info@marioz.gr | 2310512806

Τι είναι το SEO και πώς λειτουργεί?

MARIOZ.GR - Κατασκευή Eshop > Νέα & Άρθρα  > Digital Marketing  > Τι είναι το SEO και πώς λειτουργεί?
Τι είναι το SEO και πώς λειτουργεί?

Τι είναι το SEO και πώς λειτουργεί?

Θέλετε να μάθετε Τι είναι το SEO και πώς λειτουργεί; Έχουμε κάνει αυτό τον απλό οδηγό SEO για εσάς.

 

Μία από τις συχνές ερωτήσεις από τους πελάτες μας είναι – Τι είναι το SEO και πώς λειτουργεί; Για επιχειρήσεις που μόλις αρχίζουν να χτίζουν την ιστοσελίδα τους ή κάνουν έναν επανασχεδιασμό, η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης ή το SEO μπορεί να δημιουργήσει λίγο άγχος.

 

Αλλά δεν πρέπει να είναι έτσι…
Ακόμη και αν δεν έχετε έναν έμπειρο συνεργάτη SEO, μπορείτε ακόμα να αρχίσετε να κάνετε κάποιες θετικές αλλαγές που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τη βελτιστοποίηση της μηχανής αναζήτησης. Με λίγη γνώση SEO, μπορείτε να είστε στο δρόμο σας για τη βελτίωση της κατάταξης της μηχανής αναζήτησης του brand name σας σε χρόνο μηδέν.

Λάβετε υπόψη ότι η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης απαιτεί χρόνο για να φέρει αποτέλεσμα η μαγεία της. Δεν θα αποκομίσετε τα οφέλη του SEO κατά τη διάρκεια της μίας νύχτας..

Παρακάτω, θα δώσουμε μια απάντηση στην ερώτηση εκατομμυρίων δολαρίων – τι είναι το SEO και πώς λειτουργεί; Θα καλύψουμε επίσης μερικά από τα βασικά στοιχεία του SEO, ώστε να κατανοήσετε καλύτερα πώς επηρεάζει την επιχείρησή σας και τι πρέπει να κάνετε για να είστε σε καλή/ανταγωνιστική θέση.

 

Τι είναι το SEO και πώς λειτουργεί;

 

Το SEO είναι ένα ακρωνύμιο που αντιπροσωπεύει τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, η οποία είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας σας για να έχετε οργανική ή μη πληρωμένη κίνηση από τη σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης. Με άλλα λόγια, το SEO συνεπάγεται κάποιες αλλαγές στο σχεδιασμό και το περιεχόμενο του ιστότοπού σας, που κάνουν τον ιστότοπό σας πιο ελκυστικό σε μια μηχανή αναζήτησης. Κάνετε SEO με την ελπίδα ότι η μηχανή αναζήτησης θα εμφανίσει τον ιστότοπό σας ως κορυφαίο αποτέλεσμα στη σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης.

 

Αν και η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης μπορεί να γίνει αρκετά περίπλοκη όταν πρόκειται για όλους τους διαφορετικούς παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξή σας, η βασική διαδικασία δεν είναι τόσο δύσκολο να κατανοηθεί. Οι μηχανές αναζήτησης θέλουν να παρέχουν την καλύτερη εξυπηρέτηση στους χρήστες τους. Αυτό σημαίνει ότι παρέχει αποτελέσματα στις σελίδες της μηχανής αναζήτησης που δεν είναι μόνο υψηλής ποιότητας αλλά και σχετικές με το τι ψάχνει ο χρήστης.

