Οι συνέπειες του COVID-19 στο ηλεκτρονικό εμπόριο

MARIOZ.GR - Web & Mobile App Development > Νέα  > Άρθρα  > Οι συνέπειες του COVID-19 στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Οι συνέπειες του COVID-19 στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Ο COVID-19 έχει σίγουρα επηρεάσει το ηλεκτρονικό εμπόριο τις τελευταίες δύο εβδομάδες τώρα που έχουν τεθεί σε εφαρμογή μέτρα απομόνωσης και κοινωνικής απομάκρυνσης.

Οι εργαζόμενοι στις περισσότερες μολυσμένες χώρες έχουν κληθεί να εργαστούν από το σπίτι, τα εμπορικά φυσικά καταστήματα έχουν κλείσει όπως επίσης και τα σχολεία.

Δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι από τη στιγμή που ελήφθη η απόφαση κλεισίματος των εμπορικών καταστημάτων οι καταναλωτές αναγκάζονται να υιοθετήσουν το ηλεκτρονικό εμπόριο ως εναλλακτική λύση.

 

Ποιά προϊόντα βλέπουν μια αύξηση της ζήτησης;

 

Λόγω του κλεισίματος πολλών σχολών σε όλο τον κόσμο, τα ερωτήματα (search engine queries) οικιακής φροντίδας και σχολικού εξοπλισμού έχουν τεράστια αύξηση, πολύ καλά νέα δηλαδή για όλους τους λιανοπωλητές που παρέχουν εξοπλισμό εκπαίδευσης B2C:

 

Τα έπιπλα κήπου τείνουν να κάνουν πολλές ‘αναζητήσεις’ -συνήθως- τα σαββατοκύριακα, αλλά η ζήτηση αυξάνεται ραγδαία, δεδομένου ότι εφαρμόστηκαν πιο αυστηρά μέτρα κοινωνικής απομάκρυνσης σε ολόκληρη την Ευρώπη, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα.

Συγκρίνοντας το με προηγούμενα χρόνια, στην αγορά της ΕΕ, αυτό το άλμα θα πραγματοποιούνταν συνήθως τον μήνα Μάϊο:

Οι ιστότοποι Crafting και οι γενικοί όροι αναζήτησης χειροτεχνίας έχουν ένα τεράστιο ενδιαφέρον εξαιτίας των ανθρώπων που μένουν στο σπίτι και έχουν παιδιά να διασκεδάσουν. Για παράδειγμα, η αυξανόμενη ζήτηση αναζήτησης για προϊόντα χειροτεχνίας είναι:

Και φυσικά, τα παιχνίδια και η ψυχαγωγία στο σπίτι έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Τόσο το Xbox όσο και το Netflix έχουν δει ραγδαία αυξητική τάση στους καταναλωτές:

Ποιοι όροι αναζήτησης μειώνονται;

 

Οι λιανοπωλητές μόδας έχουν χάσει πολλούς επισκέπτες αυτήν τη περίοδο. Είναι όμως λογικό, ποιος αγοράζει καινούργια ρούχα μόνο και μόνο για να μείνει στο σπίτι;

 

Όλα τα εμπορικά σήματα ηλεκτρονικού εμπορίου όπως πχ ένα από τα μεγαλύτερα και παλαιότερα, το Asos έχουν επίσης σημαντική μείωση λόγω του COVID-19:

Τα ταξίδια ήταν αναμενόμενο και κατανοητό. Ενώ το traffic σε πολλούς πράκτορες ταξιδιού είναι -ειρωνικά- επάνω, γνωρίζουμε ότι το μεγαλύτερο μέρος σχετίζεται με αιτήματα εξυπηρέτησης πελατών ή ακυρώσεις.

Ακολουθούν οι ταχύτερα αυξανόμενες αναζητήσεις που σχετίζονται με το hotels.com :

Πολλές επιχειρήσεις θα επανεξετάσουν τους προϋπολογισμούς τους υπό το πρίσμα του COVID-19, με το ψηφιακό μάρκετινγκ να περνά φυσικά έναν ‘ήπιο’ στόχο για τις επιχειρήσεις που θα κάνουν περικοπές.

