White Hat vs. Black Hat vs. Gray Hat SEO: Ποιά η διαφορά;

MARIOZ.GR - Web & Mobile App Development > Νέα  > Άρθρα  > White Hat vs. Black Hat vs. Gray Hat SEO: Ποιά η διαφορά;

White Hat vs. Black Hat vs. Gray Hat SEO: Ποιά η διαφορά;

White Hat, Black Hat και Gray Hat SEO. Πώς διαφέρουν και τι σημαίνουν για την προσέγγιση SEO σας; Βρείτε την απάντηση εδώ.

 

‘Μαύρα καπέλα’ και ‘λευκά καπέλα’ χρησιμοποιήθηκαν από τη δεκαετία του 1920 σε Western ταινίες. Ήταν ένας εύκολος τρόπος για το κοινό να αντιληφθεί τη διαφορά μεταξύ του ήρωα και του κακού.

Ο καλός (hero) φορούσε ένα ‘λευκό καπέλο’.

Ο κακός (villain) φορούσε ‘μαύρο καπέλο’.

Η ορολογία έχει υιοθετηθεί σε διάφορους κλάδους με την πάροδο των ετών, ιδίως την ασφάλεια.

Τα ‘μαύρα καπέλα’ και τα ‘λευκά καπέλα’ είναι ένας τρόπος περιγραφής κακόβουλων και ηθικών χάκερ.

Η βιομηχανία SEO έχει υιοθετήσει -επίσης- την ίδια διατύπωση σε σχέση με τη δραστηριότητα SEO:

 

  • White Hat SEO
  • Black Hat SEO

 

Τι είναι το White Hat SEO;

 

White Hat SEO σημαίνει την τήρηση των «κανόνων». Απλά, χρησιμοποιείτε μόνο ηθικές τακτικές και ακολουθείτε τις οδηγίες της μηχανής αναζήτησης.

 

Τι είναι το Black Hat SEO;

 

Black Hat SEO σημαίνει χρήση επικίνδυνων πρακτικών. Δηλαδή, χρήση τακτικών που έρχονται σε αντίθεση με τις οδηγίες από τις μηχανές αναζήτησης έως τις πιο επικίνδυνες δραστηριότητες (που μπορούν να οδηγήσουν σε χειροκίνητες -custom- ενέργειες ).

 

Αλλά, το λέει ποιος;

 

Αυτό δεν είναι νομικό ζήτημα. Η μη τήρηση των οδηγιών της Google δεν είναι παράνομη. Αν και αν πιάσετε να κάνετε μερικές πολύ άσχημες τακτικές SEO (π.χ. hacking), τότε θα μπορούσατε να αντιμετωπίσετε νομικά ζητήματα.

Δεν υπάρχει κυβερνητικό όργανο που να καθορίζει τι είναι ηθική πρακτική SEO.

Είναι καθαρά μια γενική συναίνεση μεταξύ των επαγγελματιών SEO με βάση τις οδηγίες που δίνονται από τους πλησιέστερους οργανισμούς που έχουμε σε ένα κυβερνητικό όργανο. Τις μηχανές αναζήτησης.

 

Τι είναι η καλή και κακή πρακτική στο SEO;

 

Οι μόνοι κανόνες που πρέπει να ακολουθήσουμε στο SEO είναι αυτοί που μας δίνονται από τις μηχανές αναζήτησης.

Οι μηχανές αναζήτησης αποφασίζουν ποιες προϋποθέσεις πρέπει να πληρούνται για να εμφανίζονται σε αυτήν.

Οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούνται από τις μεγάλες μηχανές αναζήτησης έχουν αναπτυχθεί με την πάροδο των ετών για την καταπολέμηση του προφανή και μη βοηθητικού χειρισμού των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Συνεπώς είναι σε θέση να ‘πιάσουν’ ιστότοπους που έρχονται σε αντίθεση με το πνεύμα των συστημάτων κατάταξης.

Οι μηχανές αναζήτησης καθορίζουν ποιό είναι το δίκαιο παιχνίδι και ποιά είναι η παράνομη συμπεριφορά.

 

Οδηγίες της Google

 

Η Google διαθέτει αρκετά σαφείς οδηγίες για webmasters και επαγγελματίες SEO.