 

Για να γίνει αυτό, οι μηχανές αναζήτησης θα σαρώσουν ή θα ανιχνεύσουν διαφορετικούς ιστότοπους για να κατανοήσουν καλύτερα τι είναι ο ιστότοπος. Αυτό τους βοηθά να παρέχουν πιο συναφή αποτελέσματα σε όσους αναζητούν ορισμένα θέματα ή λέξεις-κλειδιά. Ομοίως, οι μηχανές αναζήτησης θα σαρώσουν τον ιστότοπο για να καθορίσουν πόσο εύκολο είναι να περιηγηθείτε και να διαβάσετε, επιβραβεύοντας φιλικά προς το χρήστη ιστότοπους με υψηλότερες βαθμολογίες στη σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης.

 

SEO είναι η διαδικασία που κάνουμε για να διασφαλίσουμε ότι ο ιστότοπός μας κατατάσσεται ψηλά στις μηχανές αναζήτησης για σχετικές λέξεις-κλειδιά και φράσεις. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι έχετε ένα άρθρο σχετικά με τον τρόπο κατασκευής μιας ιστοσελίδας. Προκειμένου να αποκτήσετε το περιεχόμενό σας μπροστά από τους σωστούς ανθρώπους, θέλετε να προσπαθήσετε να βελτιστοποιήσετε αυτήν την ανάρτηση ιστολογίου ώστε να εμφανίζεται ως κορυφαίο αποτέλεσμα για όσους αναζητούν τη φράση “κατασκευή ιστοσελίδας”.

 

Υπάρχουν πολλά οφέλη του SEO για την επιχείρησή σας. Με τη βελτίωση του SEO σας, μπορείτε να επεκτείνετε την προβολή σας στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό σας βοηθά να προσεγγίσετε και να προσελκύσετε περισσότερους δυνητικούς πελάτες. Με τη δημιουργία πιο συναρπαστικού και αποτελεσματικού περιεχομένου που εστιάζει σε SEO, μπορείτε να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να προσεγγίσετε περισσότερο κοινό μέσω της οργανικής κίνησης.

 

Παράγοντες που επηρεάζουν SEO

 

Τώρα που ξέρετε Τι είναι το SEO και πώς λειτουργεί, ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικούς από τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την ταξινόμηση βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης. Ο γίγαντας της μηχανής αναζήτησης, η Google δεν θα δώσει ποτέ τον ακριβή αλγόριθμο που χρησιμοποιούν για την ταξινόμηση ιστότοπων. Ωστόσο, έχουμε μια αρκετά καλή κατανόηση ορισμένων από τους παράγοντες που επηρεάζουν τις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP). Αυτοί οι παράγοντες περιλαμβάνουν παράγοντες τόσο στην σελίδα όσο και εκτός σελίδας, τους οποίους θα συζητήσουμε παρακάτω.

 

Περιεχόμενο Marketing

 

Πριν βρεθούμε σε μερικούς από τους παράγοντες του SEO εντός και εκτός ιστοσελίδας, ας μιλήσουμε για το περιεχόμενο. Το περιεχόμενο είναι αποτελεσματικό και για την προσέλκυση των μηχανών αναζήτησης και για την παροχή βοήθειας στην εταιρία σας ώστε να δημιουργήσει ‘συνδέσεις’ με τους επισκέπτες του ιστότοπου.

Τι είναι το SEO και πώς λειτουργεί?

Όσο περισσότερο ποιοτικά και συναφή κομμάτια περιεχομένου που έχετε στον ιστότοπό σας, τόσο πιο πιθανό είναι ότι οι μηχανές αναζήτησης θα ταξινομήσουν τις σελίδες σας υψηλότερα στη σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης. Ομοίως, όσο πιο συναρπαστικό και πρωτότυπο περιεχόμενο έχετε στον ιστότοπό σας, τόσο πιο πιθανό είναι οι επισκέπτες σας να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στην ιστοσελίδα σας και ίσως να κάνουν ακόμη και μια αγορά.