 

Είναι αναγκαίο να εργαστούμε πιο έξυπνα υπό τις παρούσες συνθήκες, αλλά επίσης είναι μια κρίσιμη στιγμή για τα ηλεκτρονικά καταστήματα να υιοθετήσουν στρατηγικές για μακροπρόθεσμη κερδοφορία.

1Διαχείριση της αποτελεσματικότητας του προϋπολογισμού της PPC εκστρατείας

 

Οι πλήρης διακοπή των εκστρατειών PPC, μία από τις κύριες πηγές νέων πελατών για πολλές επιχειρήσεις, θα μπορούσαν σαφώς να είναι καταστρφικές.

 

Αντ’ αυτού, διαχειριστείτε την αποτελεσματικά ως εξής:

 

  • Περιορίστε τις μη ουσιαστικές λέξεις-κλειδιά ανώτερης διοχέτευσης με χαμηλότερα ποσοστά μετατροπής όπου η ζήτηση όρων αναζήτησης μειώνεται.
  • Δημιουργείστε ενδεχομένως μειωμένους προϋπολογισμούς για λέξεις-κλειδιά με υψηλότερη πιθανότητα δημιουργίας νέων μετατροπών.

 

Η παύση των καμπανιών και η εκ νέου έναρξη θα σημαίνει επίσης υψηλότερα CPC, καθώς οι καμπάνιες θα πρέπει να επανέλθουν σε μια αρχική φάση ‘εκμάθησης’.

 

Πρέπει επίσης να εξετάσουμε τις πιο μακροπρόθεσμες επιπτώσεις.

Η βαθμολογία ποιότητας βασίζεται στο CTR σας, σε σχέση με τους άλλους στη δημοπρασία.

Εάν σταματήσουν οι διαφημίσεις των ανταγωνιστών σας, μπορείτε να κάνετε κέρδη CTR τα οποία μακροπρόθεσμα θα βελτιώσουν το QS σας και θα μειώσουν τα CPC σας.

 

Προσοχή: πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν μπορείτε απλώς να απενεργοποιήσετε τις διαφημιστικές καμπάνιες -για κάποιο διάστημα- και να τις επαναλάβετε σαν να μην συνέβη τίποτα! Υπάρχουν συνέπειες…

2Διατηρήστε την οργανική ορατότητα

 

Όταν πρόκειται για οργανική μας θέση, το SEO είναι σαφώς πιο μακροπρόθεσμη στρατηγική και η προσπάθεια μας για τη διατήρηση της δεν μπορεί (και δεν πρέπει) να απενεργοποιηθεί όπως ίσως με τη διαφήμιση μας.

 

Η Google θα τροποποιήσει τώρα τους αλγορίθμους περισσότερο από ποτέ για να εξασφαλίσει ότι το κοινό θα έχει τις πιο ακριβείς πληροφορίες.

 

Η οργανική αναζήτηση SEO είναι ένα από τα πιο πολύτιμα κανάλια προσέλκυσης πελατολογίου σε κάθε ιστότοπο.

 

Οι άνθρωποι θα ψάξουν τώρα πληροφορίες, ίσως περισσότεροαπό ποτέ. Οι επιχειρήσεις με δυνατότητες πώλησης μέσω διαδικτύου βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση αυτή τη δύσκολη περίοδο.

Η Google θα προχωρήσει σε συνεχείς ενημερώσεις (algorithm updates) κατά τη διάρκεια του COVID-19, διότι πλέον περισσότερο από ποτέ χρειάζεται ακριβείς πληροφορίες

3Μοιραστείτε τις εμπειρίες σας μέσω Digital PR

 

Ναι, οι ροές ειδήσεων είναι γεμάτες με ιστορίες COVID-19, αλλά η ψηφιακή σας δραστηριότητα (Digital PR) δεν πρέπει να σταματήσει κατά τη διάρκεια του κοροναϊού.

 

Τώρα είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να έρθετε σε επαφή με το κοινό σας με ενδιαφέροντα νέα.