Η Google εφιστά την προσοχή μας στις ‘Οδηγίες ποιότητας’, εκείνες που δηλώνουν ‘τις πιο κοινές μορφές παραπλανητικής ή χειραγώδους συμπεριφοράς’.

Σε αυτές τις οδηγίες, βλέπουμε τη δραστηριότητα όπως ‘cloaking’, ‘doorway pages’ και ‘scrapped content’.

Οι οδηγίες σχετίζονται άμεσα με τις αλλαγές στους αλγόριθμους της Google με την πάροδο των ετών.

Οι Penguin, Panda και Payday περιελάμβαναν μέτρα για τη μείωση της παρουσίας ιστότοπων στις SERP, που δεν ακολουθούν τις οδηγίες.

 

Η διαφορά μεταξύ Black Hat & White Hat

 

Η βασική διαφορά μεταξύ Black Hat και White Hat SEO είναι εάν εργάζεστε στο πνεύμα των οδηγιών των μηχανών αναζήτησης.

Μπορεί να υπάρχουν ‘αποχρώσεις’ στις οδηγίες που θεωρείτε ασαφείς, αλλά προτείνω να τηρήσετε τις οδηγίες και να μην τις ξεπεράσετε(!)

 

Τι είναι το Gray Hat SEO;

 

Όπως με πολλά SEO, υπάρχουν διαφορετικές απόψεις σχετικά με το τι είναι το Grey Hat SEO.

Πάρτε παράδειγμα την πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google σχετικά με το Grey Hat SEO και θα δείτε άρθρα με ένα συνδυασμό ορισμών, που εμπίπτουν σε γενικές γραμμές στις κατηγορίες:

 

  • Είναι ένα μείγμα τεχνικών Black και White Hat.
  • Είναι μια τακτική που είναι είτε White Hat είτε Black Hat, αλλά με αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης θα μπορούσε να γίνει το αντίθετο στο μέλλον.

 

Και οι δύο αυτοί ορισμοί έχουν μια ομοιότητα.

Το Grey Hat SEO δεν είναι ούτε Black Hat ούτε White Hat, αλλά κάτι στη μέση.

 

Μετάβαση μεταξύ των δύο, ή ένα μείγμα των δύο;

 

Είναι μια θολή γραμμή.

Όχι κάτι που θα ενημερώνατε πρόθυμα την Google.

Όχι κάτι για το οποίο θα πρέπει να τιμωρηθείτε αυτόματα.

Δεν είναι απαραιτήτως μια κακή πρακτική, αλλά γίνεται σκόπιμα, με την πρόθεση να προχωρήσει/ανέβει στην οργανική κατάταξη.

 

Γιατί έχουν σημασία αυτοί οι ορισμοί;

 

Ουσιαστικά, η χρήση ορολογίας White, Black και Grey Hat SEO είναι αυθαίρετη.

Αυτό που αναμφισβήτητα κάνει είναι να βοηθήσει τους επαγγελματίες SEO να ελέγχουν όταν εργάζονται σε ιστότοπους που δεν τους ανήκουν.

Οι τεχνικές Black Hat SEO, αυτές που παραβιάζουν σκόπιμα τις οδηγίες της μηχανής αναζήτησης, ενέχουν πολλούς κινδύνους.

Ως εκ τούτου, οι ιστότοποι που παραβαίνουν τις οδηγίες θα μπορούσαν να τιμωρηθούν με πλήρη ή μερική απαγόρευση της μηχανής αναζήτησης.

Αυτό είναι πολύ σοβαρό εάν ο ιστότοπος δεν είναι δικός σας.

Μπορεί να προκαλέσετε σε μια επιχείρηση να χάσει τη μεγαλύτερη πηγή εσόδων της, εάν δεν μπορεί πλέον να βρεθεί μέσω της κύριας οργανικής πηγής.

Παραδείγματα

 

Ποιες είναι μερικές δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε στις κατηγορίες White Hat, Black Hat και Gray Hat SEO;

 

1. Link Building

Οδηγιες για Webmasters της Google:

Οποιοσδήποτε σύνδεσμος προορίζεται για χειραγώγηση του PageRank ή της κατάταξης ενός ιστότοπου στα αποτελέσματα αναζήτησης Google μπορεί να θεωρηθεί μέρος ενός σχήματος συνδέσμων και παραβίαση των Οδηγιών για Webmasters της Google.

