info@marioz.gr | 2310512806

Οι συνέπειες του COVID-19 στην shopping συμπεριφορά

MARIOZ.GR - Κατασκευή Eshop > Νέα & Άρθρα  > COVID-19  > Οι συνέπειες του COVID-19 στην shopping συμπεριφορά
συνέπειες COVID-19 στο shopping

Οι συνέπειες του COVID-19 στην shopping συμπεριφορά

Πίνακας Περιεχομένων

Νομίζω ότι μπορούμε πλέον να πούμε ότι η παγκόσμια πανδημία COVID-19 είναι ένα από τα καθοριστικά γεγονότα του 2020 και ότι συνέπειες COVID-19 στο shopping και τη συμπεριφορά των καταναλωτών για αρκετά χρόνια.

 

Μία από τις μεγάλες αλλαγές που έχουμε δει αυτήν την περίοδο απομόνωσης και αβεβαιότητας είναι οι τεράστιες αλλαγές ‘μιας νύχτας’ των καταναλωτών, στις συμπεριφορές τους για ψώνια (consumer behavior). Από τις καθημερινές αγορές έως τις διαδικτυακές αγορές, οι άνθρωποι αλλάζουν το τι αγοράζουν, το πότε και το πώς.

 

Οι συνέπειες COVID-19 στο shopping έγιναν ορατές από το πρώτο διάστημα της πανδημίας. Καθώς όλο και περισσότερες πόλεις υπόκεινται σε lock down , οι μη ‘απαραίτητες’ επιχειρήσεις διατάσσονταν να κλείσουν και οι πελάτες γενικά απόφευγαν δημόσιους χώρους, ο περιορισμός των αγορών για όλα εκτός από τα απολύτως απαραίτητα γίνεται ένα νέο ‘φυσιολογικό’ (νόρμα). Τα εμπορικά brands εφεξής θα πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να είναι ευέλικτα για να καλύψουν τις μεταβαλλόμενες ανάγκες.

 

Συγκεντρώσαμε ορισμένα στοιχεία και αριθμούς σχετικά με το πώς οι συνέπειες COVID-19 στο shopping αλλάζουν τις καταναλωτικές συμπεριφορές, ποια προϊόντα αγοράζουν οι άνθρωποι και ποιοι κλάδοι δέχονται τη μεγαλύτερη πίεση ώστε να σας βοηθήσουμε να καθορίσετε τις μελλοντικές επιλογές που μπορείτε να κάνετε για την επιχείρησή σας.

Κατανόηση της αγοράς πανικού, του Coronavirus και τις συνέπειες COVID-19 στο shopping

 

Καθώς οι ειδήσεις για το COVID-19 εξαπλώθηκαν και καθώς κηρύχθηκε επίσημα πανδημία από την Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, οι άνθρωποι ανταποκρίθηκαν άμεσα. Αγόρασαν ιατρικά είδη όπως απολυμαντικό χεριών και μάσκες και είδη οικιακής χρήσης όπως χαρτί υγείας και ψωμί. Σύντομα, τόσο τα φυσικά όσο και τα διαδικτυακά καταστήματα ανταγωνίζονταν να ανταποκριθούν στη ζήτηση, και οι τιμές για προμήθειες έγιναν ανεξέλεγκτες.

 

Οι άνθρωποι ανταποκρίνονται στις κρίσεις με διαφορετικούς τρόπους. Όταν αντιμετωπίζουμε μια αβέβαιη, επικίνδυνη κατάσταση για την οποία δεν έχουμε κανέναν έλεγχο, τείνουμε να κάνουμε ότι μπορούμε, ώστε να νιώθουμε σαν να έχουμε κάποιο έλεγχο.

 

Ο Paul Marsden, ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Λονδίνου, ανέφερε το CNBC τα εξής: «Η αγορά πανικού μπορεί να θεωρηθεί ότι καθρεφτίζεται στις τρεις βασικές μας ψυχολογικές ανάγκες». Αυτές οι ανάγκες είναι η αυτονομία (ή ανάγκη να αισθάνεστε τον έλεγχο των ενεργειών σας), η συγγένεια (την ανάγκη να αισθανθείτε ότι κάνουμε κάτι για να ωφελήσουμε τις οικογένειές μας) και η ικανότητα (την ανάγκη να αισθανόμαστε σαν έξυπνοι αγοραστές που κάνουν τη σωστή επιλογή).