 

Το μυστικό για τη δημιουργία περιεχομένου που είναι βελτιστοποιημένο τόσο για τις μηχανές αναζήτησης όσο και για τους επισκέπτες του ιστότοπού σας είναι να δημιουργήσετε μια ποικιλία διαφορετικών τύπων περιεχομένου που είναι καλά γραμμένα και σε θέματα που σχετίζονται περισσότερο με το κοινό σας. Εδώ είναι μόνο μερικοί τύποι περιεχομένου στους οποίους μπορείτε να εστιάσετε για να βελτιώσετε την προσφορά περιεχομένου σας και, κατά συνέπεια, τις ταξινομήσεις των μηχανών αναζήτησής σας:

  • Δημοσιεύσεις και άρθρα blog
  • Περιεχόμενο κοινωνικών μέσων (social media)
  • Ηλεκτρονικά βιβλία
  • ‘How to’ οδηγούς και Tutorials
  • Βίντεο και ηχογραφήσεις
  • Infographics ή άλλο οπτικό περιεχόμενο

 

Ένα άλλο σημαντικό πράγμα που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν δημιουργείτε περιεχόμενο για τον ιστότοπό σας είναι οι λέξεις-κλειδιά και οι φράσεις SEO. Αυτές είναι σχετικές λέξεις και φράσεις που ένας χρήστης της μηχανής αναζήτησης μπορεί να πληκτρολογήσει όταν ψάχνει για απαντήσεις στις ερωτήσεις ή σε σχετικά προϊόντα και υπηρεσίες. Όταν δημιουργείτε περιεχόμενο γύρω από αυτές τις λέξεις-κλειδιά και φράσεις, βελτιώνετε τις πιθανότητες κατάταξης υψηλότερων για αυτές τις λέξεις-κλειδιά στη σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης.

 

Ακόμα ένας άλλος παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει το περιεχόμενό σας, και κατά συνέπεια την κατάταξη της μηχανής αναζήτησής σας, είναι πόσο ‘φρέσκο’ είναι το περιεχόμενό σας. Η φρεσκάδα αναφέρεται βασικά στο πόσο συχνά ο οργανισμός σας δημοσιεύει νέο περιεχόμενο στον ιστότοπό σας. Ωστόσο, η δημιουργία ολοκαίνουργιου περιεχομένου δεν είναι ο μόνος τρόπος για να διατηρήσετε το περιεχόμενό σας φρέσκο. Μπορείτε επίσης να φρεσκάρετε το περιεχόμενό σας επικαιροποιώντας τις αναρτήσεις, επαναγράφοντάς τις για να τις καταστήσετε πιο αποτελεσματικές ή προσθέτοντας νέες πληροφορίες και στατιστικά στοιχεία με την πάροδο του χρόνου.

 

Αν και η δημιουργία περιεχομένου απαιτεί χρόνο και πόρους, θα αποφέρει τελικά περισσότερα χρήματα. Οι μηχανές αναζήτησης αγαπούν το μεγάλο περιεχόμενο και οι καταναλωτές χρειάζονται ποιοτικό περιεχόμενο για να κατανοήσουν καλύτερα την αξία που μπορεί να προσφέρει η εταιρία σας.

 

On-Page SEO

 

Οι παράγοντες SEO on-page είναι εκείνοι που ‘συμβαίνουν’ στον ιστότοπό σας. Αυτά είναι τα πράγματα δηλαδή που έχετε πλήρη έλεγχο, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να εργαστείτε για να βελτιώσετε αυτούς τους παράγοντες με την πάροδο του χρόνου ακολουθώντας τις βέλτιστες πρακτικές για SEO. Αυτό βέβαια ξεπερνά τα όρια του μάρκετινγκ περιεχομένου σας, στα βαθύτερα επίπεδα του HTML του ιστότοπού σας, και είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα χρειαστείτε έναν εξιδεικευμένο digital marketeer συνεργάτη.

Τι είναι το SEO και πώς λειτουργεί?

