Ο Steve Jobs ρώτούσε επίσης «γιατί». Προκάλούσε κάθε υπάλληλο στην επιχείρηση του -όλους, από τους μηχανικούς μέχρι τους λογιστές- να κάνουν κάθε εργασία με διαφορετικό τρόπο, και στη συνέχεια θα τους ρωτούσε: «γιατί έκανες τη συγκεκριμένη εργασία - με το συγκεκριμένο τρόπο;».
Αν η απάντηση ήταν: «…εεε, αυτό ήταν που έκαναν και οι άλλοι" απλά δεν ήταν αρκετά καλή.

Όταν ξεκίνησα πριν από πολλά χρόνια την ανάπτυξη web εφαρμογών, το πρώτο πράγμα που αναρωτήθηκα ήταν «Θα υλοποιώ ιστοσελίδες». Γιατί είναι χρήσιμο για τους γύρω μου αυτό; Γιατί κάθε επαγγελματίας χρειάζεται έναν ιστότοπο; Γιατί είναι επιτακτική ανάγκη η internet-ική παρουσία σε κάθε πάροχο υπηρεσίας ή αγαθού?
Αποφάσισα να αντιγράψω τον Steve Jobs για να απαντήσω στο θεμελιώδες ερώτημα σχετικά με το γιατί εγώ, ένας ιδιοκτήτης μικρό-μεσαίας επιχείρησης, χρειάζομαι πραγματικά έναν ιστότοπο.

Λόγος #1 - Φυλλάδιο σε απευθείας σύνδεση

Οι εταιρείες δαπανούν εκατομμύρια για τη δημιουργία φυλλαδίων και τη διανομή τους. Με το να έχετε έναν ιστότοπο μπορείτε να το παραλείψετε εντελώς. Οι δυνητικοί πελάτες σας μπορούν να ενημερωθούν σχετικά με εσάς και τα προϊόντα σας online.

Λόγος #2 - Περισσότεροι πελάτες

Περισσότεροι από 2,4 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο κάθε μέρα και περίπου το 90% αυτών έχουν αγοράσει κάτι ή έρχονται σε επαφή με μια εταιρεία στο διαδίκτυο τους τελευταίους 12 μήνες. Έτσι, επειδή δεν έχετε έναν ιστοχώρο, θα έχετε χάσει ένα μεγάλο κομμάτι της αγοραστικής πίτας.

Λόγος #3 - Επιχειρηματική αξία

Προσπαθήσατε να πάρετε πρόσφατα ένα επιχειρηματικό δάνειο; Δεν είναι εύκολο, αλλά αν προσπαθήσετε και ο διευθυντής της τράπεζας σας ζητήσει να δείτε τον ιστότοπό σας, καλό θα ήταν να έχετε έναν πολύ καλό. Γενικότερα, η εκτιμώμενη αξία της επιχείρησής σας θα είναι χαμηλότερη στα μάτια όλων - ειδικά στους πελάτες σας - αν δεν έχετε ιστοσελίδα.

Λόγος #4 - Ώρα να αναδειχθείτε

Γνωρίζετε το συναίσθημα ικανοποίησης που έχετε όταν οι άνθρωποι αναγνωρίζουν τη δουλειά σας; Λοιπόν, έχοντας έναν ιστότοπο, μπορείτε να αποδείξετε -και αναδείξετε- τι κάνετε και να είστε υπερήφανοι για την εργασία σας.

Λόγος #5 - 24 ώρες την ημέρα

Ο ιστότοπός σας λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, χωρίς καμία επίβλεψη ή ανάγκη κλειδώματος. Μπορείτε πάντα να είστε εκεί για τους πελάτες σας.

Λόγος #6 - Επικοινωνία με τους πελάτες

Έχοντας ένα ενημερωτικό blog στον ιστότοπό σας, μπορείτε να ενημερώσετε τους πελάτες σχετικά με τις νεότερες προσφορές, προϊόντα, προωθήσεις, εκδηλώσεις, φωτογραφίες ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο.

Λόγος #7 - Μάρκετινγκ

Το Διαδίκτυο έχει ανοίξει έναν εντελώς νέο κόσμο μάρκετινγκ που δεν υπήρχε πριν. Ο ιστότοπός σας μπορεί να προσελκύσει νέες επιχειρήσεις και πελάτες, χρησιμοποιώντας μια ολόκληρη σειρά τεχνικών μάρκετινγκ χαμηλού κόστους.

Λόγος #8 - Υποστήριξη πελατών

Μπορείτε να μειώσετε σημαντικά το κόστος της υποστήριξης πελατών έχοντας απλώς μια ενότητα ‘’Συχνών Ερωτήσεων’’ (FAQ: Frequently Asked Questions) στην ιστοσελίδα σας.

Λόγος #9 - Email@mywebsite.com

Ξέρω ότι υπάρχουν άλλοι τρόποι να το κάνετε αυτό, αλλά έχοντας έναν ιστότοπο μπορείτε να έχετε το δικό σας email@whateveryouwant.com. Είναι πιο επαγγελματικό και πιο εύκολο να το θυμούνται οι πελάτες σας. Γνωρίζω ότι αγαπάτε το steveman99286534@gmail.com, αλλά όχι και οι πελάτες σας.

Λόγος #10 - Δελτία τύπου

Ξέρω ότι ακούγεται λίγο μακριά, αλλά είναι αλήθεια. Μπορείτε να εκτελείτε πραγματικά φθηνά δελτία τύπου (newsletters) online για την επιχείρησή σας, αλλά για να το κάνετε θα χρειαστείτε έναν ιστότοπο. Στην πραγματικότητα, είχα πελάτες που ήταν απόλυτα nobodies, και παίρνουν χιλιάδες προβολές στο YouTube, λόγω των online δελτίων τύπου (newsletters).

Λόγος #11 - Στιγμιαία αξιοπιστία

Έχετε ποτέ δυσκολευτεί να κάνετε μια πώληση; Ή να πείσετε κάποιον ότι είστε η ‘πραγματική συμφωνία’ (real deal). Με μια καλά δομημένη ιστοσελίδα μπορείτε να προωθήσετε την άμεση αξιοπιστία σε όλους. Μπορείτε να παράσχετε την απόλυτη απόδειξη ότι είστε, στην πραγματικότητα, η καλύτερη επιλογή.

Έτσι … γιατί χρειάζομαι έναν ιστότοπο;

Μπορείτε να σκεφτείτε μερικούς λόγους ακόμη; Το αφήνω σε σας…