 

Αυτοί οι ψυχολογικοί παράγοντες είναι οι ίδιοι λόγοι για τους οποίους το «shopping therapy» αποτελεί ‘απάντηση’ σε πολλούς από τους καταναλωτές σε περιόδους που η ψυχολογία μας είναι στο ναδίρ. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας προστίθενται επιπλέον σημαντικοί λόγοι.

 

Το ένα είναι ότι η παγκόσμια εξάπλωση του COVID-19 συνοδεύτηκε από πολλή αβεβαιότητα και κατά καιρούς αντιφατικές πληροφορίες. Όταν οι άνθρωποι ακούνε διαφορετικές συμβουλές από πολλές πηγές, το ένστικτο τους οδηγεί να υπερβάλλουν, παρά να είναι εκλογικεύουν.

 

Δεύτερον, υπάρχει η νοοτροπία του πλήθους. Το να βλέπεις άλλους ανθρώπους να αδειάζουν τα ράφια και στη συνέχεια να βλέπουν την έλλειψη των απαραίτητων προϊόντων επιβεβαιώνει την απόφαση για υπερ-αποθήκευση. Κανείς δε θέλει να μείνει χωρίς τα απαραίτητα προς το ζείν.

Γενικές απαντήσεις αγορών στο COVID-19 και τις συνέπειες COVID-19 στο shopping

 

Στην περίοδο του COVID-19 καταναλωτές διαφορετικών ηλικιακών ομάδων ανταποκρίνονται διαφορετικά στην κρίση.

 

Είναι σημαντικό να προσέξουμε ότι πρόκειται για μια ταχέως εξελισσόμενη κατάσταση, έτσι οι έρευνες οι συμπεριφορές αλλάζουν με τις περιστάσεις. Αυτό ισχύει και για τα δεδομένα που κοινοποιούνται παρακάτω.

 

1. Gen Z και Millenials.

Ενώ οι άνθρωποι γενικά ανησυχούν για την αυξανόμενη πανδημία, οι νεότερες γενιές αλλάζουν ιδιαίτερα τις αγοραστικές τους συμπεριφορές.

 

Μια έρευνα των καταναλωτών των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου διαπίστωσε ότι το 96% των Millenials και Gen Zs ανησυχούν για την πανδημία και τις επιπτώσεις της στην οικονομία. Αυτή η ανησυχία τους οδηγεί να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους πιο δραματικά από άλλες γενιές, που περιλαμβάνει περικοπή δαπανών, αποθήκευση αντικειμένων και λιγότερες εμπειρίες.

 

2. Gen X και Boomers.

Παρόλο που εξακολουθεί να ανησυχεί για τον κορονοϊό και τις επιπτώσεις του στην οικονομία, οι παλαιότερες γενιές ανησυχούν λίγο λιγότερο από τις νεότερες γενιές και αφήνουν να επηρεάσουν λιγότερο τις αγοραστικές τους συνήθειες. Για παράδειγμα, το 24% των Boomers και το 34% του Gen X δήλωσαν ότι αφήνουν τα τρέχοντα γεγονότα να επηρεάσουν τις αγοραστικές τους συνήθειες, σε σύγκριση με σχεδόν το ήμισυ των Millennials.

COVID-19: Οι συμπεριφορές αγορών ανδρών και γυναικών ποικίλλουν

 

Ενώ τα δεδομένα δείχνουν ότι οι συμπεριφορές αγορών αλλάζουν με βάση τις γενετικές διαφορές, βλέπουμε επίσης παραλλαγές με βάση το φύλο.

 

Ενώ τα δεδομένα της έρευνας δείχνουν ότι οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να ανησυχούν για τις επιπτώσεις του COVID-19, δείχνει επίσης ότι οι άνδρες είναι πιο πιθανό να επηρεάσουν τις εμπορικές τους συμπεριφορές. Το ένα τρίτο των ανδρών, σε σύγκριση με το 25% των γυναικών, ανέφερε την πανδημία που επηρεάζει το ποσό που ξοδεύουν σε προϊόντα. Επιπλέον, το 36% των ανδρών, σε σύγκριση με το 28% των γυναικών, ανέφερε ότι επηρεάζει πόσα ξοδεύουν σε εμπειρίες (ταξίδια, εστιατόρια, ψυχαγωγία κ.λπ.).

