογισμού σε διαφορετικά σενάρια.
- Ανάλυση στατιστικών για την εύρεση του σωστού μείγματος!
Θα θέλατε να απολαύσετε τα οφέλη των διαφημίσεων Google Ads & Facebook Ads για την επιχείρησή σας;
Τότε, το μόνο που πρέπει να κάνετε εσείς είναι να
επικοινωνήσετε μαζί μας! Όλα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουμε εμείς!