Οι άνθρωποι εξακολουθούν να θέλουν να διαβάσουν καλά νέα και να θέλουν να ξεφύγουν από την πανδημία που κυριαρχεί σήμερα στα mainstream media.

 

Ακόμα και οι ίδιοι, οι δημοσιογράφοι, έχουν αναφέρει σε πολλά κοινωνικά μέσα ενημέρωσης ότι τώρα περισσότερο από ποτέ πρέπει τα πρόσωπα των ανθρώπων να χαμογελούν 🙂

Εάν η επιχείρησή σας μπορεί να προσφέρει σχόλια για να βοηθήσει άλλες επιχειρήσεις και ανθρώπους κατά τη διάρκεια αυτού του δύσκολου χρόνου, να τους αποσπάσει τη προσοχή ή να βγάλει ένα χαμόγελο στα πρόσωπά τους, αυτό είναι ένα σπουδαίο πράγμα και πρέπει να ενθαρρυνθεί!

4Να είστε χρήσιμος στα κοινωνικά μέσα

 

Το παρόν διάστημα θα υπάρξουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι που συνδέονται και θα ξοδεύουν χρόνο σε κοινωνικές πλατφόρμες καθώς οι επαγγελματίες αρχίζουν να προσαρμόζονται στην εργασία από το σπίτι τρόπο ζωής.

Αυτός είναι ένας πολύ καλός χρόνος για να ξανασκεφτείτε τη στρατηγική των κοινωνικών μέσων μαζικής δυκτύωσης ή εάν δεν έχετε, είναι η ώρα να ξεκινήσετε.

 

Παρακάτω υπάρχουν μερικές γενικές συμβουλές για επιχειρήσεις που επιθυμούν να ανανεώσουν την κοινωνική τους στρατηγική και την ανταλλαγή μηνυμάτων με βάση τις τρέχουσες τάσεις.

 

  • Βοηθήστε: Προσφέρετε στους πελάτες αξιόπιστες και λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τα πράγματα που χρειάζονται.
  • Να είστε αντικειμενικοί και σαφείς: Ενισχύστε το moto ”είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε”
  • Να είστε παρόντες τις πρώτες πρωινές ώρες ή αργά το βράδυ: Οι συνήθειες μας εξελίσσονται και είναι σημαντικό να ενημερώσουμε τους καταναλωτές ότι οι λύσεις είναι διαθέσιμες όποτε και όπου κι αν βρίσκεστε.
  • Βρείτε τρόπους να εμπλουτίσετε τη καθημερινότητα των ανθρώπων καταπολεμόντας τόσο την πλήξη όσο και το άγχος.

 

Με αυτό το τρόπο, παρόλο που όλοι μας αισθανόμαστε απομονωμένοι, οι επόμενες εβδομάδες δίνουν στις επιχειρήσεις μας την ευκαιρία να γίνουν ακόμα πιο κοινωνικές και αλληλέγγυες.

Εν κατακλείδι

 

Οι συμβουλές που περιγράφονται σε αυτό είναι ένας γενικός οδηγός για την προσαρμογή στο COVID-19.

 

Είναι προφανές ότι δεν υπάρχει προσέγγιση ‘απολύτου’ μεγέθους για την ψηφιακή στρατηγική. Αλλά ένα πράγμα είναι σίγουρο, ότι ως έμποροι πρέπει να διασφαλίσετε και να αναδείξετε την ”εικόνα” ότι το brand σας είναι έτοιμο να κάνει online sales – Τώρα! – που η εμπιστοσύνη των καταναλωτών αρχίζει να αυξάνεται.

Θέλετε να εκμεταλευτείτε το διάστημα του COVID-19 και να επαναπροσαρμόσετε τη ψηφιακή σας στρατηγική;

Για την ανανέωση της online κοινωνικής παρουσίας και στρατηγικής, το μόνο που πρέπει να κάνετε εσείς είναι να
επικοινωνήσετε μαζί μας! Όλα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουμε εμείς!

6945.049785

Sharing is Caring!

Send this to a friend