 

Οι άνδρες βρέθηκαν επίσης να ψωνίζουν στο διαδίκτυο περισσότερο από τις γυναίκες. Αυτό περιλαμβάνει την αξιοποίηση των επιλογών που περιορίζουν τις αλληλεπιδράσεις στο φυσικό κατάστημα, όπως το BOPIS (buy online pickup in store), παραλαβή στο δρόμο και υπηρεσίες συνδρομής.

Αλλαγές στο ηλεκτρονικό εμπόριο συνέπειες COVID-19 στο shopping

 

Καθώς οι άνθρωποι έχουν αγκαλιάσει την κοινωνική αποστασιοποίηση ως τρόπο για να επιβραδύνουν την εξάπλωση της πανδημίας, φυσικά θα υπάρξει αύξηση των διαδικτυακών αγορών, καθώς οι χρήστες στρέφονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο για να αγοράσουν τα αντικείμενα που διαφορετικά θα είχαν αγοράσει αυτοπροσώπως.

 

Είναι όμως αυτό αληθές;

 

Στην πραγματικότητα, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου δεν είναι υψηλότερες σε γενικές γραμμές, αν και ορισμένοι κλάδοι βλέπουν σημαντικές αυξήσεις. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους διαδικτυακούς πωλητές οικιακών ειδών και ειδών παντοπωλείου. Η JD.com , η μεγαλύτερη διαδικτυακή εταιρεία λιανικής πώλησης της Κίνας, έχει δει τις πωλήσεις κοινών οικιακών ειδών τετραπλασιασμού την ίδια περίοδο πέρυσι. Μια έρευνα της Engine.com διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι ξοδεύουν κατά μέσο όρο 10-30% περισσότερα στο διαδίκτυο.

 

1. Ηλεκτρονικό εμπόριο παντοπωλείων.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο παντοπωλείων σημείωσε άνοδο το Μάρτιο και Απρίλιο, αφού οι αγοραστές κατευθύνθηκαν στο Διαδίκτυο για να βρουν τα προϊόντα που χρειάζονταν, αλλά δεν ήταν διαθέσιμα στα τοπικά παντοπωλεία. Το παρακάτω γράφημα, με δεδομένα από το Rakuten Intelligence, δείχνει μια τεράστια αύξηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο που σχετίζεται με τα παντοπωλεία. Το υπόλοιπο ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται ότι μπορεί να έχει αυξηθεί λίγο, αλλά χωρίς δραματικές διακυμάνσεις.

2. Άλλες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου

Εκτός από τα είδη παντοπωλείου, το ηλεκτρονικό εμπόριο καλύπτει ένα μεγάλο αριθμό προϊόντων, σε διάφορες κατηγορίες. Το Common Thread Collective παρέχει πολύτιμες ενημερώσεις με δεδομένα COVID σχετικά με τη συμπεριφορά αγορών ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένου του παρακάτω γραφήματος. Ενώ η απόδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου δεν είναι – σε γενικές γραμμές – πάνω ή κάτω, η ανάλυση των δεδομένων κατά κατακόρυφο δίνει περισσότερα στοιχεία.

3. Συνδρομητικές υπηρεσίες

Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου γενικά δεν φαίνεται να ανεβαίνουν στα ύψη όπως θα περίμενε κανείς, υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις. Ένα από αυτά είναι στις υπηρεσίες συνδρομής, οι οποίες έχουν δει σημαντικές ανοδικές τάσεις τόσο στα έσοδα όσο και στη μετατροπή.

Εν κατακλείδι

 

Οι πελάτες σας προσπαθούν να προσαρμοστούν σε περίεργες εποχές και συνέπειες COVID-19 στο shopping αλλάζουν ταχύτατα τη συμπεριφορά τους. Ως ιδιοκτήτης επιχείρησης, αντιμετωπίζετε σχεδόν την ίδια αβεβαιότητα, ενώ προσπαθείτε να υποστηρίξετε τις ανάγκες των πελατών σας και τις δικές σας.

 

Ανάλογα με το κλάδο και το κοινό σας, η στρατηγική σας στη συνεχώς εξελισσόμενη κατάσταση θα αλλάζει. Γνωρίζετε τους πελάτες σας καλύτερα από οποιονδήποτε. Ελπίζουμε να σας βοηθήσαμε να κατανοήσετε μερικούς από τους τρόπους με τους οποίους αλλάζουν οι συμπεριφορές τους, ώστε να μπορείτε να συνεχίσετε να τους εξυπηρετείτε όσο καλύτερα μπορείτε.