info@marioz.gr | 2310512806

Η ιστορία των κύκλων καινοτομίας [infographic]

MARIOZ.GR - Κατασκευή Eshop > Νέα & Άρθρα  > Infographic  > Η ιστορία των κύκλων καινοτομίας [infographic]
Η ιστορία των κύκλων καινοτομίας [infographic]

Η ιστορία των κύκλων καινοτομίας [infographic]

Πώς η ιστορία των κύκλων καινοτομίας επηρεάζει την ανάπτυξη

 

Η δημιουργική καταστροφή των κύκλων καινοτομίας παίζει βασικό ρόλο στην επιχειρηματικότητα και την οικονομική ανάπτυξη.

Επινοήθηκε από τον οικονομολόγο Joseph Schumpeter το 1942, η θεωρία της «δημιουργικής καταστροφής» προτείνει ότι οι επιχειρηματικοί κύκλοι λειτουργούν κάτω από μεγάλα κύματα κύκλων καινοτομίας. Συγκεκριμένα, καθώς οι αγορές διαταράσσονται, οι βασικοί όμιλοι βιομηχανιών έχουν μεγάλες επιπτώσεις στην οικονομία.

Πάρτε για παράδειγμα τη σιδηροδρομική βιομηχανία. Στις αρχές του 19ου αιώνα, οι σιδηρόδρομοι αναμόρφωσαν πλήρως τα αστικά δημογραφικά στοιχεία και το εμπόριο. Ομοίως, το Διαδίκτυο διέκοψε ολόκληρες βιομηχανίες—από τα μέσα ενημέρωσης μέχρι το λιανικό εμπόριο.

Το παρακάτω infographic δείχνει πώς οι κύκλοι καινοτομίας έχουν επηρεάσει τις οικονομίες από το 1785 και τι ακολουθεί για το μέλλον.

Τα Έξι Κύματα των κύκλων καινοτομίας

 

Από το πρώτο κύμα των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και της υδροηλεκτρικής ενέργειας στη βιομηχανική επανάσταση, μέχρι το Διαδίκτυο τη δεκαετία του 1990, εδώ είναι τα έξι κύματα κύκλων καινοτομίας και οι βασικές τους ανακαλύψεις.

 

Πρώτο Κύμα Δεύτερο κύμα Τρίτο Κύμα Τέταρτο Κύμα Πέμπτο Κύμα Έκτο Κύμα
Water Power
Textiles
Σίδερο
Steam
Rail
Steel
Electricity
Chemicals
Κινητήρας Εσωτερικής Καύσης
Πετροχημικά
Ηλεκτρονικά
Αεροπορία
Λογισμικό ψηφιακού δικτύου
Νέα μέσα
Ψηφιοποίηση (AI, IoT, AV,
Robots & Drones)
Clean Tech
60 χρόνια 55 χρόνια 50 χρόνια 40 χρόνια 30 χρόνια 25 χρονών

Πηγή: Edelsen Institute, Detlef Reis

 

Κατά το πρώτο κύμα της Βιομηχανικής Επανάστασης, η υδάτινη ενέργεια έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην κατασκευή χαρτιού, υφασμάτων και προϊόντων σιδήρου. Σε αντίθεση με τους μύλους του παρελθόντος, τα φράγματα πλήρους μεγέθους τροφοδοτούσαν τουρμπίνες μέσω πολύπλοκων συστημάτων ζωνών. Η πρόοδος στην κλωστοϋφαντουργία έφερε το πρώτο εργοστάσιο και οι πόλεις επεκτάθηκαν γύρω τους.

 

Με το δεύτερο κύμα , μεταξύ 1845 και 1900 περίπου, ήρθαν σημαντικές εξελίξεις στον σιδηρόδρομο, τον ατμό και τον χάλυβα. Μόνο η σιδηροδρομική βιομηχανία επηρέασε αμέτρητες βιομηχανίες, από σίδηρο και πετρέλαιο μέχρι χάλυβα και χαλκό. Με τη σειρά τους δημιουργήθηκαν μεγάλα σιδηροδρομικά μονοπώλια.