 

White Hat

Δημιουργία περιεχομένου αξίας για τους χρήστες με στόχο την εκπαίδευση, ενημέρωση ή ευχαρίστηση τους.

Αυτό συμβαίνει ακριβώς ότι το περιεχόμενο είναι τόσο καλό που άλλοι ιστότοποι θέλουν να συνδεθούν σε αυτό ως πόρος.

Black Hat

Ιδιωτικά δίκτυα ιστολογίων (PBN), προσθήκη συνδέσμου ιστότοπου σε οποιοδήποτε σχόλιο ιστολογίου  και πληρωμή συνδέσμων.

Όλα αυτά αντιβαίνουν σαφώς στις οδηγίες για webmaster της Google και του Bing.

Grey Hat

Η δημιουργία περιεχομένου αποκλειστικά για την απόκτηση συνδέσμων θα μπορούσε να θεωρηθεί αντίθετη με τις οδηγίες της Google με τον ορισμό που δίνεται παραπάνω.

Ωστόσο, εάν αυτό το περιεχόμενο είναι πραγματικά σχετικό και πολύτιμο για τους επισκέπτες του ιστότοπου, είναι πραγματικά αντίθετο με το πνεύμα των οδηγιών; Γκρι περιοχή(!)

2. Ποιότητα περιεχομένου

Οι οδηγίες του Bing σχετικά με το περιεχόμενο του ιστότοπου δείχνουν σαφώς το επίπεδο ποιότητας που απαιτείται για την καλή κατάταξη:

Οι ιστότοποι που είναι ελειπείς στο περιεχόμενο, εμφανίζουν κυρίως διαφημίσεις ή συνδέσμους συνεργατών, ή που με άλλο τρόπο ανακατευθύνουν τους επισκέπτες σε άλλους ιστότοπους τείνουν να μην κατατάσσονται καλά στο Bing. Το περιεχόμενό σας πρέπει να είναι εύκολο στην πλοήγηση, να είναι πλούσιο και να προσελκύει τον επισκέπτη του ιστότοπου και να παρέχει τις πληροφορίες που ζητά.

 

Οι συμβουλές της Google είναι παρόμοιες. Η ποιότητα του περιεχομένου είναι σημαντική για την καλή κατάταξη.

Ωστόσο, υπάρχουν μερικές γκρίζες περιοχές.

White Hat

Το περιεχόμενο είναι γραμμένο για να βοηθήσει την πλοήγηση των χρηστών, να απαντήσει σε ερωτήματα και να ευχαριστήσει τον χρήστη.

Κατατάσσεται καλά επειδή είναι σχετικό και χρήσιμο, βελτιστοποιημένο για να βοηθήσει το σωστό κοινό να το βρει στις μηχανές αναζήτησης.

Το περιεχόμενο γράφεται πρώτα με τις ανάγκες των χρηστών.

Black Hat

Το περιεχόμενο είναι συγκεκριμένα μια αρχική σελίδα, αποκομμένη από άλλους ιστότοπους χωρίς να προσθέτει επιπλέον αξία ή περιέχει ανεπιθύμητη αλληλογραφία με λέξεις-κλειδιά.

Το αντίγραφο είναι καθαρά εκεί για τις μηχανές αναζήτησης.

Grey Hat

Το περιεχόμενο είναι γραμμένο καθαρά με σκοπό την καλή κατάταξη της σελίδας. Περιέχει αρκετές λέξεις-κλειδιά για να οδηγεί τους επισκέπτες στη σελίδα, αλλά δεν προσθέτει πραγματικά μεγάλη αξία.

Η σελίδα θα ήταν εξίσου χρήσιμη για τον επισκέπτη χωρίς το κείμενο, αλλά κατατάσσεται καλύτερα με αυτήν. Μια κοινή πρακτική SEO.

Είναι στο πνεύμα των κατευθυντήριων γραμμών ή αντίκειται σε αυτές;

Οι διαφορές

 

Δεν είναι μόνο στους ορισμούς τους ότι οι τεχνικές Black, White και Grey Hat διαφέρουν. Είναι επίσης στους κινδύνους και τις ανταμοιβές τους.