Ενώ το περιεχόμενο του ιστότοπου παίζει σημαντικό ρόλο στις μηχανές αναζήτησης, είναι επίσης σημαντικό να εξετάσετε την αρχιτεκτονική του ιστότοπού σας. Θέλετε να χρησιμοποιήσετε ένα σχέδιο ιστοτόπου που διευκολύνει τις μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύσουν ή να ανιχνεύσουν τις σελίδες και το περιεχόμενό σας. Η οικοδόμηση εσωτερικών συνδέσεων μεταξύ των σελίδων σας και η δημιουργία ενός χάρτη ιστότοπων (GSC Sitemap) μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ανιχνευσιμότητας του ιστότοπού σας και να δώσει στις μηχανές αναζήτησης καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου σας.

 

Ακόμη μια ανησυχία όταν πρόκειται για την αρχιτεκτονική του δικτυακού σας τόπου είναι εάν ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς το κινητό ή όχι. Πολλοί καταναλωτές αναζητούν πληροφορίες και μάρκες στις κινητές τους συσκευές. Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι αυτοί οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να προβάλλουν, να διαβάζουν και να πλοηγούν στον ιστότοπό σας από την κινητή συσκευή τους (Responsiveness). Όχι μόνο αυτό επηρεάζει την εμπειρία του χρήστη, αλλά μπορεί επίσης να επηρεάσει το SEO σας.

 

Off-Page SEO

 

Εκτός από τα στοιχεία SEO που βρίσκονται στην σελίδα, τα οποία ελέγχετε, υπάρχουν επίσης παράγοντες SEO εκτός σελίδας που μπορούν να επηρεάσουν την κατάταξή σας. Παρόλο που δεν έχετε άμεσο έλεγχο σε αυτούς τους παράγοντες εκτός σελίδας, υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορείτε να βελτιώσετε τις πιθανότητές σας να αναπτύξετε αυτούς τους παράγοντες προς όφελός σας.

Τι είναι το SEO και πώς λειτουργεί?

Αν και δεν έχετε άμεσο έλεγχο σε ό, τι συμβαίνει εκτός του οργανισμού σας, μπορείτε να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να βελτιώσετε την off-page SEO απλά δημιουργώντας ένα ποιοτικό περιεχόμενο που θα βρείτε πολύτιμα. Όσο πιο σχετικό και ενδιαφέρον το περιεχόμενό σας είναι, τόσο πιο πιθανό είναι να συνδεθούν άλλοι με το περιεχόμενό σας και να το μοιραστούν με τα κοινωνικά μέσα. Όσο περισσότεροι άνθρωποι εμπιστεύονται το περιεχόμενό σας, τόσο περισσότερες θα είναι και οι μηχανές αναζήτησης.

 

Συμπέρασμα

 

Αφού μάθατε περισσότερα για το Τι είναι το SEO και πώς λειτουργεί, μπορείτε τώρα να εργαστείτε για να κάνετε αλλαγές στον ιστότοπό σας, προκειμένου να βελτιώσετε το SEO και να ενισχύσετε την κατάταξή σας στη σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης. Θυμηθείτε, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη SEO, αλλά το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να εξετάσετε είναι εάν το περιεχόμενό σας είναι πολύτιμο και σχετικό με το κοινό που επιθυμείτε.

 

Λάβετε υπόψη ότι η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης απαιτεί χρόνο για να φέρει αποτέλεσμα η μαγεία της. Δεν θα αποκομίσετε τα οφέλη του SEO κατά τη διάρκεια της ‘μίας νύχτας’. Στην πραγματικότητα, μπορεί να χρειαστούν μήνες για να απολαύσετε τα αποτελέσματα της σκληρής δουλειάς σας. Ωστόσο, ακολουθώντας τις βέλτιστες πρακτικές SEO, δημιουργώντας ένα ποιοτικό περιεχόμενο που εστιάζει στην παροχή βοήθειας στους επισκέπτες σας είναι ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσετε ένα βιώσιμο και αναγνωρίσιμο brand name στο διαδίκτυο, το οποί0 θα συνεχίσει να φέρνει νέο οργανικό traffic για τα επόμενα χρόνια.