 

Η εμφάνιση της ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτούσε το φως και την τηλεφωνική επικοινωνία μέσω του τρίτου κύματος των κύκλων καινοτομίας κυριάρχησε στο πρώτο μισό του 1900. Ο Henry Ford παρουσίασε το Model T και η γραμμή συναρμολόγησης μεταμόρφωσε την αυτοκινητοβιομηχανία. Τα αυτοκίνητα συνδέθηκαν στενά με την επέκταση της αμερικανικής μητρόπολης. Αργότερα, στο τέταρτο κύμα , η αεροπορία έφερε επανάσταση στα ταξίδια.

 

Μετά την εμφάνιση του Διαδικτύου στις αρχές της δεκαετίας του 1990, τα εμπόδια στην πληροφόρηση καταργήθηκαν. Τα νέα μέσα άλλαξαν τον πολιτικό λόγο, τους κύκλους ειδήσεων και την επικοινωνία στο πέμπτο κύμα των κύκλων καινοτομίας. Το Διαδίκτυο εγκαινίασε ένα νέο σύνορο παγκοσμιοποίησης, ένα τοπίο χωρίς σύνορα ροών ψηφιακών πληροφοριών.

Δύναμη της αγοράς των κύκλων καινοτομίας

 

Για τον οικονομολόγο Schumpeter, οι τεχνολογικές καινοτομίες ενίσχυσαν την οικονομική ανάπτυξη και βελτίωσαν το βιοτικό επίπεδο.

Ωστόσο, αυτοί οι διαταράκτες μπορεί επίσης να έχουν την τάση να οδηγούν σε μονοπώλια. Ειδικά κατά τη διάρκεια της ανοδικής πορείας των κύκλων καινοτομίας, οι πιο δυνατοί παίκτες έχουν μεγάλα περιθώρια, δημιουργούν τάφρους και αποκρούουν τους αντιπάλους. Συνήθως, αυτοί οι κύκλοι ξεκινούν όταν οι καινοτομίες γίνονται γενικής χρήσης.

Φυσικά, αυτό μπορεί να φανεί σήμερα – ποτέ ο κόσμος δεν ήταν τόσο στενά συνδεδεμένος. Οι πληροφορίες είναι πιο συγκεντρωμένες από ποτέ, με την Big Tech να κυριαρχεί στην παγκόσμια κυκλοφορία αναζήτησης, στα κοινωνικά δίκτυα και στη διαφήμιση.

Όπως τα μεγαθήρια της Μεγάλης τεχνολογίας σήμερα, η σιδηροδρομική βιομηχανία είχε τη δύναμη να ελέγχει τις τιμές και να διώχνει τους ανταγωνιστές κατά τον 19ο αιώνα. Στο αποκορύφωμα, οι εισηγμένες μετοχές σιδηροδρομικών εταιρειών στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης αποτελούσαν το 60% της συνολικής χρηματιστηριακής κεφαλαιοποίησης.

Κύματα Αλλαγής των κύκλων καινοτομίας

 

Καθώς η μακροζωία των κύκλων καινοτομίας συνεχίζει να συντομεύει, το πέμπτο κύμα μπορεί να έχει απομείνει μερικά χρόνια κάτω από τη ζώνη του.

Το έκτο κύμα των κύκλων καινοτομίας, που χαρακτηρίζεται από την τεχνητή νοημοσύνη και την ψηφιοποίηση των πληροφοριών των πραγμάτων (IoT), της ρομποτικής και των drones, πιθανότατα θα δώσει μια εντελώς νέα εικόνα. Συγκεκριμένα, η αυτοματοποίηση των συστημάτων, η προγνωστική ανάλυση και η επεξεργασία δεδομένων θα μπορούσαν να έχουν αντίκτυπο. Με τη σειρά τους, τα φυσικά αγαθά και οι υπηρεσίες πιθανότατα θα ψηφιοποιηθούν. Ο χρόνος για την ολοκλήρωση των εργασιών μπορεί να αλλάξει από ώρες ακόμη και σε δευτερόλεπτα!

Η ιστορία των κύκλων καινοτομίας [infographic]