 

Κίνδυνος

 

Η εφαρμογή τεχνικών Black, White ή Grey Hat φέρει κινδύνους.

Οι τεχνικές Black Hat έχουν σαφή κίνδυνο χειροκίνητων ενεργειών.

Εάν πιάσετε αντίθετες με τις οδηγίες της μηχανής αναζήτησης, τότε ενδέχεται να τιμωρηθείτε από την κατάργηση ορισμένου ή όλου του περιεχομένου του ιστότοπού σας από τους δείκτες αναζήτησης.

Οι τεχνικές White Hat διατρέχουν τον κίνδυνο να μην λειτουργούν.

Ο ιστός μπορεί να είναι ένα καλύτερο μέρος εάν κάθε ιστότοπος παίζεται με τους κανόνες των μηχανών αναζήτησης, αλλά δεν το κάνει.

Ως εκ τούτου, εάν η επωνυμία σας ανήκει σε έναν πολύ ανταγωνιστικό κλάδο, ενδέχεται να μην μπορείτε να κατατάξετε τον ανταγωνισμό που χρησιμοποιεί τεχνικές Black Hat.

Τα PBN και άλλα σχήματα συνδέσμων μπορούν να είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά. Εάν είστε αποφασισμένοι να παίξετε με τους κανόνες, μπορεί να θυσιάσετε τις υψηλές βαθμολογίες σε ορισμένες περιπτώσεις.

Οι τεχνικές του Grey Hat έχουν τον κίνδυνο να τιμωρηθούν στο μέλλον.

Εάν η δραστηριότητα που εκτελείτε είναι οριακή σύμφωνα με τις οδηγίες, τότε δεν ξέρετε πότε η μηχανή αναζήτησης μπορεί να αυστηροποιήσει τους αλγόριθμους για να τις καταργήσει.

 

Μακροζωία

 

Οι τεχνικές Black Hat μπορεί να είναι αποτελεσματικές βραχυπρόθεσμα…

Αλλά αν ανακαλυφθούν γρήγορα από τις μηχανές αναζήτησης, τότε τα αποτελέσματα μπορεί να είναι βραχύβια.

Οι τεχνικές White Hat έχουν περισσότερες πιθανότητες να αντέξουν τη δοκιμασία του χρόνου.

Εάν υπάρχουν οδηγίες για τις μηχανές αναζήτησης που συμβάλλουν στην προώθηση της ποιότητας στο Διαδίκτυο, τότε είναι απίθανο ο ορισμός της ποιότητας να αλλάξει αρκετά αρκετά για κάτι που κάποτε θεωρούνταν σύμφωνο με τις οδηγίες ώστε να βρίσκεται ξαφνικά εκτός αυτών.

Οι τεχνικές Grey Hat ενδέχεται να υπόκεινται σε μεγαλύτερο έλεγχο από τις μηχανές αναζήτησης με την πάροδο του χρόνου, κάτι που θα μπορούσε να μειώσει την αποτελεσματικότητά τους.

 

Συμπέρασμα

 

Το Black Hat SEO ενέχει σημαντικούς κινδύνους.

Εάν ο ιστότοπος στον οποίο εργάζεστε δεν είναι δικός σας και ο κάτοχος δεν κατανοεί τους κινδύνους, τότε δεν πρέπει ποτέ να εκθέτετε τον ιστότοπο σε αυτούς τους κινδύνους.

Το White Hat SEO φαίνεται ο προφανής τρόπος αν θέλετε να υπερισχύσετε.

Το Grey Hat SEO είναι κάπου στη μέση.

Κατά τη γνώμη μου, το White Hat SEO και το πολύ προσεκτικά δημιουργούμενο Grey Hat SEO είναι -πιθανώς- η ασφαλέστερη διαδρομή σας.

Θέλετε άρτιες και σύγχρονες μεθόδους SEO για την ιστοσελίδα ή το Eshop σας;

Για την καλύτερη SEO στρατηγική με διεθνή standards, το μόνο που πρέπει να κάνετε εσείς είναι να
επικοινωνήσετε μαζί μας! Όλα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουμε εμείς!

6945.049785

Sharing is Caring!

Send this to a friend